Min Duke stulen!!

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Blev av med min Ktm duke natten mellan lör-sön(21-22 aug) (andra hojen som blir stulen för mig)!!

En granne på gården blev av med sin samtidigt!

Vi hade båda låst fast hojarna med kedja, plus skivbromslås. De hade knipsat klass3-låsen till kedjorna.. jag misstänkte att de hade forslat bort dem med lastbil eller liknande! Läste lite andra trådar här precis och förstår att det gått till så..

Bor i Enskede Gård för övrigt...

Om någon ser en orange Duke med regnr SXE 415 får ni gärna kontakta mig!


/Gummi
 
tråkit att du blev av me hojen... att inte folk kan lära sej att inte röra andras grejer!!!
 
fyfan vad surt det är o höra sånt här!!!

Lider med dig!

I det här fallet hade du ju själv gjort vad du kunde för o förhindra stöld så klandra inte dig själv.

Håller tummarna för att idioterna åker fast och får ett straff som dom förtjänar! :machinegu

edit: Håller utkik efter hojjen o medelar mina budbilskörande kollegor!
 
Synd att du blev av med hojen :(
Det hjälper inte med bara lås om man inte står i privat garage, utan man måste kompletera med ett larm.Hade alla larmade cycklar så hade nog stölderna minskat kraftigt......Så skaffa larm på nästa hoj!
 
Tyvärr inte bara hojjar folk inte förstår skillnaden på mitt å deras..

Fick den värsta starten på veckan jag kan tänka mig igår, 06.00 ringde farbror blå från deras radiocentral och undra var jag hade min bil. Dum som jag va så trodde jag ju att den stod parkerad där jag ställt den, men icke! De va parkerad i en stolpe i trollbäcken!

Så va det någon som fick ta en omväg på gudöbroleden igår morse så vet ni varför!

Men för en gångs skull så har polisen fått fatt i pundarna som tog min kära gamla trotjänare, en Bmw 525 från 88....

Det som glädjer mig i det hela va att puckona åkte på en hel del smisk när dom kvaddade! :D

Kanske lite Off topic.. :confused:
 

Bifogat

  • Bmw3 liten.jpg
    Bmw3 liten.jpg
    85.3 KB · Visningar: 129
Nilles skrev:
Det som glädjer mig i det hela va att puckona åkte på en hel del smisk när dom kvaddade! :D

Kanske lite Off topic.. :confused:

Det är bara skönt o höra att tjuvjävlarna får vad de förtjänar... för snart exakt ett år sen blev jag av med min käre rock n rollSAAB som ett par pundare bestämt sig för o själa...tyvärr så skadades de inte fysiskt utan åkte bara dit på bar gärning...

Nacskåt! :fatta!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top