min Ducati monter (-94) sviker mig..

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har lite problem med min kära vän Ducati monster (600 -94). Den hade fått stå ett par dagar ute i regnet nu och visade sig inte alls glad över det, jag kom ett par kilometer innan den började gav upp, ganska direkt hittade den tillbaka och tände igen men sen hände samma visa ett par gånger till innan den dog helt.

Den drar runt när jag startar, men den tänder inte.. precis som att den inte får något bränsle.. Någon som kan identifiera vad problemet är ??

Tack så mycket för all hjälp! jag saknar den redan...
 
Först bör du reda ut om den inte tänder eller inte får soppa.

Startgas. Hostar den till på det, har du gnista. Fortfarande lika död, ingen gnista.

Återkom med resultat.
 
Jättetack för tipset, det står först på schemat imorn! Återkommer då!

shit va jag saknar den...

Först bör du reda ut om den inte tänder eller inte får soppa.

Startgas. Hostar den till på det, har du gnista. Fortfarande lika död, ingen gnista.

Återkom med resultat.
 
Jättetack för tipset, det står först på schemat imorn! Återkommer då!

shit va jag saknar den...

Har du haft vatten på den!!? :skrämd

Inte vatten på HD:s och Ducatis för jäkulen! :ajjabajja

Försök få in den under tak och blås ur och spraya i kontakter och tändlås mm samt låt den torka.
 
Last edited:
jo visst hade den blivit blöt...

:huvet stod utan skydd de tre dagarna det regnade som värst :huvet och visst har jag hört att den är känslig för vatten..

Nu har jag testat iaf, den går igång med startgasen (äntligen fick jag höra han igen!!)

Jag tar och häller i lite K-sprit och blåser rent den ordentligt så får vi se om han blir gladare efter de. Hrligt med hojar som säger ifrån när de blir dåligt omhändertagna :tummenupp
 
Nu är han igång!

NU äntligen är han tillbaka.. efter tömda förgasare och en skvätt k-sprit så blev han mycket gladare. Men allt verkar inte vara helt ok ändå.. Tog en runda för att känna på den och jag känner hur den fortfarande tappar kraft i högre varv, men det avtog efter ett tag så jag hoppas att det bara var dålig-bensin-problem?

Däremot har jag problem ibland när jag stannar eller startar och har växel i så hjälper inte alltid kopplingen. Under min nya felsökning så fann jag att oljefönstret på vänster sida av motorcykeln i stort sätt är tomt.. har försökt hitta vad det betyder men hittar det inte i boken, någon aning?

Det är inte motoroljan för den visar fullt i oljefönstret på höger sida av motorcykeln...

Jag är glad att han startade iaf äntligen, tack för värdefulla tips!
 
NU äntligen är han tillbaka.. efter tömda förgasare och en skvätt k-sprit så blev han mycket gladare. Men allt verkar inte vara helt ok ändå.. Tog en runda för att känna på den och jag känner hur den fortfarande tappar kraft i högre varv, men det avtog efter ett tag så jag hoppas att det bara var dålig-bensin-problem?

Däremot har jag problem ibland när jag stannar eller startar och har växel i så hjälper inte alltid kopplingen. Under min nya felsökning så fann jag att oljefönstret på vänster sida av motorcykeln i stort sätt är tomt.. har försökt hitta vad det betyder men hittar det inte i boken, någon aning?

Det är inte motoroljan för den visar fullt i oljefönstret på höger sida av motorcykeln...

Jag är glad att han startade iaf äntligen, tack för värdefulla tips!



Är det möjligen slavcylindern till hydralkopplingen du tittar på på vänster sida?

Inspektionfönstret sitter på höger.

Iof ett annat motorblock på på just 600 än de jag är van vid men.....dubbla fönster? Nää....:va
 
Är det möjligen slavcylindern till hydralkopplingen du tittar på på vänster sida?

Inspektionfönstret sitter på höger.

Iof ett annat motorblock på på just 600 än de jag är van vid men.....dubbla fönster? Nää....:va

Jo visst är det dubbla fönster, det är helkonstigt. Man kan inte läsa någonting om det här fönstret (på vänstersidan) i verkstadshanboken heller.. ska det vara olja runt slavcylindern, om det nu är den jag skymtar i fönstret eller ska det vara tomt?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top