Mikes Corner Gelleråsen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nya kurvan verkar inte funka så bra, masskrock i Veidec Trophy, Jorpes fick borelia och kom sist, förarmöte strax och ev omstart men troligen inte.

Det verkar bli omstart av racet 16.30 idag, men man vet aldrig i denna värld.

Omstart väntas i VEIDEC Trophy efter kraschkaos 2006-05-28
Det blev kaos i MC-racet VEIDEC Trophy när de startade på blöt bana.
Racet flaggades av efter en rad krascher. Anledningen var att det fanns både vatten och olja på banan.
Omstart väntas inte ske inom de närmsta timmarna.
Freddy Papunen stod i pole position framför Mikael Nilsson. Filip Backlund kom upp jämsides med Papunen, de båda krokade ihop och gick omkull. Även Henrik Stenberg, Jörgen Larsson och Hans K Rönning drabbades av omkörningar.

Micke Nilsson tappade i starten av racet men jobbade sig upp i täten. Också han gick omkull och ledningen övertogs av Marcus Eriksson. Eriksson bromsade på sig, Victor Zuber tog över ledningen, men då också han gick av så flaggades racet av.

Racet beräknas starta igen inom några timmar.

som sagt vilken soppa :tomten

Hela toppfältet DNF pga down is out, racet blir ett wet race med dom få som är kvar, monsunregn på Åsen just nu.

GSXR1100R skrev:
2195471 Hela toppfältet DNF pga down is out, racet blir ett wet race med dom få som är kvar, monsunregn på Åsen just nu.

oki doki då vinner nylund

tycker visseligen inet Down is out ska gälla när halva fältet lägger sig..blev ju inte så i masskrachen på falken förra året i NSB

Gottis skrev:
2195476 oki doki då vinner nylund

tycker visseligen inet Down is out ska gälla när halva fältet lägger sig..blev ju inte så i masskrachen på falken förra året i NSB
Resultat Veidec Trophy, 10 i topp, Veidec Trophy:
1) Victor Zuber, Västra MK, Kawasaki, 20.31,56, 2) Andreas Nylund, Karlskoga MF, Yamaha, +5,35, 3) Marcus Eriksson, d:o, d:o, +21,55, 4) Pelle Karlsson, d:o, d:o, -1 varv, 5) Jimmy Wyrén, Västra MK, d:o, +5,48, 6) Ove Zelin, Karlskoga MF, d:o, +1.18,18, 7) Erik Jorpes, Falkenbergs MK, d:o, +1.28,32. Alexander Lind, NRRS (Bromma), Kawasaki, brutit, Jimmi Lindén, Karlskoga MF, Honda, d:o, Magnus Mossberg, Varbergs MK, Yamaha, d:o.

Last edited:
Är det kurvan eller är det kombinationen vatten och adrenalin som var orsaken till kraschen??

Gottis skrev:
2195476 oki doki då vinner nylund

Nu hann ju racet pågå i 5 varv, så då dom hade ju tillfälle att kasta sej ikull på olika ställen, och gjorde också så, innan det blev rödflagg. Det tycker ju inte jag är en direkt startkrasch.

6008pro skrev:
2195906 Nu hann ju racet pågå i 5 varv, så då dom hade ju tillfälle att kasta sej ikull på olika ställen, och gjorde också så, innan det blev rödflagg. Det tycker ju inte jag är en direkt startkrasch.

det jag tänker på är om det va olja överbanan :död

Lime skrev:
2195804 Är det kurvan eller är det kombinationen vatten och adrenalin som var orsaken till kraschen??
Man gjorde en liknande "lösning" på Falken, den kurvan fick breddas efter massavåkningen i NSB på begäran av STCC.

Enligt en del förare, så blev det olja på banan nere i nya Trösen.
Röd/gul hängdes inte ut direkt.
Trots påstötningar från förarna som vurpat, bla Mcke Nilsson, så hängdes ändå inte den röd/gula-flaggan ut
Efter Zubers vurpa, bröts racet istället.
Många av förarna var väldigt tveksamma till detta beslut.
(Detta är mina 2:a hands uppgifter samt det som stod i tidningen imorse.)

Efter målgång, så kom det nya direktiv från tävlingsledningen, som sade att ordningen i mål efter race 2 var den som skulle gälla....
Till och med Nylund, som dömdes segrare, var tveksam till det beslutet.
Efter avslutat prisutdelning, kom nästa beslut från tävlingsledningen.....
race 1 och 2 skulle läggas ihop.
Så det blev en ny prisutdelning med rätt killar på rätt plats denna gången....

som sagt...det var en soppa utan dess like.
Inte ens kul att lyssna på på radion. (var tvungen att jobba)

Och allt är förmodligen Mikes fel för att han byggt en dålig kurva...

förmodligen inte.....

Att kurvan inte är bra håller jag med om....men Mike är ju inte den som har lagt asfalt eller gjort underarbetet.
Mike stod förmodligen inte på postering i Tröset eller satt i tävlingsledningen heller.
Att Mike är ansvarig för Gelleråsens bana är ju dock svårt att komma ifrån.
JAg tycker personligen att Mike har gjort ett dj-vla bra jobb med tävlingar, motorbanan och allt runtomkring.
En eloge till honom.

MEN om man jämför med SO, så var denna STCC/Veidec-tävlingen ett rejält bottennapp.

mina 50öre.

Catman skrev:
2197247 förmodligen inte.....

Att kurvan inte är bra håller jag med om....men Mike är ju inte den som har lagt asfalt eller gjort underarbetet.
Mike stod förmodligen inte på postering i Tröset eller satt i tävlingsledningen heller.
Att Mike är ansvarig för Gelleråsens bana är ju dock svårt att komma ifrån.
JAg tycker personligen att Mike har gjort ett dj-vla bra jobb med tävlingar, motorbanan och allt runtomkring.
En eloge till honom.

MEN om man jämför med SO, så var denna STCC/Veidec-tävlingen ett rejält bottennapp.

mina 50öre.
Ja det verkar stämma bra, Mike gör ett kanonjobb på Åsen, men kurvan måste breddas.

Någon nämnde att asfalten blödde, trots att man beställt en speciell asfalt som just inte skulle blöda. Ska vara såphalt enligt ryktet i blötan.
Det brukar väl iofs bli bättre med tiden, men man kanska får göra om jobbet.

Men vem vann nu då det står ju Zuber på Stcc sidan och nylund två vilken soppa som sagt

Gottis skrev:
2197300 Men vem vann nu då det står ju Zuber på Stcc sidan och nylund två vilken soppa som sagt
Zuber vann, man slog ihop resultaten från race 1 & 2.

Back