Miltal (begagnad mc)

Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito

Min GSF1200 köptes från en strokepatient för 11k, GPz1100b1'an från en cancerpatient för 5k och Intruder 1400'an för 21k av en familjefar som precis fått tvillingar (han hade redan 2 barn sen tidigare) - så alla tre kändes köpen kändes lugna och lååångt under gällande normalpris. Den enda sprillans hoj jag någonsin köpt var en Kawa 750LTD (4-cyl) anno 1981 från Lelles.
 
Är förstås helt jävla offside då jag inte ens under knivhot skulle köpa någon mc med mer än 0 mil på mätaren. Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito. Men då vet jag ju ändå vilken den jävla drullen är...

Dock, liiite nyfiken på hur ni förväntar er att mc-marknaden ser ut om tio år om alla ska köpa begagnat, men inte en käft köper nytt? Först rätt öppnat svar kommer att belönas med oändlig ära och en årsprenumeration på Lyckoslanten...

*så nu kryper jag tillbaka in under OT-stenen igen*

Bara för att man inte blir skitnödig av begagnat betyder det inte att man aldrig köper nytt.
Det känns bortkastat att köpa en flång ny hoj att nöta pendlingsmil i alla väder på för min del. Eller en flånmg ny banhoj. :gnissla Jag har inte tillräckligt bra ekonomi för att inte bry mig om jag skrotar en hoj för 150 000.
 
Är förstås helt jävla offside då jag inte ens under knivhot skulle köpa någon mc med mer än 0 mil på mätaren. Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito. Men då vet jag ju ändå vilken den jävla drullen är...

Dock, liiite nyfiken på hur ni förväntar er att mc-marknaden ser ut om tio år om alla ska köpa begagnat, men inte en käft köper nytt? Först rätt öppnat svar kommer att belönas med oändlig ära och en årsprenumeration på Lyckoslanten...

*så nu kryper jag tillbaka in under OT-stenen igen*

Jag tycker att alla utom jag borde köpa nytt :) Det vore det allra bästa för mig otvivelaktigt.

Men nu gällde denna tråd mil på begagnat så då svarade vi på den frågan så relevant vi kunde.

Jag är inte helt främmande för att köpa nytt, kan ju vara motiverat, men min känslomässiga koppling till saker och att det blir extra special för att de är nya är svag... Väderspänning har jag ändå ;)
 
Jag tycker att alla utom jag borde köpa nytt :) Det vore det allra bästa för mig otvivelaktigt.

Men nu gällde denna tråd mil på begagnat så då svarade vi på den frågan så relevant vi kunde.

Jag är inte helt främmande för att köpa nytt, kan ju vara motiverat, men min känslomässiga koppling till saker och att det blir extra special för att de är nya är svag... Väderspänning har jag ändå ;)

Vem ska du sälja till sen....?
 
Min KTM 990 Adventure har snart gått 7000mil. Det som är dåligt med den att det går åt väldigt mycket bakdäck!????
 
Hade en Honda CBR 929 med 9300 mil på mätaren när jag sålde den, gick som ett skott utan bekymmer. Japansk Kvalitet :yoparty

Min Hayabusa från 1999 har rullat 8500mil, inga problem där i heller. :rock

Täta oljebyten (efter 500mil eller en bandag) service i tid och allt rullar på :Rockbanan
 
Körde på min 2007 års modell FZ1SA 2000 mil 2016 och 2500 mil 2017, så jag sålde den med 4900 mil på mätaren.
Innan så körde jag en CBR600F4 som hade gått 9-10.000 mil och motorn var i bra skick.
Köper jag något till mig själv så vill jag att miltalen är under 2000 för att jag vet att på 1-2 år så kommer jag bruka ca 2-3000 mil och ingen på blocket vill ha en hoj med SÅÅÅ MYCKET miltal även om den servades på en verkstad. Folk är bara skiträdda och förstår inte hur man kan köra en hoj 7 dagar i veckan 8 månader i sträck :crash:smasha
 
service och skötsel är allt.

åker man ner på kontinenten är det inget konstigt med en R1a med 10-20T mil på mätaren, tillverkade i samma fabrik som "svensksålda" R1or så ingen bättre eller sämre kvalitet.

kan man köra slut på en R1a på 2000 mil - absolut!
kan en R1a ha gått 20000mil och fortfarande vara toppenfräsh? - absolut!

jag skulle nog påstå att nån som kört +10T mil med en hoj förmodligen sköter om den bättre än nån som bombrepar 2-300mil per säsong på bakhjulet nerför anderstorpsrakan..
 
Då jag funderade på köpa min KTM sm 990 läste jag på hur hållbar motorerna va och allt från 15000 mil till 40000 mil va lätt att hitta på Adventure 950/990 forum runtom i världen. De lät som 15000 mil va löjligt lite samt utan större ingrepp i motorn.
 
Det var inte km det handlade om?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top