Miljötalibanerna vs. julpynt?

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Kom att tänka på att det är märkligt att miljötalibanerna inte går bärsärkagång mot julfirandet, tänk bara på allt slöseri i onödan det innebär! :näsblod Enorma mängder paketpapper, tejp och kartonger som hamnar i soptunnan på kvällen den 24:e, julpynt som används någon enstaka gång, och energislöseriet som alla lampslingor och adventljusstakar kräver! Den stora mängden julklappar som folk inte vill ha, och därmed aldrig kommer använda borde också väcka uppmärksamhet...

Någon som vet varför miljötalibanerna inte anfallit detta världsomfattande slöseri ännu? Det kan inte vara så enkelt som att det gäller en tradition, det har väl aldrig hindrat dom förut?

:rolleyes:

Nu jävlar har du kastat bensin på elden.

Nu har extremvänsterungarna fått ytterligare ett "mål" att kasta sten på. :näsblod Typ 90% av sveriges befolkning som köper julklappar och julpyntar hemma.

Stenarna kommer hagla fönsterrutor krossas, demos utanför tejpfabriker/tryckerier. :skrämd

Äntligen får jag känna mig som en sann miljövän.

Inte ens en adventsljusstake lyser här.

(EDIT)
Jag hann fan inte skriva det där färdigt så blev det tydligen dags att julpynta här :mad

Nåja, en adventsljusstake och lite röda gardiner får jag väl stå ut med.

Last edited:
Hmm, kanske är dags att plocka fram julpyntet snart.

För övrigt så räknas inte gran som skog, granmarken är föryngringsytor och träden är värdelös biotopisk monokultur. :fakta

Edit: tror jag...

Last edited:
Jag måste faktiskt säga att jag tycker det är ett förbannat slöseri med allt glitter, krimskrams å annat mög :mad: En gång i tiden slog jag in alla presenter å julklappar i tidningspapper, det är ju bara till för att dölja presenten, och det är väl ändå den som räknas? :va Är presenten så värdelös så att omslagspappret var det dyra/fina/viktiga så har man nog misslyckats rätt så kapitalt iaf :fakta Fast nu har jag fallit för massorna och slår in presenterna i omslagspappar :(
Fast äkta gran har vi alltid haft hemma! Men den kommer från egen skog! Och jag brukade alltid ta in en lite lagom krokig sak, en som iaf skulle gallras bort, och som kan få känna sig fin och uppskattad för en gångs skull :)

Fast äkta gran har vi alltid haft hemma! Men den kommer från egen skog! Och jag brukade alltid ta in en lite lagom krokig sak, en som iaf skulle gallras bort, och som kan få känna sig fin och uppskattad för en gångs skull :)

FAIL!!!!

En riktig gran ska stjälas, om så på grannens mark!
Sen att han stjäl sin på din mark, det kan liksom kvitta.

Man får inte rätta stämmningen om julen
Om inte granen traditionsenligt är stulen!

Man ska värna om gamla fina traditioner.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!