Mille -03, bra eller anus?

Problemet med RSV Mille är att Aprilia måste komma med något nytt, man har halkat efter i utvecklingen så är det bara.
Fast nu gäller tråden en mille -03. Det är väl skit samma om de inte hänger med idag när man diskuterar den årsmodellen. En R1 från 03 hänger inte heller med idag. Den bör jämföras med andra hojar från samma period eller samma prisklass.

Millarna från 01-03 är fö bland de snyggaste bågar som nånsin bygts.

Snyggaste hojen som tillverkats (nästan)
Du har fattat :fakta

Last edited:
En mille hänger inte med en rad4 rakt fram. pungt
En mille ska väl gå lika bra som en motsvarande hoj från Ducati med ditt resonemang? Det gör den inte.
Den är en gammal konstruktion, något nytt behövs för att hänga med.

Men som gathoj är den säkert bra, bara man slipper vänta på delar hela sommaren....

/ Jens

01-03 Mille har lika eller högre topfart än R1 00-03 (testat två gånger, olika rettor,ej fettare chafförer än mig)
Millen går minst lika bra och uppför sig minst lika bra som en Ducati med samma cc(man kan inte jämföra en 1098cc mot en aprilia 1000cc, 1000cc ska va mot 1000cc) Millen mot 999.

Sen det här med delar...vad är det igentligen som går sönder då?"inget", visst kastar man ut hojen i skogen avmisstag så går det ju sönder lite gran men då ligger man ju oftast ändå på sjukhus ett tag och hojen kanske blir inlöst.

Trådskaparen skapade tråden för att han vill veta om en aprilia 03 är ett bra köp troligen ska han använda den för gata... till gata duger den jätte bra och är en jätte rolig hoj, inget som tjorvar m.m.

Fast nu gäller tråden en mille -03. Det är väl skit samma om de inte hänger med idag när man diskuterar den årsmodellen. En R1 från 03 hänger inte heller med idag. Den bör jämföras med andra hojar från samma period eller samma prisklass.

Millarna från 01-03 är fö bland de snyggaste bågar som nånsin bygts.

Du har fattat :fakta

Ok ......1998

Det är bara att slå till på mille-03an en ruskigt kompetent hoj som har allt
chassiet,bromsarna, motorn, ljudet och inte minst en hoj som sticker ut från mängden inte en könlös dussin hoj som rettorna.
Vanliga slitdelar finns på hyllan hos handlarna.

Kvalitetsmässigt är millen bra, och jag har hellre en hoj som går med dålig ÅF än en som inte går men med bra ÅF.
Håller med om att jag sett exempel på att det suger en del, men det finns många i samma sits som har hittat vägar runt det här tidigare. Finns bra firmor i USA, finns en massa delar som är samma på ducatis och kan köpas där (brembo tex) osv.

03 var ju sista året med "gamla grunden" (chassi mm), och att köpa sista årsmodellen av något brukar ju vara bra i kvalitetshänseende.

Min mille -01 har gått 2600 mil nu och det som gått sönder hittills är packningen till kopplingsslaven som började läcka. Tog en timme och 200:- att byta.
Ventilspelet har hittills varit bergstadigt, och inget annat att anmärka på. Öhlinarna har jag hört kan börja läcka pga en tradeoff mellan packningarnas hårdhet och mjuk gång, men det har inte hänt mig på dessa mil.

Kopplingsproblemen var åtgärdade innan -03 så det behöver du inte bry dig om.

För mig passar den perfekt. Körde tvåtaktsräsrar innan och tyckte det var höjden av lycka att sno runt rettor och kwackasakis på utsidan i Kistarondellen. Nu har jag en hoj som klarar det, men som samtidigt lätt tar mig därifrån till stugan i Bergslagen utan träsmak.
Pendlar dagligen 30-45 minuter till jobbet och den har inte svikit mig så här långt.

Sen kommer det ALLTID att finnas nån hoj med mer effekt. Man får väl fundera på vad man "behöver". För mina behov räcker 275 i toppfart och accet från botten alldeles utmärkt, men för andra är det inte nog. Simple as that, och helt individuellt.
Provkör den millen du tänker på, åk till nån firma och ta en R1 på tur. Så får vi se om du dyker upp på aprilia-tråden sen. Välkommen i så fall!

Beskriv vilket syfte du vill att den ska fylla så blir det mer relevans i den trägna debatten!

Och vad tycker swedie själv som kör factoryn?:confused:

Det här är ingen retta inte: :tummenupp :tummenupp

Bifogat

• tn_sidan.jpg
    tn_sidan.jpg
    129.7 KB · Visningar: 109
Nääh.. det är den snyggaste motorcyklen som finns till ett vettigt pris! Ska också köpa Mille R 01-03 nu. Om jag får sålt min rs snart!

En mille ska väl gå lika bra som en motsvarande hoj från Ducati med ditt resonemang? Det gör den inte.
Den är en gammal konstruktion, något nytt behövs för att hänga med.

Den hänger med och kör förbi motsvarande Ducati. För motsvarande Ducati är ju 999 och den får pisk på de flesta punkter av Millen om vi räknar 03:an och 04 - 07. Räknar vi 98 - 02 så är det ju Ducati 916, 996 och 998. Ingen av dem har ju vidare mycket att sätta emot. J

Det är ju dumt att jämföra 1098:an men visst, gör det.

Fair enough, var bara menat som ett skämt från min sida. Hoppas du inte tog illa upp.

Vibrerar och ganska rå trist motorgång.Urusel åf service.
Dessutom grymt svårsålda för att det finns yzfrzxr hojar för samma pengar ...

03 orna är nog den bästa, kopplingen slirade på tidiga RSV.Ännu mer fel på 04 senare.

J

Jag undrar om du har kört än Mille. Jag körde 130 mil i ett sträck, stanna bara för att tanka då och då. Och! Några vita fingrar hadde jag inte. Tvärt om! Det är rena limmon som hojj. När det svänger så är man ensam! inga risbrännare (standard) Frammför.:tummenupp Mecka:confused: Lite olja och filter och lufta däcken:D :D

Jag undrar om du har kört än Mille. Jag körde 130 mil i ett sträck, stanna bara för att tanka då och då. Och! Några vita fingrar hadde jag inte. Tvärt om! Det är rena limmon som hojj. När det svänger så är man ensam! inga risbrännare (standard) Frammför.:tummenupp Mecka:confused: Lite olja och filter och lufta däcken:D :D

Jag ägde en Aprilia RSV Mille 03 i ca ett år.

Nej, för faan. Köp en Ducce eller nå'n Japs4:a.
Usch, Aprilia e bara skräp..slöa, ingen service o dom går bara sönder...hela tiden.
.
.
.
och dessutom vill jag fortsätta att äga en lite ovanlig, helt jävla underbar
hoj som man inte behöver leta efter bland alla likadana när man fikat vid Rosenhill...

Prisras:confused: Vad kostar en -02 ducke eller en risbrännare som ny, vad kostar en aprilia som ny:va
Alla på cirka 1000 cc. Prillan kostar 130.000:- då och japanen lite mindre. Vad säljer man en mille-02 för i dag, Jo cirka 65-70 tusen om det är ett gott skick och inte gott av vägen. :yoparty
Är det dåligt?? Jag tycker det är kanoners
En Ducke är cool Hojj det med, Men det kostar mer om man vill ha nått liknande som en Mille.

Last edited:
Varför va som ALLA andra:confused:
Anntingen köper man en japan:D Det fins många och alla är lika (Dussinhojjar):D :D :D
Eller så köper man en hojj som har en SJÄL:yoparty

Efersom jag har relativt bra insyn hur Aprilias otroligt dåliga åf service är kan jag tala om för dig att det är regel att man får vänta 4-8v på delar som inte finns på lager.
När det gäller 04 var det svårluftade bromsarbak, svingen och en kopplingshydralik som var svårluftad.Dom ägarna som hade problem med detta fick väl svingen bytt på garanti det övriga hängde väl pååf om det fanns nån överhuvudtaget.

Problemet med RSV Mille är att Aprilia måste komma med något nytt, man har halkat efter i utvecklingen så är det bara.
Sena kan tycka att det är en jättebra hoj men jag tror att Aprilia har väldigt svårt att sälja några nya RSV överhuvudtaget.

:)

Att säga att det tar 4-8 veckor som standard har inget med sanningen att göra. Normalt finns det mesta på lager i Danmark. Har man otur så kan det dröja uppemot 8 veckor för enstaka produkter men det är givetvis bara dessa alla pratar om.
Gällande bakbromsen vill jag minnas att det var recall på den också då ledningen blev för varm så att det började bildas luft i den därav den dåliga bromsverkan. Detta bör vara åtgärdat så det är säkert inget problem heller idag

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT