Ungefär som en ilsken hejaklacksledare som försöker elda igång sin hejaklack, det mesta man skriker är varken sant eller rumsrent…
Du menar "Hata Göteborg"?
Verkligen inte!
Tack för detta ställningstagande!
Gillar att du ställer dig bakom IFK!
SH-BLADET kan nu sätta rubriken
"Hela Norrbotten älskar Kamraterna" med en bild av Törnman på ettan.
...apropå skev nyhetsförmedling.
Jag tror man gör klokt i att alltid försöka inhämta sin information från flera källor och gå till grundkällan när det är möjligt. Om man har en favoritnyhetssajt som alltid tycks skriva saker som man håller med om (i synnerhet när det är sådant som gör en upprörd) finns det anledning att vara extra misstänksam på att det kan vara hårdvinklat för att passa någons agenda.
Ja, det är nya tider nu.
Det är lätt att fastna i sin egen ekokammare, att dra med sig sin bubbla vart man går.
Förr köpte man både Expressen och Aftonbladet, subtraherade hälften i bägge, lade ihop summan och delade på två.
Omständig process, men man hamnade i någon slags balans och visste på ett ungefär vad som hänt i världen.
Ville man veta
varför det hände så fanns det oftast fördjupningsprogram på statstelevisionen, eller radion.
Eller också så lyssnade man på BBC och fick ibland en annan vy på det som rapporterades i Sverige - eller inblickar i helt andra oroshärdar eller problem som av någon anledning inte kommit upp på vår horisont ännu.
Trots, eller kanske tack vare dagens enorma informationsflöde är det på intet sätt enklare idag är skapa sig en sann bild av omvärlden.
Själv tror jag hårt på vikten av att själv
söka information, isf för att bli matad med den.
Ingen del av industrin kring gåslever har någonsin tilltalat mig.