Mille -00 startmotormek

Petter_Ess

Medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Ktm 640 ADV
Hejsan, har problem med min Mille -00
När jag ska starta drar den runt ett varv eller två sen låter den som en stenkross eller nåt:confused: Misstänker det kugghjulet som startmotorn driver på som "frihjular" när motorn väl är igång (När den väl startat går den som den ska) Om det inte "orkar" låsa och "tappar" greppet om axeln eller nått...

Någon som förstår hur jag menar och som dessutom har en aning om hur det funkar och vad som är fel..
Tacksam för hjälp MVH Petter

Last edited:
Batteriet är ok...

Se där ja, den hade ett fint namn den med, "sprag clutch" :)
Tackar så mycket för det tipset som jag tror mest på just nu.:tummenupp

Ja du... nu blir det dyrt ca: 10.000 kostar det om du gör jobbet själv, 2 polare hade samma problem och det var ingen rolig syn när dom demonterade delarna innanför den kåpan vid startmotorn...... lider med dej. Mvh johnny

Batteriet är ok...

Se där ja, den hade ett fint namn den med, "sprag clutch" :)
Tackar så mycket för det tipset som jag tror mest på just nu.:tummenupp

Det låter som om den gått...har varit med om det...den kostar 3500+ moms om jag inte kommer ihåg helt fel :näsblod

Ja du... nu blir det dyrt ca: 10.000 kostar det om du gör jobbet själv, 2 polare hade samma problem och det var ingen rolig syn när dom demonterade delarna innanför den kåpan vid startmotorn...... lider med dej. Mvh johnny

Jag har demonterat den kåpan och det såg inte så tråkigt ut. Har iofs inte plockat av svänghjulet än (behövs någon avdragare för det ???) så vi får väl se..

Ingen här som har testat att bara korta fjädern som dom beskriver här http://www.mad-ducati.com/Technical/StarterSpragClutch/SpragClutch.html

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...