Min 525:a testad idag !!

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Var o testade hojjen för första gången idag. Köpte den förra veckan!

Den går sweeeet !!

Bifogat

• motarden.jpg
    motarden.jpg
    110.2 KB · Visningar: 824
Nice :tummenupp verkar vara lite kyligt uppe där fortfarande :tomten
Vad är det för motivlack på kåpan?
eller är det mina trötta ögon som inte hänger med riktigt :3freak

unlock26 skrev:
Nice :tummenupp verkar vara lite kyligt uppe där fortfarande :tomten
Vad är det för motivlack på kåpan?
eller är det mina trötta ögon som inte hänger med riktigt :3freak

Om jag inte tar helt fel är det dekaler från xgxracing.com dom har RIKTIGT feta dekaler!

Mycket fräsig ktm må jag säga! :yoparty

tobbeviking skrev:
Trevlig bike :tummenupp
Men vad väger en sån där? Ser krümt lätt ut.
//Tobbe

Den är inte så jäkla lätt, batteri och el-start annordningen väger ju lite så jag tror den är uppe runt 113 kilo. Men jämnfört med en Sporthojj är ju det ingenting....

dread skrev:
Den är inte så jäkla lätt, batteri och el-start annordningen väger ju lite så jag tror den är uppe runt 113 kilo. Men jämnfört med en Sporthojj är ju det ingenting....
Ja inte fasen kan den klassas som tung bland motard/offroad heller väl?
Inte om man jämför med liknande hojar som har elstart, batteri etc.
Eller?

Jag blir mer och mer sugen på att skaffa en offroad med både motard och offroadhjul.
Jag vet ju hur skoj en offroad är på grus, hur kul borde det inte då vara på en belagd kurvig 70väg.
Sedan är ju långt från alla goa vägar i småland belönade med bra beläggning, är ju inte sällan man tar små skutt med FZR:n :gnissla en motard borde väl rimligen kunna hantera sämre vägar bättre?
//Tobbe

håller med, ser riktigt cool ut. Testade 525an EXC 04 när KTM hade provkörningsdag ute i skogen. Fyfan va dom går, förstår inte hur folk kan köra de i endurospåret :)
Nån som vet var man hittar dekaler till XR 600R -90? Tack för svar... min är helt blank.

är denna landsvägsreggad?
kan man det med 525sx (med motardfälgar + däck)?

dread skrev:

Är du säker? Jag tror att den väger lite mer.
Men jag är absolut ingen expert. Har inte hållit koll på viktsiffrorna hos de olika fabrikaten senaste tiden.

Vore kul o veta exakta siffror! :)

Last edited:
kowal skrev:
håller med, ser riktigt cool ut. Testade 525an EXC 04 när KTM hade provkörningsdag ute i skogen. Fyfan va dom går, förstår inte hur folk kan köra de i endurospåret :)
Nån som vet var man hittar dekaler till XR 600R -90? Tack för svar... min är helt blank.

Ehh, hur många kör seriös enduro med den hojen? Kan inte vara lätt för de stackarna i så fall! :lol

KarlJohan skrev:
Är du säker? Jag tror att den väger lite mer.
Men jag är absolut ingen expert. Har inte hållit koll på viktsiffrorna hos de olika fabrikaten senaste tiden.

Vore kul o veta exakta siffror! :)

104 kilo står det i min bok..

Jnt skrev:
är denna landsvägsreggad?
kan man det med 525sx (med motardfälgar + däck)?

Denna är snart landsvägsreggad för det är en EXC, SX är lite bökigt att LV-regga men det är väldigt lätt att e-regga en sx

tailen är ju grymt snygg på 525:an, kan man byta klumpen som sitter på 660:n till 525:ans tro?

henq skrev:
tailen är ju grymt snygg på 525:an, kan man byta klumpen som sitter på 660:n till 525:ans tro?

Ingen aning faktiskt... kolla med nån KTM handlare. Tobbe och Håkan på RIDE är rätt duktiga om du vill ringa till dom 090-701030

Baklampan som jag har på är dock inte original, men den kostar inte många kronor

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT