Var förra helgen i Göteborg och i Trollhättan för att provköra en hel massa hojar. Fanns många hojar jag verkligen gillade, bland annat en Triump Speed Triple med helsystem i götet och en BMW i Trollhättan..
Men inget blev köpt och jag började fundera på om jag skulle skita o köpa en ny hoj och vänta till nästa år.
Men så hittade jag en annons på nätet hos en handlare och priset var rätt...mailade säljaren om provkörning och visst, det gick att ordna provkörning på en likadan hoj men annan färg!
Igår satte jag mig på tåget kl 0500 (ville inte ta bilen ifall det skulle bli affär...)
6 timmar och 5 byten med SJ senare var jag framme. Då kom ösregnet :-(
Jag snackade lite med säljaren, testade lite skinnställ och plötsligt sken solen...
Bytte om och fick nycklarna i handen..(efter lite påskrifter om självrisk om jag klotade osv...)
Sen bar det av.
Det första som slog med var: HERREGUD vilken SJUK motor!!!
45 minuter senare återvände jag till säljaren, totalsåld. Jag bara måste ha en sån!
Tog 5 minuter att komma överens och sen skrev jag på papprena. Eftersom hojen var sprillans ny så skulle det ta 1,5 timmer att göra hojen iordning.
Jag passade på att åka till svärfar som bor 20 minuter från hojaffären, fick låna en bil för det, tackar för den servicen! Han hade smitit hem på lunchen o vi satt snackade skit i en timme och sen var det dags att åka o hämta hojen!
Svärfar tog ledig från jobbet o följde med (han är grymt motorintresserad).
Sen bar det av, svärfar bestämde sig för att följa efter hela 25 milen hem!
Trött men lyckligt kom jag hem i går kväll!
Och svärfar stannar hela helgen o hjälper till o snickrar lite i trädgårn, jag tog själv dock en ordentlig tur till i dag med hojen!
Vad det blev för hoj kanske ni undrar?
En helsvart Suzuki B-King. Grymt skön båge tycker jag. Men udda utseende!
Inte alls vad jag letade efter för en månad sen men efter provkörningen så var jag såld! vilket vrid!
Och svärfar har gett mig ett rimligt bud på min gamla Kawa
En schysst helg än så länge
Måste bara hinna köra lite mer o göra 100 mila servicen innan det blir för kallt 
Men inget blev köpt och jag började fundera på om jag skulle skita o köpa en ny hoj och vänta till nästa år.
Men så hittade jag en annons på nätet hos en handlare och priset var rätt...mailade säljaren om provkörning och visst, det gick att ordna provkörning på en likadan hoj men annan färg!
Igår satte jag mig på tåget kl 0500 (ville inte ta bilen ifall det skulle bli affär...)
6 timmar och 5 byten med SJ senare var jag framme. Då kom ösregnet :-(
Jag snackade lite med säljaren, testade lite skinnställ och plötsligt sken solen...
Bytte om och fick nycklarna i handen..(efter lite påskrifter om självrisk om jag klotade osv...)
Sen bar det av.
Det första som slog med var: HERREGUD vilken SJUK motor!!!

45 minuter senare återvände jag till säljaren, totalsåld. Jag bara måste ha en sån!
Tog 5 minuter att komma överens och sen skrev jag på papprena. Eftersom hojen var sprillans ny så skulle det ta 1,5 timmer att göra hojen iordning.
Jag passade på att åka till svärfar som bor 20 minuter från hojaffären, fick låna en bil för det, tackar för den servicen! Han hade smitit hem på lunchen o vi satt snackade skit i en timme och sen var det dags att åka o hämta hojen!
Svärfar tog ledig från jobbet o följde med (han är grymt motorintresserad).
Sen bar det av, svärfar bestämde sig för att följa efter hela 25 milen hem!
Trött men lyckligt kom jag hem i går kväll!
Och svärfar stannar hela helgen o hjälper till o snickrar lite i trädgårn, jag tog själv dock en ordentlig tur till i dag med hojen!
Vad det blev för hoj kanske ni undrar?
En helsvart Suzuki B-King. Grymt skön båge tycker jag. Men udda utseende!
Inte alls vad jag letade efter för en månad sen men efter provkörningen så var jag såld! vilket vrid!
Och svärfar har gett mig ett rimligt bud på min gamla Kawa

En schysst helg än så länge