Min externa hårdisk!!!

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Tja,

Efter att jag skulle intallera om windows XP på jobbet så hade jag flyttat över alla viktiga filer till min externa. Tyvär så råkade jag ha den externa inkopplad under rensning så nu vill den inte ens kontakta datorn! Innan har det alltid varit "plug´n´play" nu vill den som sagt inte ens synas som hårdik på datorn.........

Några förslag på hur man kan åtgärda detta???:confused:

Tja,

Efter att jag skulle intallera om windows XP på jobbet så hade jag flyttat över alla viktiga filer till min externa. Tyvär så råkade jag ha den externa inkopplad under rensning så nu vill den inte ens kontakta datorn! Innan har det alltid varit "plug´n´play" nu vill den som sagt inte ens synas som hårdik på datorn.........

Några förslag på hur man kan åtgärda detta???:confused:

Är det USB ? Om det är det så är bästa åtgärden elektronikskrot insamlingen. Det är min erfarenhet av USB hårddiskar i alla fall.

Startar den då? Ger den nåt ljud ifrån sig? Med lite tur så är det nåt vajsing med usb-kretsen och så har hårddisken klarat sig.

Startar den då? Ger den nåt ljud ifrån sig? Med lite tur så är det nåt vajsing med usb-kretsen och så har hårddisken klarat sig.

De blir lixom ett "ding ding" ljud när jag kopplar hårdisken till datorn vilket betyder att fdatorn har hittat en USB anslutning.

Installera om drivarna i för USB?

Tryck egenskaper för "den här datorn"
\Välj fliken maskinvara
\Enhetshanteraren

Längst ner så har du förmodligen USB devices/styrenheter
Prova att avinstallera en i taget och starta om datorn.
Notera dock att om du kör mus/tangentbord via USB så kanske dom inte vill vara med längre efter avinstallationen tills omstarten är genomförd, lika kul varje gång :D

Funkar inte detta så brukar ja själv vid det här laget vara så less och förbannad på datorn så att ja formaterar skiten igen och installerar om allt!! :huvet

Gå in i kontrollpanelen, Administrationsverktyg, datorhantering och diskhantering. Där ska din USB disk vara med sen trycker du höger musknapp på den och välj importera eller nått annat kommer inte exakt ihåg. om disken inte finns med där? Ta ur disken sätt den idatorn kopiera över filerna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg