Min första ärliga highsider

En riktig highsider lägger du inte märke till förrän du är ovanför hojen.

------------------------------------------------------------
Den varianten har jag testat, ca 2m ovanför hojen i utgången på trösen konstaterade jag att det var ett faktum, shit det här går inte bra och landningen blev lite olycklig. Lite skruv och metallskenor i foten och 7 veckor med gips. Nu 3,5 månader senare är jag fortfarande stel i foten men övrigt bra ....men betydligt långsammare:mad:

InvalidCorse.JPG

Kris kör sakta och han highsidar ändå.:)

Flera gånger dessutom...

Yes my friend. Naturligtvis kan man highsida vid långsam turistkørning. Jag är expart på detta. Lektioner kan bookas av dom som vill lära sig denna mycket eleganta kungfu variant. Follow the path. :kryckor :näsblod :crash

En riktig highsider är när du har haft ett par rigtigt bra varv och du kör optimalt in i en kurva och planerar att ladda riktigt bra ut ur den för att få än mer utgångsfart. Så blir allt svart. Du har ingen aning om vad som har hänt. Nästa ögonblick du är medveten om är minst 10-15 minuter senare och du är halvt avklädd och massa främmande människor kikar på dig mycket intresserat. Du har ingen aning om hur läderstället kom av. I dom flesta fall har du brutit ett par ben här och där. Du tror att du kan bita ihop och köra nästa pass. Men en halvtimme senare släpper adrenalinet osv och du inser att du nog inte ska köra något mer idag och du är rätt glad att du bara brutit ett par ben på valfritt ställe på kroppen.

Du har slagit huvet. Ditt huvud spänner lite dom nästa veckor. När du vågar ha sex så exploderar dit huvud i super huvudvärk och du tror att några blodådror ska brista. Ska du överleva? Well, efter 10 minuter så släpper det lite och du kan börja tänka igen. OK, ingen sex dom nästa veckorna.

Det är en rigtig highsider.

Du har helt rätt!! Nu har det gått 4 veckor och jag har inte vågat prova det där med sex än...

DSC_0518.JPG-for-web.jpg

Jag fick till en highsider på mantorp förra fredagen i vänstern till start o mål rakan för första gången.:näsblod
Sen blev jag av med oskulden på sjukan..:arsele men tar vi inte upp här.:rolleyes: Morfin äger!

Maniligheten i ett nötskal.
Verkar vara en slags inbördes beundran om hur mycket man kan slå sig och ändå ha sex.

------------------------------------------------------------
Den varianten har jag testat, ca 2m ovanför hojen i utgången på trösen konstaterade jag att det var ett faktum, shit det här går inte bra och landningen blev lite olycklig. Lite skruv och metallskenor i foten och 7 veckor med gips. Nu 3,5 månader senare är jag fortfarande stel i foten men övrigt bra ....men betydligt långsammare:mad:

InvalidCorse.JPG

Jag borde op dig sorry...men tyckte din fotled var för svullen...:tummenupp

Last edited:
En viss ortopedkirurg sa till mig "Och försök inte åka hem och ha sex nu". Cheyen skrattade hejdlöst.....

Ja de värsta är att dom låter en aldrig vara ifred trots allt, tala om för mig hur sexigt det är med missionären iklädd gipsstövel och åttabanadage.

Självklart finns det något annat än hojar, varvtider och brudar som är värt något har i livet?? :)

Ja vem tycker inte om mysiga hemmakvällar och långa skogspromenader ?

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...