Mikuni problem

almn skrev:

Är det nån mer inställning man skall passa på att kolla när man liks har lös dom? (så roligt är det ju trots allt inte, man vill ju köra)

Tro mig jag vet. Har plockat av/på förgasarna så djävulusiskt
många gånger att jag grinar bara jag tänker på dom :4skrika

Har du inte kollat blandskruvarna kan du ju göra det när bryggan
är borta. Sitter på undersidan av varje knasare nedsänkt i ett
"rör". Tror grundinställningen ska vara ca 2 varv ut från lätt
bottning.
Annars står mycket nyttigt som sagt att läsa på länkarna här
ovanför. Visserligen på engelska men väl värt besväret att
knaggla igenom.

Lycka till...

Har plockat lös gasarna ikväll och kollat flottörnivån. Dom stod på ca 14mm och enligt en rep handbok jag fått låna så ska den vara 14,7mm med andra ord inget fel där.
Blandskruvarna står alla på 1 och drygt ett kvarts varv.

Vad göra nu??? :confused:

:( Vet inte var jag ska leta nu, tips någon?

Dina CV-förgasare brukar ha 2-1/2 varv ut på luftskruven. Mikuni RS36 brukar ha 3/4 varv ut.

Med bara ett varv på luftskruven måste den poffa och ha sig på tomgången och jäkligt svår att ställa in, right?

Nej, den har ju då stått så här så länge som jag haft den och den går som en klocka och har alltid gjort.

Tomgång och låga varv är inga problem, då går den bra det är först på 3:ans växel och över som den beter sig konstigt över 8000rpm. 6:ans växel så har den lite dålig ork.

Fortfarande samma prpblem, jag har haft upp gasarna två ggr, rengjort och kollat flottör höjd och blandskruv dom står som rephandboken säger. Kollat vaccumet till bränslekranen och rengjort den + dess filter, bytt tändstift, tändkablar, luftfilter men fortfarande problem *suck*. Den går lite bättre när den står på PRI på kranen. Inte alltid men då problemet uppstår så är det över 8000rpm och när det kommer så känns det som att man tvär slår av på gasen och vrider i igen på en 1/2sek. På femman och sexans växel har den också lite ork.

Kan det vara något annat än bränsle eller tändningsfel tex. kopplingen jag vet inte, tips någon??

Har du installerat ett extra bränslefilter?

Du ska absolut undvika pappersfilter eftersom de är endast avsedda för bränslepumpar - de flödar knappt något alls utan det extratryck som en soppapump åstadkommer. Gravitationen räcker inte till.

Använd ett finmaskigt plast- eller mässningfilter(sinterkulor).

Nej det är inget extra installerat, bara det som sitter orginal i tanken på bränslekranen.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back