Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
twinner skrev:196 800:-
Haha!! För den summan skulle du fått en redig killermachine.
Yoshi_gixxeRR skrev:Vet ej... än!!! Troligen runt 75 000:-
.../Yoshi
rotter skrev:6 år sedna sa lyckades en arbetspolare till mig med tricket att dom ersatte hennes bil (en a8) med en begagnat från samma år och med samma modifikationer(kostade skortan for dem), så jag tycker att du skall ringa försäkringsbolaget och begära pengarna för en liksinnad mc + mod.
kräv inget mindre..om inte jag miss minner mig så står det inte i försäkrings papperen att man måste medela om man modifierar hojjen.
(kan ha fel men i holland så får du tillbaka alla pengar du har lagt ut på mods.)
Yoshi_gixxeRR skrev:Det kostar mer än du tror o köpa design prylar o trimma...
Detta e den totala kostnaden för hela hojen inkl inköp.
O ja, jag skulle köpa samma prylar igen om jag skulle stå från skratch!!!!
Har tittat på en ny -03 1000R o det skulle gå på dryga 140 000:- med det jag vill ha på vid köpet. (hojen kostar då 110 000:- ny orginal...)
-03 1000R med helsystem, PC o KN filter + bänkning o iridiumkåpglas, tailgaurde + lite prylar från Valter Moto
.../Yoshi
mamartin skrev:Hur gick det med dig och hur gick vurpan till?
Super-Henkan skrev:Ta det som en man....
Some times you win, some time you lose...citat " det är ju bara pengar" by MR Yskrot
Dags att köpa R1 eller?
hmm ge inte upp A8:an var i sverige innan jag flyttadeYoshi_gixxeRR skrev:Trista med våra FB i sverige e att dom gör verkligen ALLT för att inte betala alls alt så lite som möjligt...
Har låga förväntningar om mitt FB iaf...
.../Yoshi
Yoshi_gixxeRR skrev:Finns en tråd om den här...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50412
Jag minns i princip inget från olyckan...
.../Yoshi
mamartin skrev:Jo jag som trodde jag hade tur när jag krascha, hmm det hade jag nog men du hade nog mer tur. Jag fick ut för extrautrustning på min men det var iofs inte de summor som du har lagt men ändå, snabbt att få pengar också, ca 3 veckor från kraschen till pengar på kontot. Lycka till!!!
Yoshi_gixxeRR skrev:Ehh, det ligger MKT pengar i hojen!!!! Jag får KANSKE 75´-80 000:- för hojen som bäst. O jag har lagt ut i rena pengar 196 800:- för den i trim, design o effekt!!!!
Jag nöjer mig INTE med en tredjedel av hojen för lösen!!!!!
.../Yoshi
Suomalainen skrev:Jag själv hade nog inte skrikigt högt om att trimmet var så dyrt att du vill ha mer tillbaka, känns som att de kan bli griniga på att du haft mer effekt än den varit registrerad för, vilket är olagligt, då kan de neka ersättning för hojen helt.
Suomalainen skrev:Jag själv hade nog inte skrikigt högt om att trimmet var så dyrt att du vill ha mer tillbaka, känns som att de kan bli griniga på att du haft mer effekt än den varit registrerad för, vilket är olagligt, då kan de neka ersättning för hojen helt.
Törnberg skrev:Vilket försäkringsbolag har du?
Jag vet av erfarenhet att If... betalar bra, det finns fler försäkringsbolag som också har sina egna besiktningsmän och värderingsmän (eller kvinnor) men många använder sig av frilansande värderingsmän som är beroende av uppdrag från FB, därför kan de inte värdera hojen till det den kanske egentligen är värd i vissa fall, för då får de inte många fler uppdrag. Länsförsäkringar kör tex med denna metod.
Det är mer än bara premien som borde avgöra för såna som oss (som förmodligen kommer krascha förr eller senare...) som just detta...
Glömde: Privatpersoner får inte köpa inlösta hojar pga att de av någon konstig anledning betraktas som trafikfarliga. Handlare får dock köpa dem då de anses kunna "På ett fackmannamässigt sätt återställa dem i brukbart skick"
Köper din handlare hojen och du köper den av honom så är det dock inga problem
//Anders.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |