Min 525 kokar på gatan!?!

Att det kokar vid rödljus är inget ovanligt då kylsystemet inte är dimensionerat för att stå still och då det är en racecykel är vattenvolymen så liten att det börjar koka snabbt.

Lösningen heter fläkt eller ge fan i att stå still. KTM Hardparts-fläkten är dyr och inte särskilt bra (drar mycket ström i förhållande till flöde). Sök bland mina posts för trick hur man fixar billigare och bättre fläkt....

Jag som alltid trott att den modellen av hoj ska tåla hård och långsam endurokörning i stubbig, rotig och kletig dyngvälling utan särskilt mycket luftflöde genom kylarhalvorna. Min 520 har i alla fall aldrig kokat under några som helst omständigheter, och jag tror att jag provat det mesta vid detta laget.

Tycker det låter konstigt att den kokar vid rödljus, det gjorde aldrig min 525a eller min nuvarande 450 (ingen av dom har fläkt). De kokade aldrig öht och det blev en hel del stillastående efter hårdkörning.

En endurohoj går ju ofta långsamt i krångliga spår och ska väl klara mer än ett rödljus innan systemet börjar koka!?

Byt kylarlock

Som tidigare nämnts i tråden så ska du börja med att byta kylarlock. Det är ett vanligt fel och billigt att testa.

på tal om fläktar på kylaren , finns det nån manick man kan sätta på så att fläkten startar
automatiskt så fort man står stilla med hojen ?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park