Min första Hoj?-er 5-?

Cato

Just Cruisin....
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
im on the prowl...
tja då har jagg lämnat det spydiga oket bakom mig och vandrat in i seriositetens mörka dal. (typ)
så här ligger det till kommer antagligen köpa en kawa er-5 och alla era erfarentheter av denna prydliga hoj måste ni berätta.... kan dom tekniska data som behövs veta.
just det hur är det med storleken? skall iofs provköra imorrn... men jag är ju ganska lång.. 195cm..
problem?

var nu snälla o berätta o förbise mitt tuffa första inlägg :D ;)

Hej du! Välkommen hit.
Har kört er-5 på körskolan,mitt omdömme är att det är en lättkörd hoj med bra balans o bromsar,dock så är den rätt motorsvag går uselt tycker jag,samma sak gäller storebror 700:an.vill man ha en ekonomisk hoj med billig försäkring så är den kanon,jag antar att du har begränsat körkort?då passar den perfekt för den är en bra första hoj och perfekt med begränsning.
för fakta om hojen gå till

www.kawasaki-sverige.com

jag körde ER-5 i körskolan när jag tog mellan-kort. Jättetrevlig maskin på alla sätt, utom på en punkt..... Jag är 186 cm lång, och en ER-5 är alltför liten för mig. Max en halvtimme i sadeln, sen hade jag stela ben och en brutal träsmak i rumpan. Min lärare som var ca 170 cm tyckte att ER-5 var bekvämare än den gsx 750 som han och tunghojs-adepterna körde. Så mitt råd är att ta en rejäl provtur på en ER-5 om du är intresserad, för jag misstänker att du som är 1 dm längre än mig kommer att kravla dig av efter en halvtimme och vara stel.

bara du inte hinner tröttna på att köra hoj innan du köper något roligare, för rolig är den INTE

ps "Intressen: allt som går på bensin (disel suger)" Mycket få dislar suger, eftersom dom ofta har turbo :7peta

/En som jobbar med stora dislar (600hk är ganska kul om du inte har något släp det kan jag lova!)

Jag är 170cm lång och tycker er-5an är liten. Jag tror risken är stor att du ångrar dig om du köper den!

hmm inte vad jag ville höra... får den fördelaktigt o tänkte ha den nu när jag övningskör privat... inget som jag tänkte ha när jag har kortet i hand..
vet att dieslar oftast har överladd... men dom SUGER ändå i mina ögon...
har ju tittat på den o den ser ju inte så liten ut... men men.. :skmd

Du kanske ska snegla lite åt off-road hållet? Som av en händelse råkar jag ha en mellanklassad off-road till salu... :p
Borde passa din längd bättre än ER-5:an :tummenupp

hehe måste köpa den av en kompis ju... annars blir han ju sur han har ju nyss köpt en gammal goding.. MZ Scorpion

Är du 195cm lång bör du INTE köpa en ER5:a...
jag som är 172cm tycker den är liten, kändes mindre än min Cagiva Mito EV-99.

Jag fick låna ER5.an 4 timmar efter min uppkörning, en sak ska jag erkänna.....jag hade INTE roligt på den... ;) här snackar vi trött hoj... :D

Körde en sådan i körskolan och som transporthoj funkar den. Motor låter som en gräsklippare enligt mig.
Testa en och känn efter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...