Tjena,
Köpte mig en 14e 39cc i slutet av förra året, motorn funkade fint tills jag fick för mig att kolla hur fort den egentligen gick...
Bad en kompis ligga bakom i bilen å kolla och drog ut på en mindre asfalterad skogsväg. Va la uppe i en 50kmh när de kom en lätt backe som ja mata ner för, och där nådde jag enligt kompisen i bilen bakom (ford mondeo -97) 55kmh.
Iaf så fortdatte ja mata resten av vägen och tillslut så värmenöp motorn.
Den gick att få igång igen efteråt fast rätt kraftlös så så kraftigt nöp den inte.
Efter det så fick den stå i garaget å samla damm tills jag kom ihåg den för några dagar sen. Åkte iväg och köpte mig en ny cylinder och kolvringar till den, plockade isär hela motorn å gjorde rent allt och smorde in lager igen efteråt, sen monterade jag den nya cylindern och kolven me nya ringar och skruvade ihop den.
Sen när ja skulle starta den så chokade jag den och försökte dra igång den, men den bara surade ner sig, så jag tog ur stiftet och blåste rent och försökte utan choke, men stiftet va lika blött när ja skruva ur det nästa gång.
Jag lossade förgasaren och skruvade isär och gjorde rent allt, inte för att ja kunde se nån skit men ändå. Skruvade tillbaka förgasaren och försökte igen utan choke, men den startade inte, så jag körde i startgas, och då drog den igång i 1,5 sekund kanske för att sen dö. Prövade flera ggr med startgas å den startade varje gång på det för att sen dö. Försökte starta på bensin både med och utan choke under den kommande halvtimmen men stiftet blir bara mer eller mindre blött, inte dyngsurt som i början.
Nålen i förgasaren står i sitt näst lägsta läge dvs, rätt magert.
Några tips?
Köpte mig en 14e 39cc i slutet av förra året, motorn funkade fint tills jag fick för mig att kolla hur fort den egentligen gick...
Bad en kompis ligga bakom i bilen å kolla och drog ut på en mindre asfalterad skogsväg. Va la uppe i en 50kmh när de kom en lätt backe som ja mata ner för, och där nådde jag enligt kompisen i bilen bakom (ford mondeo -97) 55kmh.
Iaf så fortdatte ja mata resten av vägen och tillslut så värmenöp motorn.
Den gick att få igång igen efteråt fast rätt kraftlös så så kraftigt nöp den inte.
Efter det så fick den stå i garaget å samla damm tills jag kom ihåg den för några dagar sen. Åkte iväg och köpte mig en ny cylinder och kolvringar till den, plockade isär hela motorn å gjorde rent allt och smorde in lager igen efteråt, sen monterade jag den nya cylindern och kolven me nya ringar och skruvade ihop den.
Sen när ja skulle starta den så chokade jag den och försökte dra igång den, men den bara surade ner sig, så jag tog ur stiftet och blåste rent och försökte utan choke, men stiftet va lika blött när ja skruva ur det nästa gång.
Jag lossade förgasaren och skruvade isär och gjorde rent allt, inte för att ja kunde se nån skit men ändå. Skruvade tillbaka förgasaren och försökte igen utan choke, men den startade inte, så jag körde i startgas, och då drog den igång i 1,5 sekund kanske för att sen dö. Prövade flera ggr med startgas å den startade varje gång på det för att sen dö. Försökte starta på bensin både med och utan choke under den kommande halvtimmen men stiftet blir bara mer eller mindre blött, inte dyngsurt som i början.
Nålen i förgasaren står i sitt näst lägsta läge dvs, rätt magert.
Några tips?