Mikuni smoothbore inst??

pson76

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
suzuki Gxs1100e
Hej,jag har just köpt en gsx1100 -82.Gick kanon fint i ca 2 mil.Sen börja den spika vid gas pådrag o gå på 2 -3 cylindrar.Plocka bort stiften o 2 o 3 ans stirft var helt sotiga medans 1,4ans var jättefina.Tänkte göra en grundinst på förgasaren tillob med.Nån som vet hur??Tacksam för svar mvh

Den lila som låg ute på Blocket mån tro?

Gick hojen bra en stunds körning så tror jag inte du behöver göra någon grundinställning av förgasarna.

Jag hade kollat att trottlarna öppnar och stänger som dom ska samt att nålar / emulsionsrör inte är slitna eller skadade. Dessa två i kombination skulle kunna ge upphov till att den går bra ena sekunden och dåligt den andra (efter många start och stopp), samt att den går fett. Finns det slitage på nålen eller i emulsionsröret så släpper det förbi mer bränsle än vad som egentligen är tänkt.

Har du möjlighet så kan du även köra förgasarna i en ultraljudstvätt. Finns det skit i gasarna som skulle kunna orsaka problemen så försvinner det ofta av en tvätt.

Den lila som låg ute på Blocket mån tro?

Gick hojen bra en stunds körning så tror jag inte du behöver göra någon grundinställning av förgasarna.

Jag hade kollat att trottlarna öppnar och stänger som dom ska samt att nålar / emulsionsrör inte är slitna eller skadade. Dessa två i kombination skulle kunna ge upphov till att den går bra ena sekunden och dåligt den andra (efter många start och stopp), samt att den går fett. Finns det slitage på nålen eller i emulsionsröret så släpper det förbi mer bränsle än vad som egentligen är tänkt.

Har du möjlighet så kan du även köra förgasarna i en ultraljudstvätt. Finns det skit i gasarna som skulle kunna orsaka problemen så försvinner det ofta av en tvätt.

Tjena!Ja faktiskt e det den?Ok ska kolla de där.Kan d räcka med en vanlig rengörning av gasarna?Vet inget ställe som har ultraljudstvätt.Tack för svaret. ps hur visste du att d var den hojen:) Mvh

Tjena!Ja faktiskt e det den?Ok ska kolla de där.Kan d räcka med en vanlig rengörning av gasarna?Vet inget ställe som har ultraljudstvätt.Tack för svaret. ps hur visste du att d var den hojen:) Mvh

Det kan räcka med en rengöring. Finns att köpa speciell förgasarrengöring annars funkar fotogen också riktigt bra. Plocka bort alla munstycken och sånt och lägg allt i ett bad över natten och blås rent nästa dag. Notera dock hur alla munstycken var justerade.

Enklaste sättet att göra det är att räkna hur många varv det går att skruva in munstyckena och notera det på ett papper. Går dom att skruva in 2½ varv så ska dom vid återmontering skruvas ut 2½ varv från botten.

Hur jag visste att det var just den GSX:en? Vild gissning. :D

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP