miltal

Mr Helmut skrev:
2090461 Kanske inte grundar det på slitage men om du tittar på annonser så ser man sällan cyklar som rullat mer överlag tycker jag (kan ju ha med mätar fusk) men så tycker jag det är.
Det tror jag i huvudsak beror på att folk väljer att byta in hojar hos handlare eftersom som kan vara svårsålda privat. Det är ju inte så att dom skrotas pga att de gått mer än 2500 mil.

Om du kollar generellt hur långt alla hojar i sverige har gått så är det nog mer än 2500 mil...

Mr Helmut skrev:
2090465 frågan var vad som var mycket mil inte vid vilket miltal en motor rasar
Om det inte är motorhaveri vi pratar om, vad spelar det då för roll hur många mil som är "långt"??? :va
 
Min Triumph-03 har gått c:a 3500mil nu och jag räknar med att den till hösten gått över 5000mil.
 
Tycker definetivt att det beror på skötsel! Sedan så beror det ju på hur man räknar. För mig är en motor slut när hela klabbet måste isär, veven, lager mm måste bytas. Och där tillsammans även vxl delar. Men om tex man måste slipa om ventiler eller att kammen har gått ner sig lite betyder det ju definetivt inte att hojen är slut fördet!

Sedan så kan ju misshandel ta död på vad som hällst :rolleyes:

Min Aprilia har gått ca 900mil. Byttekolvarna i sommras och kollade upp det mesta. Verkar vara i ett fantastiskt bra skick!

CBR:en har gått ca 2200mil. Verkar också vara i ett bra skick. Men det känns ändå som om det finns saker att göra på den. Bla lite fjädringsprylar mm. Miffot som hade den innan har ju även kört med helsystem på den utan att bestycka om den :rolleyes: Detta har ju resulterat i att hojen har gått magert. När jag fick tag i den så hörde jag tom hur den spikade på mellan registret. Så visst finns det folk som kan ta död på sina ögonstenar utan att igenkligen mena det :3freak
 
Last edited:
Mr Helmut skrev:
2090402 20000-40000 är normalt för en bil
40000- är ju mycket för en bil

1500-2500 är normalt för en cykel
2500- är mycket för en mc

så tycker jag sen snackar ju alla om bla bla den håller ju 15000mil å man kan inte säga hur långt den håller å allt va de nu är men de stämmer nog och man får ju ta ställning till vilket skick den har och hur den varit servad tidigare osv


2500 mycket för en mc? knappast... vid 25000 mil börjar vi snacka :)
 
[- sNaIjK -] skrev:
2092873 2500 mycket för en mc? knappast... vid 25000 mil börjar vi snacka :)

jo håller med men testa att kolla på 100 cyklar på blocket och ta ett medel av deras miltal så kanske du förstår, frågan var vad som var normalt inte vad som va jävligt långt för en cykel eller när cykeln absolut kommer rasa.
 
anderssonph skrev:
2089296 hej skulle vilja ha lite svar på vad som är många mil på en hoj

omöjligt att svara på, det beror helt och hållet på hur milen kommit till dvs hur hojen körts och skötts. En ägare som skiter i service, drar en kall motor till varvstopp varje gång och plågar grejorna, ja då kan 500 mil vara väldigt mkt. Om du kikar på äldre hojar som gått lite längre (antar att det är därför du frågar) så är skicket ALLTID viktigare än milen. Köp hellre en fräsch hoj som gått längre där du har koll på historiken än en "lågmilare" med en massa frågetecken kring service etc.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top