Min bärbare startar icke. Hjälp..

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Tjena

Jag har en tunn liten Toshiba Portege 200 bärbar dator som jag använder i jobbet. Nu har den havererat. Windows vägrar att gå igång. Man kommer till listan med alternativa startsätt, typ felsäkert läge, senast fungerande och starta windows normalt. Oavsett vilet alternativ jag väljer så händer samma sak. Laddskärmen för windows startar, den där med en blå "laddningsremsa". Sen blir det svart ett tag och sen blinkar en blue screen förbi enormt fort och datorn startar om och samma procedur upprepas. Denna dator har varken diskettläsare eller cd-rom så jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här problemet. Vore enorm tacksam för hjälp.

Mvh Erik

hur e de med usbminne kan man inte boota från sånt?

Pettersson skrev:
2441676 Precis nåt sånt jag behöver hjälp med. Hur bootar jag från usbminne?

dra ut hdisken ur datorn och sätt in den som extern i en annan dator och spara filer, data, bilder o diverse saker, installera sedan om windows...

edit: jo skaffa en extern cd läsare typ usb anslutning så du kan installera xp sedan :)

Last edited:
Pettersson skrev:
2441630 Tjena

Jag har en tunn liten Toshiba Portege 200 bärbar dator som jag använder i jobbet. Nu har den havererat. Windows vägrar att gå igång. Man kommer till listan med alternativa startsätt, typ felsäkert läge, senast fungerande och starta windows normalt. Oavsett vilet alternativ jag väljer så händer samma sak. Laddskärmen för windows startar, den där med en blå "laddningsremsa". Sen blir det svart ett tag och sen blinkar en blue screen förbi enormt fort och datorn startar om och samma procedur upprepas. Denna dator har varken diskettläsare eller cd-rom så jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här problemet. Vore enorm tacksam för hjälp.

Mvh Erik

Har du ingen helpdeskavdelning på jobbet alls? Fixa en bartPE / annan typ av live-cd.
Fråga - har du installerat några drivare på senaste / program med drivrutiner / etc?

Jobbar ensam så helpdesken är obefintlig. Jag vet inte varför den börja krångla men jag löste det nu iaf. Fick helt enkelt punga upp för en extern dvd-brännare och sen installera jag om hela kalaset. Hade det mesta viktiga på en annan partition än windows så det gick kanon.

Tack för all hjälp.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...