Min dator har skaffat sig ett antikt utseende...

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
På något magiskt vis, utan att jag valt "klassiskt läge", har min dator helt plötsligt gått från det vanliga Vistautseendet till att se mer antik ut :va

Startmeny, explorer, alla rutor som kommer upp osv ser helt plötsligt ut som en tidsresa tillbaka till Windows 95 :D Ytterst märkligt. Någon som har en aning om hur man fixar tillbaka det ordinarie Vistautseendet? Tyvärr är man ju ingen datordemon så jag lyckas inte lura ut det själv.

Bjarras

Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa, välj Tema.

Funkar det fortfarande inte är du förmodligen infekterad med Rootkit.win32.TDSS.tdl2 (tdsshbecr) http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?qid=208280684 samt ett helt koppel andra virus som kommit in via root-kitet.

Ivfsh förstör det din Vista-installation (för de flesta, en kompis senast igår) helt och hållet och enda räddningen är att installera Vista på nytt eller uppgradera till Windows 7 (efter att datorn är smittfri). Det är bl.a. default system-profil som skadas vilket gör att du inte kan skapa nya användare eller använda anpassade inställningar utan Windows jobbar hela tiden mot en default reserv-profil.

Last edited:
Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa, välj Tema.

Detta fungerade ju helt fantastiskt, på ett nafs så återvände min lilla Vaio till nutid. jag är evigt tacksam! :Bugar

Men frågan är hur det kunde hända från början? Jag har inte varit inne och knappat i temamenyerna. Eller körde datorn bara nån klassisk Windowsmove och helt enkelt fixade det själv? :va

Detta fungerade ju helt fantastiskt, på ett nafs så återvände min lilla Vaio till nutid. jag är evigt tacksam! :Bugar

Men frågan är hur det kunde hända från början? Jag har inte varit inne och knappat i temamenyerna. Eller körde datorn bara nån klassisk Windowsmove och helt enkelt fixade det själv? :va

Vid vissa tillfällen kan en dator gå över till klasssikt tema om du t ex startar något program som inte är kombatibelt med Aero-gränssnittet. När du stänger programmet så går datorn tillbaka till Aero igen. Kanske missat tillbakagången bara. Eller har datorn bara tappat Aero av någon anledning.

Om man får fjärrhjälp så går också datorn över till klassikt för att det är mindre tungt och gör att fjärrhjälpen rullar på lättare.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park