Mil nojja

är du nojjig över mil på en hoj?

• Antal röstningar
    0

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tycker det värkar vara nån slag utav mil nojja i detta land?

så tänkte göra en lätt liten poll utav detta.

ni kan gjärna skriva va ni tycker om detta.
själv tycker jag att 500-1000 mil per år är inte för mycket att räkna på en hoj.
verkar som om att folk vill att en hoj från 90 ska max ha gått 2000mil lr nått.

Finns väl lite olika orsaker till det, för det första tar folk lika mycket betalt för sina hojar som gått 5000mil på mätaren, köper du en sådan får du en hoj som är svårsåld samt att du riskerar att åka på en rejäl värdeminskning.
Lättare att köpa sig en hoj och "hålla" den på 2000mil, vet inte om folk inte fattar att hojarna är skruvade eller bara vill ha en hoj som går att sälja.
Är ju inte så jobbigt att serva/byta ut motorn samt hålla chassit i bra kondition.
Dock så skulle inte jag köpa en hoj med 5000mil på mätaren för lika mycket som en som gått 2000 på mätaren pga att man inte blir av med skiten,.

Tyckte att det var skoj med långtestet i "Motorad".
Samma erfarenhet som jag fått av att renovera -80talare.
5000mil = Knappt inkörd.

Min hoj har gått över 8K mil och funkar bra. Jag har aldrig ägt en hoj som gått under 6K mil och inte haft några större problem.

Hellre en hoj som har gått +5k mil och ägts av någon som har älskat den och tagit hand om den, än en som har gått 1200 mil å konstant gått på bakhjulet med kall motor, aldrig bytt olja osv.

tycker det värkar vara nån slag utav mil nojja i detta land?

så tänkte göra en lätt liten poll utav detta.

ni kan gjärna skriva va ni tycker om detta.
själv tycker jag att 500-1000 mil per år är inte för mycket att räkna på en hoj.
verkar som om att folk vill att en hoj från 90 ska max ha gått 2000mil lr nått.

Mil-nojjan här slår ala rekord...folk tror en hoj e slut efter 2000 mil, och har man en hoj som e 2 år gammal som gått 1000 mil e man typ "rökt"

Folket "down under" skrattar åt oss:

2006: hade jag en R1, köpte den då den gått 1200 mil, sålde samma säsong strax innan slut vid 3600 mil - 2400 mil på en sommar... Det är en del, men kusinen i Melbourne som kör året runt bra garva när han hörde om mina problem att sälja, han hade kört sin 8500 mil 2002-2006... Inga problem, sålänge man byter slitdelar å servar i tid.

Dock "dör" många hojjar innan 3000 mil pga krascher mm, så jag tror inte miltalen får ett rättvist bemötande här hemma.. Krascher händer där nere också, men där är det en helt annan kultur - man räknar på att hojjar rullar 12 mån per år och inte 2-3 mån per säsong.

Jag har en hoj för att åka med den! Så många mil som möjligt varje säsong!

Jag har inte noja över mil så länge de är lagda av mig för då vet jag att hojen är väl omhändertagen!

Kommer det till att köpa är jag desto kinkigare och serviceboken ska vara fulltecknad och helst mindre än 1000mil på mätaren!

Hållbarheten är ju en helt annan sak nuförtiden! Första ventiljusteringen på en retta ligger vid 4000mil vilket säger det mesta!

nä inte särskilt nojjig över miltalet, mer över hur hojen är skött osv. ska köpa en zx10r -06 som gått över 3000 mil på 1 ½ säsong nu, men den vet jag hur den är skött så det är inga problem :tummenupp

är nog lite nojig åt andra hållet istället och misstror mätarställningar på 500-1000 mil på en 00:a .bättre och gå efter skick o skötsel än miltal

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard