Miltal på en hoj.

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Hej alla...

Undrar när en hoj anses vara en långmilare ???

Har tittat på en del beg hojar som gått mellan 2500 till 4000 mil.

Efter 100-mila servicen. :tomten
Nej, skämt åsido, jag har en kompis som har en Yamaha XJ som gått 24 000 mil, det är ganska mycke för att vara en MC. Det är väl lite beroende på ens referenser vad som är långt... Grejen är ju att de flesta cyklar inte körs så mycke att det hinner gå såna sträckor som min komis xj och då blir referensmatrealet cyklar som gått 2-3 tusen mil, och kommer man då med en som gått 4 tusen så känns det som att den gått långt... Kollar man i custom lägret så finns det de som tycker att 1500 mil verkar långt, för många andra har knappt kört tusen mil på sina mätare, det tenderar ju att bli lite befängt. Varför har du cykeln...? Den blir ändå inte mer värd för att du inte kör med den... Skit i milena - kör för att det är roligt! (om du är en av oss som tycker det) :banana
Men det är klart att skall du handla kan du ju alltid använda milena som ett argument för att pruta...!

Last edited:
125Newbee skrev:
2285747 Efter 100-mila servicen. :tomten
Nej, skämt åsido, jag har en kompis som har en Yamaha XJ som gått 24 000 mil, det är ganska mycke för att vara en MC. Det är väl lite beroende på ens referenser vad som är långt... Grejen är ju att de flesta cyklar inte körs så mycke att det hinner gå såna sträckor som min komis xj och då blir referensmatrealet cyklar som gått 2-3 tusen mil, och kommer man då med en som gått 4 tusen så känns det som att den gått långt... Kollar man i custom lägret så finns det de som tycker att 1500 mil verkar långt, för många andra har knappt kört tusen mil på sina mätare, det tenderar ju att bli lite befängt. Varför har du cykeln...? Den blir ändå inte mer värd för att du inte kör med den... Skit i milena - kör för att det är roligt! (om du är en av oss som tycker det) :banana
Men det är klart att skall du handla kan du ju alltid använda milena som ett argument för att pruta...!

Jag har inte köpt ngn riktigt än...

Men jag skiter i milen men vill inte köpa en dyr långmilare heller...

Mne jag kommer säkert sälja en långmilare senare :)

Finns det bara dokumenterad service på den spelar det ju ingen roll. Som sagt använd dig av milen vid köp. Få ner priset lite den vägen.
Spelar ju ingen roll, jag kollade på en Hornet 9 för två år sen. Hade gått ca.400 mil men den rasslade i motorn när man startade den. Nej tack, han som ägde den hade förmodligen kört som ett satans skinn med den och trodde han kunde få det han begärde på grund av få mil.
Låt dig alltså inte luras av få mil. Skaffa dig en helhetssyn och bra historik på hojjen istället. :fakta

Man måste väl räkna in årsmodellen också. En hoj som gått över 1000 mil per år oavsett antal år skulle jag räkna som en långmilare (vilket inte behöver vara negativt) men om den gått 5000 mil på 10 år så är den inte det enligt mig.

Sedan har vi ju allt äckligt mätarfusk också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT