Militär aktivitet i vårt närområde

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date
Det ligger en hel del i "Rusta för krig om du vill ha fred".

Att rena partipolitiska/budgetbaserade beslut upplagda över 2-3 mandatperioder skall kunna nedrusta ett helt land till var vi står idag tycker jag är skrämmande.

Det så kallade stabila världsläget vi varit i dom senaste 10 åren är enligt mig inte ett nytt normalläge utan bara en liten lucka mellan de normala spänningslägena som alltid kommer att finnas.

Sent skall syndarna vakna och i detta fall hinner man nog inte ens vakna innan röven värker.

Precis vad jag skrev tidigare! :tummenupp
(springer och kollar om jag oxå fick pluspoäng, eller om folk är korkade och saknar läsförståele ;)) I klartext: jag kanske borde använda mig av dina korta, slagfärdiga, propagandaliknande metaforer! :D

Precis vad jag skrev tidigare! :tummenupp
(springer och kollar om jag oxå fick pluspoäng, eller om folk är korkade och saknar läsförståele ;)) I klartext: jag kanske borde använda mig av dina korta, slagfärdiga, propagandaliknande metaforer! :D

:):) propagandaliknande behöver ju inte vara likställt med osanning:tummenupp

...och framförallt när andra viktiga aktiviteter pockar med sin uppmärksamhet:

[YOUTUBE-ID]leRsWGF3mSc[/YOUTUBE-ID]

Dubbelplus bra enl nyspråk.

Bratänk!

Diplomati är aldrig enkelt speciellt inte när hela världen runt om är i krig.

Nej du, släta inte över vår ryggradslöshet vi får i modersmjölken, förlåt jag menar av MVC.

Det värsta med om Sverige kom i krig någon gång är hur krengkta alla skulle bli. :(

Last edited:
Dubbelplus bra enl nyspråk.

Bratänk!

Nej du, släta inte över vår ryggradslöshet vi får i modersmjölken, förlåt jag menar av MVC.

Det värsta med om Sverige kom i krig någon gång är hur krengkta alla skulle bli. :(

Förlåt hur kunde jag ha en annan uppfattning än den ovetande Marcus.

Lägger mig genast ner och visar strupen

Felfelfelfelfel!

Det värsta med om Sverige kom i krig någon gång är hur vi skulle måsta läsa i Aftonpladdret och Sexpressen om hur krengkta alla blivit.

(ja den sömn vi skrämmande raskt tvingats in i av närmast maniska politiker, som jobbat hårt för att nedrusta, trots att detta kostat MER än att bibehålla/förrådsställa - ja det luktar nästan lite konspirationsteori, jag vet, men vad i helvete säger man? Och varför reagerar ingen?)

Det är bara för att Sverige ska få plocka fram sina avoid-war skills från WW2 igen.

Last edited:
Jag tycker att Sverige kan öva med Nato också men genom att bara bjuda in den ena sidan så har man ju på nåt sätt valt sida eller hur? Hur fredligt är det? Om det nu blir en gasledning i Östersjön så hoppas jag att Sverige tar chansen och genomför några övningar med ryssarna.

Vilket genidrag, bägge sidor skulle bli så nojjiga att det skulle stå högst upp på bägge sidors krigsplaner "Rule no.1 kriga ALDRIG mot Sverige! :3freak"

Last edited:
Det är han som var lack på Odell-idioten va?
Har du läst den, är den värd att hamna på min Bokus-lista?

samma snubbe.

han var på byrån jag jobbar på för ett tag sedan och föreläste, ganska skärpt kille med en del poänger och tänker köpa hanses nya bok. tycker du ska tjacka den för bövelen!

Wiseman brukar vara intressant som fan!

(ja den sömn vi skrämmande raskt tvingats in i av närmast maniska politiker, som jobbat hårt för att nedrusta, trots att detta kostat MER än att bibehålla/förrådsställa - ja det luktar nästan lite konspirationsteori, jag vet, men vad i helvete säger man? Och varför reagerar ingen?)

Mmmm, på väg hem passerade jag en "gammal" Bas90. Kunde inte låta bli att svänga av och betrakta tragiken.

Sverige borde knyta starkare band med ryssarna, jag är lite förvånad över att rysskräcken fortfarande lever kvar, hur kan det vara förenligt med att arbeta för en säker omvärld? Det är dags att sluta stigmatisera ryssarna nu.

.

Det som gäller i ett sånt läge som vi har i det här landet är inte vad vi tror att ryssarna VILL göra utan vad dom KAN göra. Det är det som måste dimensionera försvarets verksamhet.

neutraliteten måste upprätthållas!

Neutralitetsdoktrinen finns inte i Sverige längre! :mattias

Vi måste ha fler krisgrupper!

Last edited:
samma snubbe.

han var på byrån jag jobbar på för ett tag sedan och föreläste, ganska skärpt kille med en del poänger och tänker köpa hanses nya bok. tycker du ska tjacka den för bövelen!

Det där är väl den nya, i alal fall enligt bokus.
Apropå honom och Odell, jag såg att någon hängde ut den andra konstfacktöntens identitet på nätet, han som sabbar t-banevagnar sedan 1990 typ. Vore det inte något för GG att spreja ner hans äckliga hr och militärcykel? Vi gör ett konstverk vet ja.

Vi måste ha fler krisgrupper!

Tror inga krisgrupper i världen kan rädda horder av kränkta soldater som tvingats lyda order. :(

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: ft
Apropå honom och Odell, jag såg att någon hängde ut den andra konstfacktöntens identitet på nätet, han som sabbar t-banevagnar sedan 1990 typ. Vore det inte något för GG att spreja ner hans äckliga hr och militärcykel? Vi gör ett konstverk vet ja.

En installation! Lysande idé!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...