Min blivande stunt hoj!!!

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Ja, efter min "lilla" olycka den 29/6-04 så ser min hoj lite annorlunda ut :va
Ska ha lite diskutioner med mitt försäkringsbolag o se hur vi ska lösa detta "problem"...
Men visst ser den inte sååååå farligt smälld ut va???
Det borde väl gå o få ihop ngt åkbart av detta... Förutsättning att ram,sving o gaffel e raka!!!!

Mina alternativ e: fixa den så den ser ut som innan olyckan
lr, fixa till den o den får bli stunthoj (som jag åker på gatan med)
lr, banhoj
lr, ren stunthoj (inge gatåka)
lr, tjacka en ny (1000R) fast det har jag igentligen inte råd med...

Har lagt nästan 200 000 på hojen (inkl inköp o den går grymt bra....) så jag vill försöka göra nåt av det hela.

Ideer o förslag motages gärna...

.../Yoshi

Bifogat

• Bild 016.jpg
    Bild 016.jpg
    139.5 KB · Visningar: 647
  • Bild 017.jpg
    Bild 017.jpg
    139.4 KB · Visningar: 355
  • Bild 018.jpg
    Bild 018.jpg
    138.8 KB · Visningar: 343
  • Bild 019.jpg
    Bild 019.jpg
    139.6 KB · Visningar: 321
  • Bild 020.jpg
    Bild 020.jpg
    131.9 KB · Visningar: 246
  • Bild 021.jpg
    Bild 021.jpg
    135.3 KB · Visningar: 344
Last edited:
myspinnen skrev:
streetfighter! lycka till! :gnissla

Nope, det e inget alternativ... SF ser förjävliga ut tycker jag!!! Det ska vara kåpor om man ska stunta :D :D :D

Har dessutom kåpor liggande hemma hos mig så det e inget problem...

.../Yoshi

hmm ser ut som ramen har fått en kraftig buckla, kan man fixa det eller ? :confused:

rotter skrev:
hmm ser ut som ramen har fått en kraftig buckla, kan man fixa det eller ? :confused:

Ingen fara så länge ramen e rak... (tror jag)

Men berätta gärna om jag har fel... (ingen ide o göra ngt om man måste byta ramen oxå)

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:

Men berätta gärna om jag har fel... (ingen ide o göra ngt om man måste byta ramen oxå)

.../Yoshi
Min förra R1:a blev skrot för det va en bula i ramen..och den va betydligt mindre än din..

JonnyN skrev:
Min förra R1:a blev skrot för det va en bula i ramen..och den va betydligt mindre än din..

Menar du inlöst lr okörbar???
Min blir inlöst det vet jag... men jag vill ev göra ngn deal med FB om jag kan!!!!

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Min blir inlöst det vet jag... men jag vill ev göra ngn deal med FB om jag kan!!!!

.../Yoshi
Inlöst..Ville köpa min av FB oxå men fick inte sa dom..Vet ej varför..Hade trygghansa

Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

hmm e inte så säker, det e ju enklare att knyckla till en konservburk som redna e till knycklad en en som e hel...... menar om man pressar från kortsidorna, men som sagt man kanske kan fixa det... :va
(satan vilket dåliget exempel men det var det enda jag kom på :4skrika )

Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

shhhit va trasig :( ramen såg inte frisk ut,ska du stunta med den skulle ja va väldigt skeptisk, styrkan i ramen har nog halverats,sprickbildning mm.

bara att be om trubbel där , inte nu men senare! hur gör du om du vill få loss alla "stekar" prylar du har på den?

gamle svarten skrev:
shhhit va trasig :( ramen såg inte frisk ut,ska du stunta med den skulle ja va väldigt skeptisk, styrkan i ramen har nog halverats,sprickbildning mm.

bara att be om trubbel där , inte nu men senare! hur gör du om du vill få loss alla "stekar" prylar du har på den?

Ja det finns ett alternativ till oxå... Köpa loss den o sälja den i delar oxå... Motorn e i grymt fint skick o levererar mkt effekt (ca 160+ i motorn... Det e nästan 140 på slangen iaf)
o det finns mkt godis på hojen som INTE e trasigt!!!!!!

.../Yoshi

Geiger skrev:
Den där kommer dom ju att lösa in direkt.

Jag vet!!!!! Men e det ngn ide o försöka få iordning hojen e frågan... (ska jag köpa loss den lr inte... o ja vet till 90% säkerhet att jag kan få loss hojen på ett lr annat sätt)

.../Yoshi

Låt dom ta skiten, gråt en skvätt över förlusten, och handla nytt!! :)
Inte kul att mecka med gammalt skrot....

dum fråga men hur mycket vill dom (försäkrings bolaget) betala ut om du inte köper loss den ?

Geiger skrev:
Låt dom ta skiten, gråt en skvätt över förlusten, och handla nytt!! :)
Inte kul att mecka med gammalt skrot....

Ehh, det ligger MKT pengar i hojen!!!! Jag får KANSKE 75´-80 000:- för hojen som bäst. O jag har lagt ut i rena pengar 196 800:- för den i trim, design o effekt!!!!
Jag nöjer mig INTE med en tredjedel av hojen för lösen!!!!!

.../Yoshi

Back