Mikuni RS

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
KTM LC4 x2
Har fått erbjudande om en billig RS36 brygga med korrekt cc mått, men jag är osäker på om det är slöseri med tid att hänga på de på min lilla motor (600cc). Den är i övrigt otrimmad, förutom ett Laser helsystem.
Är 36mm för stort, det är ändå 3mm större än orginal CV förgasare.

De beror på vad priset e på föggarna, å om du tycker du har råd så kan du testa dom. Å har du tänkt sedan köpa en större hoj i framtiden som de passar på ere ju oxå oki :)

Du kommer att få varva å plocka växlar med din 600 med rs36, de går INTE att köra på samma sätt som med cv-föggarna bara så du e brerädd på skillnaden... visst de e en aning stora, men de ska fungera, de hade vart bättre med 34:or annars.

OM du tjöper...
Kolla att trottlarna e i aluminium å ej i bakelit (bakelit har en benägenhet att spricka).
Kolla att blandskruvarna e hela å ej avbrutna så spetsarna sitter kvar i hålet (de sitter undertill å e mässingsgula).

Det är inte speciellt mycket pengar det rör sig om, så jag är lite sugen. Får väl sova på saken. Tack för tipsen. :hej

Mjä, det är inte värt det på en otrimmad gsxf, alldeles för stora för att vara trevliga att köra med. RS36'orna passar däremot väldigt bra på en otrimmad/trimmad gsf1200.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back