Militären intar Kungsholmen och Östermalm

men FAN! :4skrika denna slutövningen skulle jag vilja varit med på!
hörde ett antal roliga inta-stockholm-historier från gymnasie-lärare @ 25-30 års åldern samt befäl under min tid i det militära.
allt från en 122:a som backat över en splitter ny lyx-Mercedes och först upptäckt det när fordonet varit ordentligt tillplattat framför dom, till hur hemvärnets nissar varit med och haft minst sagt liten respekt för civila fordon och slängt upp KSP58'or på motorhuven och dragit av några salvor så att stödet repat lacken rejält samt hylsorna tillslut blivit så heta att dom inte bara gör repor/sprickor i vindrutan utan även fastnar där.
(sanningen i dessa berättelser kanske inte är 100%, känns lite överdrivna, men det är vad jag hört iallafall, vet inte om jag ska tro på dom eller inte...)

haha, DN lät inte direkt positivt inställda till övningen :hihi

Själv var man i Skövde och slutövade. I skogen utanför Skövde.

samma här, började i kvarn och sedan tog oss mer och mer tillbaka till skövde.

slutövningen var kul och ganska soft (speciellt om man jämför med tidigare övningar hehe)

Werzion skrev:

slutövningen var kul och ganska soft (speciellt om man jämför med tidigare övningar hehe)

Ja samma här. Sista dagarna satt vi mest och solade och rökte cigarr.

Werzion skrev:

Va oxå där nere o kriga.. 04/05

Tyvärr så vart man lurad att göra lumpen som signalist.. så vi fick i stort sett inte göra ett piss på hela övningen.. det ända som va jobbigt va o åka tgb30 ner dit från Enköping

En annan åkte ju på slutövning från älvdalen i dalarna och hela vägen ner till skåne. Som tur var så hade jag en volvo 245 istället för tgb 11 som jag egentligen skulle haft. Men mer meningslös övning har jag inte varit med om. Satt mest i bilen o sov eller körde fram o tillbaks mellan olika kompanier.

Det är så töntigt så man inte vet vart man ska ta vägen.
Jävla mobboffer det där måste vara.
"Kom fucko, vi drar till stan och leker krig precis som när vi var 7 år gamla"

MikkE skrev:
Fan va läckert. Kanske man ska dit och fota lite..

Ta en sväng via Värtahamnen också - det lär ska vara lite saker på gång där med (kan det vara bordning av en Finlandsfärja ? :banana ).

Äh, vi får väl dra ihop ett gäng Sporthojare med lite molotovs och klorexbomber och se vad som händer när vi besöker övningen...

Markus skrev:
Det är så töntigt så man inte vet vart man ska ta vägen.
Jävla mobboffer det där måste vara.
"Kom fucko, vi drar till stan och leker krig precis som när vi var 7 år gamla"
Du är bara avundsjuk att du fick vara med de stora pojkarna och leka. :7peta :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg