Bild & Video Min första film (GoPro HD2)

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Här kommer min första lilla film som jag gjorde i dag efter en liten runda. Skapad med GoPro HD2 och filmen är redigerad i Avid Studio och är ca 8.10 min lång.
På grund av att det blir lite sämre kvalité när man laddar upp till YouTube så ser ni filmen bäst i 720p.

Tror att dessa filmer endast har ett se-värde för filmaren.
Tycker det kommer upp en film varannan dag då någon köpt en gopro o känner sig manad att lägga upp den här. Inget problem med det men totalt ointressant då det är normal, tråkig körning.
Kan vara intressant ifall det är en aktiv åkningen med wheelies, stoppies o annat skoj inblandat.

Ifall du bara ville posta den och inte sökte feedback kan du sluta läsa nu.

Kollade i en minut innan jag började snabbhoppa. Musikvalet gör att allt känns långsammare, en effekt du inte vill ha när du postar en premiärrulle, det går aldrig fort ändå. Övergångseffekter ser lite kul ut när man testar dom, men det är ytterst sällan de funkar i praktiken. Känslan av ostig bröllopsvideo fullkomligt väller in.

Men du! Allt är inte svart. Säsongen är här, och det är värt alla filmer i världen! :tummenupp

Brukar åka vägen mellan Brottby och berga när jag hälsar på polarna.. Trevlig väg.

Ahh....du borde plugga kurvteknik om du kör så här jämt:confused:..såg inte bra ut på vägen ut, med "felskär" och långt långt ut på sidan..tänker på vid 2 min och 2:10..du kanske bara softa och drev ut, men absolut ingen säkert körsätt...

Last edited:
inget man får ribba till iaf. ungefär som jag körde när jag övningskörde. och musiken måste fan va sämre än min egen smak som mina vänner påstår suger hästballe långväga.

Är du för cool för moppar? :tungan
Hyffad första film. Tips från coachen; Korta ned klippen lite, gör nåt kul, filma andra, å kör på bakslangen vafaan :smasha

Tips från semiproffset: Korta ner klippen (bättre o klippa mellan olika vinklar än att ha en o samma vinkel i flera minuter.). fixa fler roligare vinklar (spelar egentligen ingen roll var du sätter kameran, bara det är på andra annorlunda platser). Och musik gör inte alltid saken bättre. Motorljud kommer du långt med (jag vet, smaken är som baken gällande musik osv. men försök ha nåt som passar klippet snarare än något som passar dina öron.)

135 kmt? Ja, våra hojar gör det på första växel.. :-) Såg till 2min, inga wheelies eller annat spännande. Lycka till med nästa film

Åkersberga, denna metropol bland metropoler. Kul att se att det snart är körbart ut mot Brottby. Filmer av detta slag har oftast bara ett personligt värde. Men det behöver ju inte alltid vara shit-omg-bbq-burnout-wheelie-stoppie-titties för att vara ett sevärt klipp. Detta är ju dessutom hans första vår med hoj, klart det pirrar lite extra i magen då. I höst kommer du ta dig en titt på detta klipp igen, och då kommer du bli glad och minnas säsongen 2012.

Känns skönt att du går mot strömmen och inte enbart fokuserar på bakhjulskörning, finns inget tråkigare än 8 minuter med enbart bakhjulskörning samt hårdrock, fy f*n :zpy

Oj, mycket kritik här och en del som är mer ödmjuka...

Ja, jag tänker inte "försvara" kritiken på något sätt mer än att säga att jag har haft hojkortet sedan september -11 och hann inte köra så mycket innan vintern och nu har jag nyligen tagit ut den, så nej, jag är långt ifrån expert på att köra hoj, och nej, jag kan absolut inte köra på bakhjulet, och jag tror inte att det är något jag kommer att sträva efter på att öva in heller, vill lära mig att köra på riktigt först.

Kurvtagningen vid 2 min och framåt är 100% medvetet kört, man har full sikt framåt vid denna S kurva, så det var ett medvetet val, kör inte så annars, jag kan ta kurvor "på rätt sätt".

Musikval, ja, jag är ett STORT Springsteenfan sedan -81 och visst, det kanske skulle ha varit en annan "rivigare" låt, men som sagt, det här var min första film med GoPro och min absolut första videoredigering... Man lär sig ju mer man håller på.

Tack för tips och synpunkter i alla fall, alltid bra att höra.

@NSB33 - Kameran är fäst i vänster framgaffel.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...