Mille Fighter

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Här e ett par mobilbilder på mitt Millebygge. Gjort ny cafebakdel i alu för all elen,kapat ner tanken ,sänkt den och är i färd nu med att sätta en böjd r6kylare under motorn i nån sorts spoiler...Hoppas på att kunna köra på sensommarn iallafall;) Någon som vet om man skulle kunna slippa den stora stygga instrumentpanelen på något sätt och få på en liten färddator istället?
 

Bifogat

  • 20080316(001).jpg
    20080316(001).jpg
    229.4 KB · Visningar: 195
  • 20080321(001).jpg
    20080321(001).jpg
    226.9 KB · Visningar: 174

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Här e ett par mobilbilder på mitt Millebygge. Gjort ny cafebakdel i alu för all elen,kapat ner tanken ,sänkt den och är i färd nu med att sätta en böjd r6kylare under motorn i nån sorts spoiler...Hoppas på att kunna köra på sensommarn iallafall;) Någon som vet om man skulle kunna slippa den stora stygga instrumentpanelen på något sätt och få på en liten färddator istället?

Ser ju riktigt bra ut det där. Känns som om du har ett lite större projekt på gång än vad jag hade. Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på. :tummenupp Tyvärr var jag lite för grön för att ta på mig för mycket, men nästa gång blir det nog ett lite mer omfattande bygge.

Själv kör jag som du kanske vet med originalmätare tills vidare även om jag håller med om att den är bland det otäckaste som monterats på en modern cykel. Tycker väl inte det borde vara några större problem att montera en Acewell eller liknande i stället. Det funkar ju uppenbarligen på andra cyklar så varför skulle det inte gå på denna?

P.S.
Väntar fortfarande på grejerna som är inlämnade på lackering, förhoppningsvis blir det klart till helgen. D.S.
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
Idag startade jag upp hojjen, och tog en minirepa. Fyfan va härligt:tummenupp

Jag har skaffat en mt03 lykta, och jag funderar nu på hur jag ska fästa den. Hur har du gjort?
Jag läste att du lämnat in för lackering, vad blir det för färg?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Här e ett par mobilbilder på mitt Millebygge. Gjort ny cafebakdel i alu för all elen,kapat ner tanken ,sänkt den och är i färd nu med att sätta en böjd r6kylare under motorn i nån sorts spoiler...Hoppas på att kunna köra på sensommarn iallafall;) Någon som vet om man skulle kunna slippa den stora stygga instrumentpanelen på något sätt och få på en liten färddator istället?

du den där blir sjukt grym.. antar du ska ha clipon styre.. ett måste..
kommer följa detta bygge (byggtråd?) :tummenupp
sen ett runt lyse o typ en buell screen vore asskönt

om man vill kan man göra en slags inklädning av bakramen i läder, hittar ingen bild men har sett en grym..
 
Last edited:

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Mille mätare

Du Ride, du har ju en bikeline mätare på din. Något problem med att kalibrera den? Inte så att datorn får spel då? Och hur har du gjort med tempmätare? Måste ha det då jag ska köra utan fläkt.Tack för input. Jo clipon blir det, Lågt monterat:yoparty men ingen flyscreen tror jag. kanske en nacelle i alu. Jag är lite mer åt gamla stilar då jag meckat hd förut. (kommer att sakna min gamla järnsportster med magnet när jag börjar att förska pressa in all elektriskt i cutsen:confused: Har klätt den nu, skulle ju va ballt att ha helt olackat men riktigt så slät blev inte plåten. Kommer att synas när man polerar upp den då, Vi får se.
 

Bifogat

  • 20080416(010).jpg
    20080416(010).jpg
    230.5 KB · Visningar: 290

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Ser häftig ut.... lite åt caferacer hållet med den bakdelen.....
Plåt är jävligt svårt att få det jämnt om man inte har dom rätta maskinerna...
Lycka till i fortsättningen!!!!!!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Du Ride, du har ju en bikeline mätare på din. Något problem med att kalibrera den? Inte så att datorn får spel då? Och hur har du gjort med tempmätare? Måste ha det då jag ska köra utan fläkt.Tack för input. Jo clipon blir det, Lågt monterat:yoparty men ingen flyscreen tror jag. kanske en nacelle i alu. Jag är lite mer åt gamla stilar då jag meckat hd förut. (kommer att sakna min gamla järnsportster med magnet när jag börjar att förska pressa in all elektriskt i cutsen:confused: Har klätt den nu, skulle ju va ballt att ha helt olackat men riktigt så slät blev inte plåten. Kommer att synas när man polerar upp den då, Vi får se.

ûber cool!!! :yoparty

Du borde ju starta en egen tråd till detta bygget, det är den helt klart värd! :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Idag startade jag upp hojjen, och tog en minirepa. Fyfan va härligt:tummenupp

Jag har skaffat en mt03 lykta, och jag funderar nu på hur jag ska fästa den. Hur har du gjort?
Jag läste att du lämnat in för lackering, vad blir det för färg?

Jag satte gummiklädda svep runt gaffelbenen och skruvade ett hemmafixat stag mellan svepet och lampfästet. Lite svårt att förklara men jag kan lägga upp ett par bilder så fort jag får tillbaka grejerna från lackerarn (som för övrigt verkar ha somnat).
Det blir ingen avancerad lack, eftersom jag inte kommer kommer lacka om tank och bakdel så blir de nya prylarna också mattsvart. Inget som sticker i ögonen, lite "sleeper" så.
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Premiärtur idag med "Bonzo", jag luftade SP1:an o Bonzo mille-fightern, hård hoj må jag säga, bullrigt o imponerande med framhjulslyft med moderat gaspådrag på 2:an, coolt, för att inte säga magnifikt...
Jag lyfter på hatten o säger hårt bygge, bilder kommer antar jag.
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
Du Ride, du har ju en bikeline mätare på din. Något problem med att kalibrera den? Inte så att datorn får spel då? Och hur har du gjort med tempmätare? Måste ha det då jag ska köra utan fläkt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Mätarn jag har (acewell 2803), satt redan monterad när jag köpte hojen
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Ok.Acewell var det då. Men då ska det ju fungera på något sätt. Du har ingen temp mätare då?
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
hyllningstal !

Tjena gubbar !

Har haft två st millar i olika utförande. En standard svart/silver 99 med
"allt" på. En 02a troy corser ed. med "extra allt" på. Älskar hojarna och
när jag började kolla in den här tråden så fick jag ngn slags magknip.
Visste inte riktigt vad jag kände så att säga.

Men som kreativ wannabe hojbyggare så har hjärnan kommait fram till
att det som tilltalar mig med italienska hojar är just experiment lustan
och de innovativa lösningarna. Både design och prestanda mässigt.
Alltså så säger min logiska del av hjärnan att ni, BONZO,ROLLE och RIDE,
gör helt rätt som försöker förädla ngt som jag tycker är ganska svårt
att förbättra redan från fabrik. Alla har vi ju olika smak och så även jag.
Jag känner personligen att Rolles bygge tilltalar mig mest då jag är cafe` nörd
Men vill absolut inte dissa ngn av era andra mille byggen.
Det är ju det som är så schysst med jordens befolkning. alla kreativa
uttryck som spretar så in i hel...e.

Mecka en seriöst fet hoj och posta bilder så vi andra sparkar igång våra
byggen också. Behövs inspiration ibland.
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Ja se, det finns ju grejer! Tack för tips. Har skaffat egen tråd nu, ska sluta att tjuv åka på Bonzo nu;)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Okay, då var allt monterat och färdigt. Kan väl säga att jag på det stora hela är nöjd med resultatet, även om alla bitar kanske inte känns helt hundra. Men det är väl så det är när man är en glad amatör som inte riktigt visste vad han gav sig in på, man får kompromissa helt enkelt. Nästa gång ska jag dock fan i mig göra ett mer omfattande bygge, och då blir det nog till att låta det ta den tid det tar.
Som sagt, på det hela taget nöjd och jävlar vad rolig den är att köra. Wheeeeeeeeeeeeeeeliiiiiiiiiiiieeeee!!!!!!!!!!!!!!!

(Lägger in en bild på hur den såg ut innan jag började också.)
 

Bifogat

  • picresized_1208835850_DSC00100.jpg
    picresized_1208835850_DSC00100.jpg
    220.2 KB · Visningar: 215
  • picresized_1208836071_DSC00279.jpg
    picresized_1208836071_DSC00279.jpg
    219.3 KB · Visningar: 259
  • picresized_1208836166_DSC00280.jpg
    picresized_1208836166_DSC00280.jpg
    215.2 KB · Visningar: 160
  • picresized_1208836266_DSC00281.jpg
    picresized_1208836266_DSC00281.jpg
    214.1 KB · Visningar: 162
  • picresized_1208836320_DSC00282.jpg
    picresized_1208836320_DSC00282.jpg
    224 KB · Visningar: 318

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
jag är oxå i tankebanorna att bygga fighter på en mille men planerna slogs lite i kras nu när man blev av med kortet i tre månader, jävla bakhjulsdrift & roliga rondeller :näsblod

btt. kul med ett fighter bygge, det gör riktigt mkt med magspoilern :tummenupp
ett tips, eller ett smakråd från mig iaf, är att du försöker flytta ner lyktan lite, det ger ett lägre & elakare stuk.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
jag är oxå i tankebanorna att bygga fighter på en mille men planerna slogs lite i kras nu när man blev av med kortet i tre månader, jävla bakhjulsdrift & roliga rondeller :näsblod

btt. kul med ett fighter bygge, det gör riktigt mkt med magspoilern :tummenupp
ett tips, eller ett smakråd från mig iaf, är att du försöker flytta ner lyktan lite, det ger ett lägre & elakare stuk.

Alltid kul med smakråd. Har funderat på placeringen av lyktan själv faktiskt och håller med, man vill ha den så lågt som möjligt. Ska kolla lite på det och se hur mycket den går att sänka, vill ju inte gärna att den slår i framskärmen när dämpen går i botten. Kommer förmodligen bli fler mindre justeringar under säsongen, när jag får känna in hur allt funkar och så. Kul att du gillar magspoilern, det var den del jag varit mest osäker över under bygget, men jag tycker också att den blev bra till slut.
Mer synpunkter och åsikter välkomnas.

(För resten kan jag bara beklaga körkortet, var med om samma sak förra sommaren, så jag vet att det suger fett.)
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Bra jobbat:tummenupp ! Håller med föregående talare att magspoilern gör sitt till,du har smalnat av den lite va? Börjar bli lite avundsjuk på er som redan är körklara nu när solen börja skina men det kanske är rätt? Jag kanske också ska ta å skruva ihop skiten å ta finliret till vintern.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Bra jobbat:tummenupp ! Håller med föregående talare att magspoilern gör sitt till,du har smalnat av den lite va? Börjar bli lite avundsjuk på er som redan är körklara nu när solen börja skina men det kanske är rätt? Jag kanske också ska ta å skruva ihop skiten å ta finliret till vintern.

Det är en krashkåpa som jag skurit ner lite och lagt till ett par vinklar på bara, inte så avancerat. Effekten blir väl att den ser smalare ut kanske efter som jag skar rätt lågt där den inte var så bred. Eller nåt.
Hade jag varit du så hade jag åtminstone gjort hojen körbar, annars skulle det bli jobbigt. Jag har redan börjat få idéer om hur jag ska ändra vidare på min under nästa vinter, och då har den bara varit klar i ett par dagar.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top