GSXR1100R
The older i get the faster i was
Nya kurvan verkar inte funka så bra, masskrock i Veidec Trophy, Jorpes fick borelia och kom sist, förarmöte strax och ev omstart men troligen inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:2195224Det verkar bli omstart av racet 16.30 idag, men man vet aldrig i denna värld.
Omstart väntas i VEIDEC Trophy efter kraschkaos 2006-05-28
Det blev kaos i MC-racet VEIDEC Trophy när de startade på blöt bana.
Racet flaggades av efter en rad krascher. Anledningen var att det fanns både vatten och olja på banan.
Omstart väntas inte ske inom de närmsta timmarna.
Freddy Papunen stod i pole position framför Mikael Nilsson. Filip Backlund kom upp jämsides med Papunen, de båda krokade ihop och gick omkull. Även Henrik Stenberg, Jörgen Larsson och Hans K Rönning drabbades av omkörningar.
Micke Nilsson tappade i starten av racet men jobbade sig upp i täten. Också han gick omkull och ledningen övertogs av Marcus Eriksson. Eriksson bromsade på sig, Victor Zuber tog över ledningen, men då också han gick av så flaggades racet av.
Racet beräknas starta igen inom några timmar.
GSXR1100R skrev:2195471Hela toppfältet DNF pga down is out, racet blir ett wet race med dom få som är kvar, monsunregn på Åsen just nu.
Resultat Veidec Trophy, 10 i topp, Veidec Trophy:Gottis skrev:2195476oki doki då vinner nylund
tycker visseligen inet Down is out ska gälla när halva fältet lägger sig..blev ju inte så i masskrachen på falken förra året i NSB
Gottis skrev:2195476oki doki då vinner nylund
tycker visseligen inet Down is out ska gälla när halva fältet lägger sig..blev ju inte så i masskrachen på falken förra året i NSB
6008pro skrev:2195906Nu hann ju racet pågå i 5 varv, så då dom hade ju tillfälle att kasta sej ikull på olika ställen, och gjorde också så, innan det blev rödflagg. Det tycker ju inte jag är en direkt startkrasch.
Ingen som har en bild, eller ännu bättre en filmsnutt på mikes corner?Gottis skrev:2195999det jag tänker på är om det va olja överbanan![]()
Man gjorde en liknande "lösning" på Falken, den kurvan fick breddas efter massavåkningen i NSB på begäran av STCC.Lime skrev:2195804Är det kurvan eller är det kombinationen vatten och adrenalin som var orsaken till kraschen??
Ja det verkar stämma bra, Mike gör ett kanonjobb på Åsen, men kurvan måste breddas.Catman skrev:2197247förmodligen inte.....
Att kurvan inte är bra håller jag med om....men Mike är ju inte den som har lagt asfalt eller gjort underarbetet.
Mike stod förmodligen inte på postering i Tröset eller satt i tävlingsledningen heller.
Att Mike är ansvarig för Gelleråsens bana är ju dock svårt att komma ifrån.
JAg tycker personligen att Mike har gjort ett dj-vla bra jobb med tävlingar, motorbanan och allt runtomkring.
En eloge till honom.
MEN om man jämför med SO, så var denna STCC/Veidec-tävlingen ett rejält bottennapp.
mina 50öre.
Zuber vann, man slog ihop resultaten från race 1 & 2.Gottis skrev:2197300Men vem vann nu då det står ju Zuber på Stcc sidan och nylund två vilken soppa som sagt
GSXR1100R skrev:2197307Zuber vann, man slog ihop resultaten från race 1 & 2.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |