marten_larsson
Mårten
Psychobiker skrev:2204873Dom detaljerna känner jag inte till. Skit detsamma, jag bara lagar saker som är sönder...
Och jag har sönder saker

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Psychobiker skrev:2204873Dom detaljerna känner jag inte till. Skit detsamma, jag bara lagar saker som är sönder...
Jonas I skrev:2204982Förlåt om jag är tjatig, men kommer man få A-kort efter att ha gjort lumpen som MC-ordonnans?
strom_robert skrev:2205007Det är inte säkert, man får köra 258: an på b kort. Är dom schysta får du köra upp civilt för ett a kort. Det enda du behöver i lumpen är ett förarbevis och som sagt minst ett b kort.
Thrakag skrev:2183069Jo Älvdalen är ju i princip en stor lekstuga. Roligare får man leta efter med ljus och lykta
hordac skrev:2205189Min inskrivningsförrättare sa att jag var tvungen att ha A-kort klart när jag skulle rycka in... Kul jul.
Blir mer och mer irriterad på snubben när jag läser hur kul alla som gjort mc-ordonnans verkar ha haft.
Ponte skrev:2206028Jag var mekaniker på bland annat MC258 förra året på I5 i Östersund. En lite rolig incident var när vi hadde mekutbildningen på den, vi hadde kommit fram till växellådan. Totalt tror jag vi hadde 16 hojar att skruva i, så vi klockade isär dom, kollade in växellådan, skruvade ihop, fylde olja och skickade tillbaks dom till plutonen som använde hojarna. 2 dagar senare fick vi tillbaks 11 av 16 hojar med skurna växellådor, våran fänrik hade visst gett oss fel olja att fylla i
Det var föresten samma fänrik som skulle styla lite och köra på bakhjulet på just en 258'a, det slutade med en bruten fot och 2 brutna fingrar![]()
Jonas I skrev:2204982Förlåt om jag är tjatig, men kommer man få A-kort efter att ha gjort lumpen som MC-ordonnans?
strom_robert skrev:2206470Hörde om det med fänriken våra mekaniker från ing 2 var i östersund på utbildning. Vet inte om du känner till hidsjö.
Stolten skrev:2206518Nej, du får ett militärt förarbevis som inte gäller i det civila...
Ponte skrev:2206624Nej fan va coolt! Dom från ing2 gick mekutbildningen med oss! Hidsjö, Ovredsson, Persson, Dahl + några som jag inte minns namnet på just nuTror dock nån eller några av dom var från ing3.
Skulle du råka prata med nån av dom kan du ju alltid hälsa från "Kiruna", "Lappjäveln", "Lycksele" eller helt enkelt bara Lindberg![]()
Jo det kan jag förstå, problemet är bara att jag inte ska köra mc i lumpen enligt I19.strom_robert skrev:2205995Grejen är den att dom tar in folk som har a eller a1 kort som mc-ordonanser. Men militärens regler säger att du får köra mc 258 med b kort. Det säger ju sig själv att de tar en med a kort i första hand. Tyvärr är det så även om man kört cross eller enduro. Surt.
Hej allihop, ny medlem här!
Ska förmodligen rycka in som motorcykelordonnans 2008, och tänkte fråga om någon har tidigare erfarenhet av det? Jobbigt, rolig? Och fram för allt... vad får man köra för hoj?![]()
Ligger inne som mc-ord nu i boden. Vintern var helt klart roligaste tiden, men så inåt helvete kallt ibland. Har varit nere i skåne i veckan o haft övning, riktigt fin terräng där, nu äre bara slutövningen kvar i malmö stad, men antar att det inte kommer bli mycket köra där
Annars är nog mc-ord det bästa man kan göra inom lumpen, om man tycker om att köra hoj dvs.
Mycke körning har det varit, men blivit mindre o mindre nu på övningarna =/
Skönast med skåne är att vi slipper köra med vapen på grund av den höga kriminaliteten, inte direkt som Bodens södra där nere.
37 p/m!!! Inte långt kvar nu, kommer fan sakna 258:an
Ligger inne som mc-ord nu i boden. Vintern var helt klart roligaste tiden, men så inåt helvete kallt ibland. Har varit nere i skåne i veckan o haft övning, riktigt fin terräng där, nu äre bara slutövningen kvar i malmö stad, men antar att det inte kommer bli mycket köra där
Annars är nog mc-ord det bästa man kan göra inom lumpen, om man tycker om att köra hoj dvs.
Mycke körning har det varit, men blivit mindre o mindre nu på övningarna =/
Skönast med skåne är att vi slipper köra med vapen på grund av den höga kriminaliteten, inte direkt som Bodens södra där nere.
37 p/m!!! Inte långt kvar nu, kommer fan sakna 258:an
När och var är ni i Malmö..? Kan man komma ner o glo lite?![]()
Skidor på hojen? Menar du på fötterna då (växla?) eller menar du istället för framhjul?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |