Mikuni RS36 på Suzuki GSX 750F

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Thunderace 1000R -00
Hej!

Funderar på att montera RS36:or på min GSX 750F -1999, men passar dessa förgasare på insuget? Är det nått mer jag bör tänka på?

MVH//Benny

Brutala förgasare på en snäll hoj.. Känner du att det behövs?
Dom är ganska stora. SÅ den kan bli lite känslig på låga varv. Men har man försiktig gashand så går det.

Är förgasarna anpassade till DEN hojen? C-C avståndet, insugsgummi osv. Allting går att fixa, men det kostar en del om man ska betycka om. Man är snart uppe i ett par tusen i munstycken om det inte är rätt från början.

Mats

Det fungerar nog.
Det är väl samma motor i grunden som GSXR och därför även samma c-c på insugen.

För att vara säker - mät c-c på insugen så kan vi tala om om dom passar.
(c-c = centrum - centrum på insugen)

Det bör vara samma c-c mellan 1-2 som mellan 3-4.
Mellan 2-3 är det ett annat mått.

Jag måste bestycka om ogrinalförgasaren då jag bytat hela avgaset och så blev jag tipsad om att köpa RS36:or så skulle man slippa det.. Men jag tycker att man får ställa dom oxå ju.. som ni säger.

Men blir den orolig på låga varv e det inte intressant.. e fortfarande ingen racehoj..

men jag ska kolla måtten iafal!

Efter att ha satt på ett V&H SS bestyckade om mina originalförgasare med Dynojet och det blev totalt sett en bättre körkänsla, bättre vrid och rappare. Jag satte på ett KN filter i befintlig luftburk också. Jag försökte bestycka om själv men fick inte till det, så jag lämnade in den. Kostar ett par tusingar + prylar.

Jag måste bestycka om ogrinalförgasaren då jag bytat hela avgaset och så blev jag tipsad om att köpa RS36:or så skulle man slippa det.. Men jag tycker att man får ställa dom oxå ju.. som ni säger.

Men blir den orolig på låga varv e det inte intressant.. e fortfarande ingen racehoj..

men jag ska kolla måtten iafal!

RS 36:orna måste oxå bestyckas men jag tror att du kommer väldigt långt med grundbestyckningen enl. rekomendationstabell för din hoj.

Jag hjälpte en polare att montera en brygga på sin 1100R i somras. Vi bestyckade förgasarna enligt rek. tabell och så åker han fortfarande.

Med en RS brygga får du en helt annan körupplevelse, gassvaret är HELT annorlunda än med vacuumförgasare. Som en bonus så brukar det bli några fler hästar i stallet oxå :banana

Enligt Mikunis hemsida så är avtånden mellan förgasarna 77-93-77 i mm.
Detta till Suzuki.
http://www.mikunipower.com/
På den webplatsen kan du ta reda på vad du behöver veta. :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back