Min Ängel är borta!!!!

sluta snacka invandrarpolitik, annars stängs tråden.
det finns andra trådar om ni vill prata politik

hade jag varit trådstartaren & vill ha tips & upplysningar om sin hoj, så hada jag inte tyckt det varit speciellt skoj om alla ska spamma sönder tråden.

lägg av, annars stängs den

Hoppas J.JO har värderat hojen hos en av försäkrings värderarna på sitt försäkringsbolag, Jag har varit med om en sjuk sak med en bil som blev stulen, lite extra lullul, fälgar, lack, och stereo, hade kvitto på dryga 150,000 (ärligt ) och det tog två år innan fbolaget kom med en ersättnings uppgift 34,000.

Man får inget för utrustning utöver vad som står i bes pappret svarar dom det är så många bedrägerier,?? slängde in mängder med kort och nr till kompisar som kunde styrka, lack firman styrkte lacken med bilder OSV OSV.

Stäm oss var svaret!! fick till slut 47,000 när jag skrev på ett papper att jag aldrig kunde ta upp detta försäkrings ärende igen.

läns försäkringar var detta.

Hoppas verkligen det löser sig för dej.

mvh

Sant som du säger wonderwizard.

Moddlaren: Det du råkat ut för låter helt sjukt! Ja hade blivit tokig.
Hojen var i mint condition, många som kan gå i god för det, papper på allt, kort, alla nycklar kvar osv.......Får helt enkelt se vad dom säger imorgon när jag ringer.

Ja jag hoppas detta kommer gå snabbt och smidigt om nu min hoj inte dyker upp.
Fan att man ska ha sån satans otur!

Ingen som fått sin hoj stulen som kan beskriva hur det gått till med försäkringsbolaget?

Beklagar TS. Men jag ser ljus i tunneln. Det står en till nere på Claessons till dig att hämta!

mvh
Jim
Claessons Motor

Kan någon svara på hur man tjänar pengar på att sno t ex en mc ?
- Den går ju aldrig att registrera in i trafik? (även i utlandet borde de väl vilja ha regbevis o kolla att fordonet inte är efterlyst)
- Man kan väl inte tävla på den heller idag då varje hoj ska ha id-kort me ramnummer ?

Känns som att man i princip bara kan plocka ner den i delar och sälja lösa bitar ?

För övrigt risigt att folk inte kan skilja på mitt o ditt.:gnissla

Ingen som fått sin hoj stulen som kan beskriva hur det gått till med försäkringsbolaget?[/QUOTE]

Har fått 2 st olika hojar stulna senaste halvåret... Om de inte dyker upp inom en månad så "köper" försbolaget hojen av dig, där måste man vara beredd att argumentera om hojens värde, ev kunna styrka utr med kvitton och foton. För min del har det gått väldigt bra med en värdering som med råge har överstigit vad jag hade gett... Summa kardemumma så har jag haft pengarna på kontot efter 1 månad + ett par bankdagar.

Jag ser varje dag så att säga ny anlända svenskar åka runt på allt i mellan små 4 hjulingar fiddys moppar o det senaste tillskottet en yamaha yz450wrf, skulle inte tro att yaman är äldre än ett par år.

Dom far runt i byn som fan utan hjälmar eller noe annat det som är konstigt i det hela är att vikinga barnen blir tagna i tid o otid med ursprungs koll av moppar osv osv, Det är ju helt ok stulna moppar verkar finnas hur många som helst.

Det som är konstigt är att den andra kategorien med svenskar kan åka hur som helst och var som helst utan att det händer noe, Varför??

Funderar starkt på o gå in till vår kvinnliga polis chef o fråga ( hon är snygg som synden:kär) varför det verkar vara på detta viset.

man kan alltid hoppas på ett hand fängsel o en närgången kroppsvisitasion och ett väsande i örat att man skall passa sig noga ANNARS!!!???:tuttar

mvh

Jag ser varje dag så att säga ny anlända svenskar åka runt på allt i mellan små 4 hjulingar fiddys moppar o det senaste tillskottet en yamaha yz450wrf, skulle inte tro att yaman är äldre än ett par år.

Dom far runt i byn som fan utan hjälmar eller noe annat det som är konstigt i det hela är att vikinga barnen blir tagna i tid o otid med ursprungs koll av moppar osv osv, Det är ju helt ok stulna moppar verkar finnas hur många som helst.

Det som är konstigt är att den andra kategorien med svenskar kan åka hur som helst och var som helst utan att det händer noe, Varför??

Funderar starkt på o gå in till vår kvinnliga polis chef o fråga ( hon är snygg som synden:kär) varför det verkar vara på detta viset.

man kan alltid hoppas på ett hand fängsel o en närgången kroppsvisitasion och ett väsande i örat att man skall passa sig noga ANNARS!!!???:tuttar

mvh

vikinga barnen :gnissla

Men visst är det konstigt att många ser snorvalpar i förorterna köra runt på (eventuellt) stulet samtidigt som polisen inte har tid att haffa dom utan har fullt upp med att bötfälla för miniblinkers och nu även det senaste: ej Eu-märkt ljuddämpare. Visst att inte trafikpoliser ska försöka fånga mördare och skattefifflare men nog fan borde dom kunna försöka ta fast knattar på stulna bågar... Vare sig det är "vikinga barn" eller inte...

Beklagar TS. Men jag ser ljus i tunneln. Det står en till nere på Claessons till dig att hämta!

mvh
Jim
Claessons Motor

Jo tack, jag vet :):tuttar Smaken är just nu bitterljuv :huvet

Det är många OM & MEN just nu........allt är relativt, många faktorer som spelar in hur det blir i slutänden.....

Last edited:

mvh

Förlåt, kan inte låta bli:
Ju mörkare hår desto mer "nyanländ svensk"? Eller hur vet man hur en nyanländ svensk ser ut? Var går gränsen mellan "nyanländ svensk" och den andra kategorin svenskar? :rolleyes:

Ursäkta mitt OT men mitt tangentbord behövde skriva ovanstående. ;)

Har själv blivit bestulen på min hoj!Vet hur ledsen man blir och hur overkligt det känns!
Känner med dig!Sorry!!
Det skulle vara arkebusering på öppen plats för sådana typer!
Som avskräckande exempel!!!

Ja det är jävligt jävligt surt!!!! Var så galet nöjd med hojen & resultaten efter modifieringarna som var i stort sett klara, sen att höra hojar köra förbi hela tiden underlättar ju inte direkt =( Får köra in det jag missat när ja väl har hoj igen :tummenupp

SNÄLLA RESPEKTERA VARFÖR JAG STARTAT DENNA TRÅD, JAG HÄNVISAR ÄN EN GÅNG TILL WONDERWIZARDS INLÄGG!!!!

Var som sagt i ronneby/karlskrona/karlshamn trakterna under veckan som gick här. Kunde tyvärr inte se din stulna hoj någonstans.

Hoppas hojlivet går vidare för dig och du kan finna lycka i en annan hoj om denna inte återfinns :tummenupp

Kan någon svara på hur man tjänar pengar på att sno t ex en mc ?
- Den går ju aldrig att registrera in i trafik? (även i utlandet borde de väl vilja ha regbevis o kolla att fordonet inte är efterlyst)
- Man kan väl inte tävla på den heller idag då varje hoj ska ha id-kort me ramnummer ?

Känns som att man i princip bara kan plocka ner den i delar och sälja lösa bitar ?

För övrigt risigt att folk inte kan skilja på mitt o ditt.:gnissla

Finns marknad i öststater där många hojar hamnar.. "import registrering" är aningen enklare där och det går att tjäna x antal tusenlappar per hoj.

Vissa plockas ner och säljs i delar och resterande delar byggs ihop med delar som kommer från andra länder.. (Vi har även sett såna dyka upp på Blocket t.e.x)

Jodå.. man tjänar mycket pengar även i den branschen.. De som förlorar på det hela är vi som är drabbas och får ta smällen :huvet

Personligen så är jag mer intresserad av att skumma typer i skåpbilar under nattskiftet åker fast än de som åker runt på en hoj på cykelvägen utan tändningslås och hjälm. Det tråkiga i det hela är att varken polis eller åklagare prioriterar brott som hojstölder och amatörer som proffs som åker fast går fria ändå...

Sådär nu är alla nycklar, papper, bilder & kvitton inskickat till f-bolaget! Nu är de bara hålla tummarna och hoppas dom värderar den till vad den verkligen var värd när jag blev av med den!

Hur lång tid tar det innan försäkringsbolaget pyntar för hojen,flera månader eller ???.:confused:Eller är det som förr flera månader.

Vet inte om det är tidsmässigt samma tid för hoj som bil, men min bil blev stulen, upphittad 2dagar senare, in till värkstad där det tog yterligare 5dagar, FB ringer upp o säjer vad dom värderade den till, om jag skulle godkänna beloppet, godkände o hade pengar 2 dagar senare :)

Sådär! Nu är allt klart med försäkringsbolaget :tummenupp Saknar min hoj som fan :brinnerup men är samtidigt glad att ja fick ut en vettig peng för hojen. Synd denna hojsäsong försvann men de kommer ju alltid en ny :yoparty Galet sugen att köpa hoj på en gång, men sparar mig nog till nästa år. Tack alla som hållit utkik efter min hoj :)

Ta de nu lugnt med gasen så ses vi på vägarna :tummenupp

Last edited:
Härligt att höra, hoppas du får en alldeles ypperlig hojsäsong nästa sommar:tummenupp

Har du funderat ut vad det blir för cykel till nästa säsong btw?:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park