miljöbilar som drar runt 0,3?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ok.. har numera en hyndai accent 99 som drar ca 0,8 kan jag tänka mig.
står i snitt o betalar kanske 2500 spänn i mån i soppa.. fundera om de är bättre o köpa en ny miljöbil som dra ca 0,3 milen. skulle ju nästan spara in 1200 spänn säkert.. slänger jag in min bil som handpenning så borde ju månadskostnaden för en ny bil bli nästan samma som min bensinkostnad??
tänker jag rätt då? sen hyndan behöver ju lite fix inom en snar framtid..

följdfråga.. vilka miljöbilar finns den som drar ca 0,3? diesel billigare än vanlig soppa??? ännu mindre kostnad kanske.. dom bruka ju miljöklassade o därmed mindre skatt...
bensinare.. finns de såna som går så billigt??

vilka bilar finns de? vad kostar dom nya? nå bra beggade??

VW Lupo 3L är väl typ den enda som verkligen drar så lite.
Går du upp till 0.4-0.5 så finns det desto mer, många små dieslar i Polo-storlek.

Bland besinarna är det lite värre, då ska du ha en nyare bil, t.ex. Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 106.

VW Lupo 3L är väl typ den enda som verkligen drar så lite.
Går du upp till 0.4-0.5 så finns det desto mer, många små dieslar i Polo-storlek.

Bland besinarna är det lite värre, då ska du ha en nyare bil, t.ex. Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 106.

ser ut som en c1 el pegga 106.

0,45 milen i snitt. tjänar närmre tusenlappen i mån på soppa o får en kostnad på ca 1300 med ränta o allt.. ca 70-80 spänn på försäkringen, halva skatten o inge bes på ett bra tag... den blir nästan gratis ju :D

300 spänn i sju år blir vad då? knappt 25 papp :näsblod
hoppas den inte blir sliten o drar mer bara :rolleyes:

ser ut som en c1 el pegga 106.

0,45 milen i snitt. tjänar närmre tusenlappen i mån på soppa o får en kostnad på ca 1300 med ränta o allt.. ca 70-80 spänn på försäkringen, halva skatten o inge bes på ett bra tag... den blir nästan gratis ju :D

300 spänn i sju år blir vad då? knappt 25 papp :näsblod
hoppas den inte blir sliten o drar mer bara :rolleyes:

Utmärkt val.....

Pappa köpte en och tom med min tunga gasfot är det svårt att få den att dra över 0,6. Går dessutom att få med sekventiell låda med automatkoppling ala alfa selespeed.....

Vad är värdeminskningen på en sådan där liten bil, det är väl där den stora kostnaden liggetr

min gamla passat tdi 98 var ruggigt snål, 0.52l/mil drog den med snitthastighet på 120km/h stockholm-ljusdal.
Sen att jag aldrig fick den att gå över 0.65 hur jag än tuktade och körde småturer var inte heller fy skam.
tror jag hade den runt 0.45 vid lugn körning.

min gamla passat tdi 98 var ruggigt snål, 0.52l/mil drog den med snitthastighet på 120km/h stockholm-ljusdal.
Sen att jag aldrig fick den att gå över 0.65 hur jag än tuktade och körde småturer var inte heller fy skam.
tror jag hade den runt 0.45 vid lugn körning.

Dom är snåla, men riktigt så snåla är dom inte. Jag har en sån också, och den drar aldrig mer än, säg 0.8 eller nåt. Verkar eventuellt som att du kör lite som en äldre dam, misstänker jag.

tjänar närmre tusenlappen i mån på soppa.

Fy fan, kan du tala om hemligheten hur man tjänar pengar på soppa, genom att äga en liten bil. Min Lupo kostar bara i bensin, grymt om man kunde tjäna istället. :rolleyes:

Fy fan, kan du tala om hemligheten hur man tjänar pengar på soppa, genom att äga en liten bil. Min Lupo kostar bara i bensin, grymt om man kunde tjäna istället. :rolleyes:

Klassikern.
På dem bara, medan du sitter bakom tangentbordet!

I verkligheten får man onda ögat och blir medlem i folks lilla svarta bok.
Det är inte lätt att vara intelligent.. :(

Klassikern.
På dem bara, medan du sitter bakom tangentbordet!

I verkligheten får man onda ögat och blir medlem i folks lilla svarta bok.
Det är inte lätt att vara intelligent.. :(

Ibland ser man luckorna där gliringarna sitter som gjutet. Vad ska man göra liksom?! Just det där med spara och tjäna, det är ett för vanligt fel bland människor!

Slutdrygat nu, sorry for OT.

Ibland ser man luckorna där gliringarna sitter som gjutet. Vad ska man göra liksom?! Just det där med spara och tjäna, det är ett för vanligt fel bland människor!

Slutdrygat nu, sorry for OT.

Måste hålla med dig, att det ska vara så jäla svårt att hålla isär?!

Exakt samma med folk som får "gratis" saker när dom köper något, -Ja, kolla här, man får ju den här gratis när man handlar!

Oh gud va bra! :rolleyes:

Citroen C3 är miljöbilsklassad för att vid blandad körning dricka 0,3. Dock dricker den mer men man får väll fortfarande gratis parkering och 10000kr?

Citroen C3 är miljöbilsklassad för att vid blandad körning dricka 0,3. Dock dricker den mer men man får väll fortfarande gratis parkering och 10000kr?

Ja den är miljöbilsklassad och därmed får man premien sliper trängselskatt och dyl.

Den kanske kan vara ett bra alternativ för honom då, en bil som känns betydligt mycket mer krocksäker än tex en Lupo 3L

har i princip gjort klart allt.. en silvermetalic pegga. inbyte av min bil som är provkörd o klar.. ska tydligen stå toyota på ventilkåpan på dom :tummenupp
4/5 i euro encap el vad de kallas :)
fick efter lite jobb en ränta på 4,99. ganska bra kanske?

har i princip gjort klart allt.. en silvermetalic pegga. inbyte av min bil som är provkörd o klar.. ska tydligen stå toyota på ventilkåpan på dom :tummenupp
4/5 i euro encap el vad de kallas :)
fick efter lite jobb en ränta på 4,99. ganska bra kanske?

Toyotamotor i en peugeot?

Kan inget om räntor, aldrig tagit lån:tuttar

Detta stod hos SEB| Som jämförelse verkar du hittat ett billigare lån.

Lånetid: 2–7 år (7 år endast för årets fabriksnya modeller)
Kontantinsats: Minst 20 procent (kan lämnas i form av en inbytesbil).
Lägsta lånebelopp 40.000 kronor.
Bilen utgör normalt enda säkerheten för lånet.
Den rörliga räntan är kopplad till marknadsräntan Stibor.
Ränta 6,80 % (per 1 februari 2008).
Uppläggningsavgift: 500 kronor.
Aviavgift: 40 kronor per avi (vid autogiro: 0 kronor).

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025