Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattan skrev:Jag har nu köpt en TM40-6 till min 640 från Lelles. Innan jag ens han tänka så var jag på en skruv och vred, nu blev jag orolig över vad jag gjort, så jag tänkte fråga er här om vad det är för skruv jag pillat på, och om någon vet hur den ska stå ungefär.
Kollade i listan som följde med, men det står inget om just den skruven. Leerlaufeinstellschraube hette den visst.
Om det är nån som har koll på vilket huvudmunstycke jag bör välja så mottages tips tacksamt. Har uppskuren luftburk och sebring krök och HXC dämpare med borttaget galler. Har ej kapat röret inuti dämparen.
Munstyckena som följde med förgasaren är 135, 137,5, 140, 142,5 och 145.
I orginalförgasaren kör jag med 170 nu och det fungera fint.
Se bild
Skit oxå, ingen bild
Zana skrev:Varför är din "choke-spak" borta??? Kolla bilden nedan så ser du hur den ser ut.....
Mattan skrev:På min hoj så går det en vajer från styret till choken. Funderar dock på att sätta dit en sån liten spak istället så slipper man vajern. Spar säkert några gram!!!![]()
![]()
Angående TMR förgasaren så kostar den betydligt mer. Jag har ingen aning om vad som skiljer dom åt.
Zana skrev:Ok, då fattar jag....
Du fick både vajer och spak med i lådan eller??
Exakt vad för pinaler får man i lådan från mikuni? (Om du orkar)
Jag längtar ju så mycket...... =)![]()
TomK skrev:Choken är anpassad efter vad för hoj man ska ha fuggen till. 640 och Duke har redan vajer, så då kopplar man in den och till 620 så får man med en liten choke-knapp. Även munstyckena skiljer sig åt beroende på "modell".
TMR är lite finare bearbetad än TM och lättare rent viktmässigt (vet ej varför - antagligen gjuten och urfräst på ett lyxigare sätt). Dessutom är trotteln kullagrad för att glida bättre. Detta gör att den är ett par tusen dyrare...
Zana skrev:Ok, så min som är Xr-kittad kommer med chokeknapp?
Tycker inte om chokevire, bara jobbig....
/Zana
Lucky9 skrev:Jo... Det ju skitjobbigt att kunna justera choken med tummen... Speciellt under varmkörning så är det jobbigt att steglöst kunna sänka choken med tummen under färd så att man hela tiden har en bra tomgång... guuuuud så jobbigt.
Sorry... kunde inte låta bli.
/Lucky9
Mattan skrev:Jaha, då har jag vart ute på en riktigt lång åktur. Jag irriterar mig över att motorn har en väldigt kraftig av och på effekt...
Det jag menar är att om jag motorbromsar och sedan försiktigt vrider på gas, så händer det först inget, men sen kommer allt på en gång. Ok, inte allt men det blir väldigt ryckigt. Är det nåt man kan justera bort på något sätt??
TomK skrev:Har du justerat vajrarna ordentligt ? De måste vara spända, för att inte få något otäckt slack.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |