Min blivande stunt hoj!!!

twinner skrev:
196 800:-

Haha!! För den summan skulle du fått en redig killermachine.

Det kostar mer än du tror o köpa design prylar o trimma...
Detta e den totala kostnaden för hela hojen inkl inköp.
O ja, jag skulle köpa samma prylar igen om jag skulle stå från skratch!!!!
Har tittat på en ny -03 1000R o det skulle gå på dryga 140 000:- med det jag vill ha på vid köpet. (hojen kostar då 110 000:- ny orginal...)

-03 1000R med helsystem, PC o KN filter + bänkning o iridiumkåpglas, tailgaurde + lite prylar från Valter Moto

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Vet ej... än!!! Troligen runt 75 000:-

.../Yoshi

6 år sedna sa lyckades en arbetspolare till mig med tricket att dom ersatte hennes bil (en a8) med en begagnat från samma år och med samma modifikationer(kostade skortan for dem :arsele ), så jag tycker att du skall ringa försäkringsbolaget och begära pengarna för en liksinnad mc + mod.

kräv inget mindre..om inte jag miss minner mig så står det inte i försäkrings papperen att man måste medela om man modifierar hojjen.
(kan ha fel men i holland så får du tillbaka alla pengar du har lagt ut på mods. :) )

rotter skrev:
6 år sedna sa lyckades en arbetspolare till mig med tricket att dom ersatte hennes bil (en a8) med en begagnat från samma år och med samma modifikationer(kostade skortan for dem :arsele ), så jag tycker att du skall ringa försäkringsbolaget och begära pengarna för en liksinnad mc + mod.

kräv inget mindre..om inte jag miss minner mig så står det inte i försäkrings papperen att man måste medela om man modifierar hojjen.
(kan ha fel men i holland så får du tillbaka alla pengar du har lagt ut på mods. :) )

Trista med våra FB i sverige e att dom gör verkligen ALLT för att inte betala alls alt så lite som möjligt...
Har låga förväntningar om mitt FB iaf...

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Det kostar mer än du tror o köpa design prylar o trimma...
Detta e den totala kostnaden för hela hojen inkl inköp.
O ja, jag skulle köpa samma prylar igen om jag skulle stå från skratch!!!!
Har tittat på en ny -03 1000R o det skulle gå på dryga 140 000:- med det jag vill ha på vid köpet. (hojen kostar då 110 000:- ny orginal...)

-03 1000R med helsystem, PC o KN filter + bänkning o iridiumkåpglas, tailgaurde + lite prylar från Valter Moto

.../Yoshi

Ja..Det är inte gratis:( synd på hojen iaf.
:3freak

Super-Henkan skrev:
Ta det som en man....
Some times you win, some time you lose...citat " det är ju bara pengar" by MR Yskrot

Dags att köpa R1 eller?

Jo iof så brukar jag säga så... Men om man kan rädda lite dinneros så finner jag inget fel med det.
O nej du vet att jag HATAR Rettor så det kommer jag aldrig att köpa...

1000R blir min nya hoj om det blir en ny...

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Trista med våra FB i sverige e att dom gör verkligen ALLT för att inte betala alls alt så lite som möjligt...
Har låga förväntningar om mitt FB iaf...

.../Yoshi
hmm ge inte upp A8:an var i sverige innan jag flyttade :) visst kommer dom att ge allt men kolla papperen och se vad dom säger. Om det inte säger att du måste rapportera mod av MC sa e det bara att vara tuff o. köra på.

Yoshi_gixxeRR skrev:
Finns en tråd om den här...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50412
Jag minns i princip inget från olyckan...

.../Yoshi

Jo jag som trodde jag hade tur när jag krascha :) , hmm det hade jag nog men du hade nog mer tur. Jag fick ut för extrautrustning på min men det var iofs inte de summor som du har lagt men ändå, snabbt att få pengar också, ca 3 veckor från kraschen till pengar på kontot. Lycka till!!!

mamartin skrev:
Jo jag som trodde jag hade tur när jag krascha :) , hmm det hade jag nog men du hade nog mer tur. Jag fick ut för extrautrustning på min men det var iofs inte de summor som du har lagt men ändå, snabbt att få pengar också, ca 3 veckor från kraschen till pengar på kontot. Lycka till!!!

Tackar... Ja det finns nog ingen som kan tro att jag har klarat mig så pass bra som jag har gjort. O det e jag glad över. En bruten rygg förväntade sig dom flesta den dan då jag kom in till sjukhuset...

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Ehh, det ligger MKT pengar i hojen!!!! Jag får KANSKE 75´-80 000:- för hojen som bäst. O jag har lagt ut i rena pengar 196 800:- för den i trim, design o effekt!!!!
Jag nöjer mig INTE med en tredjedel av hojen för lösen!!!!!

.../Yoshi

Jag själv hade nog inte skrikigt högt om att trimmet var så dyrt att du vill ha mer tillbaka, känns som att de kan bli griniga på att du haft mer effekt än den varit registrerad för, vilket är olagligt, då kan de neka ersättning för hojen helt.

Vilket försäkringsbolag har du?
Jag vet av erfarenhet att If... betalar bra, det finns fler försäkringsbolag som också har sina egna besiktningsmän och värderingsmän (eller kvinnor) men många använder sig av frilansande värderingsmän som är beroende av uppdrag från FB, därför kan de inte värdera hojen till det den kanske egentligen är värd i vissa fall, för då får de inte många fler uppdrag. Länsförsäkringar kör tex med denna metod.
Det är mer än bara premien som borde avgöra för såna som oss (som förmodligen kommer krascha förr eller senare...) som just detta...

Glömde: Privatpersoner får inte köpa inlösta hojar pga att de av någon konstig anledning betraktas som trafikfarliga. Handlare får dock köpa dem då de anses kunna "På ett fackmannamässigt sätt återställa dem i brukbart skick"
Köper din handlare hojen och du köper den av honom så är det dock inga problem :-)

//Anders.

Last edited:
Suomalainen skrev:
Jag själv hade nog inte skrikigt högt om att trimmet var så dyrt att du vill ha mer tillbaka, känns som att de kan bli griniga på att du haft mer effekt än den varit registrerad för, vilket är olagligt, då kan de neka ersättning för hojen helt.

Hojen är väl specad för typ 160 hp?

Kan du inte sätta dit orginaldelarna? Och sedan lösa försäkringen?

Suomalainen skrev:

Det e en klass 7 hoj så trim e oväsäntligt i detta fall... (det e samma premie iaf...)

.../Yoshi

Törnberg skrev:
Vilket försäkringsbolag har du?
Jag vet av erfarenhet att If... betalar bra, det finns fler försäkringsbolag som också har sina egna besiktningsmän och värderingsmän (eller kvinnor) men många använder sig av frilansande värderingsmän som är beroende av uppdrag från FB, därför kan de inte värdera hojen till det den kanske egentligen är värd i vissa fall, för då får de inte många fler uppdrag. Länsförsäkringar kör tex med denna metod.
Det är mer än bara premien som borde avgöra för såna som oss (som förmodligen kommer krascha förr eller senare...) som just detta...

Glömde: Privatpersoner får inte köpa inlösta hojar pga att de av någon konstig anledning betraktas som trafikfarliga. Handlare får dock köpa dem då de anses kunna "På ett fackmannamässigt sätt återställa dem i brukbart skick"
Köper din handlare hojen och du köper den av honom så är det dock inga problem :-)

//Anders.

Jag har If som FB...
Jag har inte hört ngt än, men räknar med skambud!!!

.../Yoshi

Vet du vad värderingsmannen heter? De har en snubbe i Tokholm som heter Wester, han har tfn 08-7883512. Har du tur hanterar han ditt fall, han var inte helt omöjlig med mig.

//Anders.

Back