Mijailovic fick livstid

McB skrev:
Det gör jag inte heller. Jag säljer den till förmån för ett liv utan nudlar.
Du kan väl alltid jobba skift. *brrrrr* Verkar ha varit en smart investering det där, Klockberra.

valmers skrev:
Du kan väl alltid jobba skift. *brrrrr* Verkar ha varit en smart investering det där, Klockberra.

Då blir man inte rik.....

Fattar inte hur man kan köpa en klocka för så mycket pengar o sen leva på existensminimum eller mindre :kocko

Mavve skrev:

Fattar inte hur man kan köpa en klocka för så mycket pengar o sen leva på existensminimum eller mindre :kocko
Det är vi många som inte fattar.

1. Mavve
2. valmers
3. Chrille
4. GSXR100R
5. abstruse
6. Goodstuff
7.
8.
9.
10.

Allt jag köpt har jag kvar o jag äter 4-5 måltider per dag......

-----------------------------------------------------------------

oj, läste fel :tungan

McB skrev:
Han benådades 1974, tydligen. Har ju en bok om honom hemma, men minns knappt något. Får nog ta och läsa den igen.

Stig Wennerström benådades mycket riktigt 1974 och är fortfarande i livet. 98 år gammal, bor på Djursholm, är mycket förmögen och har vad jag vet levt ett tillbakadraget liv och aldrig ställt upp på en enda intervju sedan dess. Han skrev väl en självbiografi dock?

Sveriges utan att överdriva största spion genom tiderna. Man ska dock ha i åtanke att vissa militära bedömare hävdar att hans spioneri faktiskt kan ha räddat oss från en sovjetisk invasion. Oavsett har jag svårt att känna annat än ett ganska flammande hat mot honom och personer av samma sort.

Någon som vet hur det gick med han som blev så inspirerad av mijailovic att han gick o högg ner en sexåring? Tycker det e ett ännu värre brott än vad mijailo begick, eftersom det var ett barn som blev mördat. Ska sanningen fram så e jag lite äcklad av all mediabevakning av detta när det begås mord dagligen. E det viktigare att fånga mördaren bara för att offret råkar vara en kändis? Mitt medlidande för Anna Lindh har sopats bort för längesen tack vare löpsedel efter löpsedel om samma sak, istället tänker jag varje gång jag hör Lindh elller Mijailovic, på den stackars sexåring som miste sitt liv till en psykopat.

E det bara jag som stör mig på denna cirkus???

xXx40 skrev:
Mitt medlidande för Anna Lindh har sopats bort för längesen tack vare löpsedel efter löpsedel om samma sak
Du är knasigt funtad. Anna Lindh var utrikesminister, därav det nationella intresset i denna sak. Är det konstigt?

xXx40 skrev:
Någon som vet hur det gick med han som blev så inspirerad av mijailovic att han gick o högg ner en sexåring? Tycker det e ett ännu värre brott än vad mijailo begick, eftersom det var ett barn som blev mördat. Ska sanningen fram så e jag lite äcklad av all mediabevakning av detta när det begås mord dagligen. E det viktigare att fånga mördaren bara för att offret råkar vara en kändis? Mitt medlidande för Anna Lindh har sopats bort för längesen tack vare löpsedel efter löpsedel om samma sak, istället tänker jag varje gång jag hör Lindh elller Mijailovic, på den stackars sexåring som miste sitt liv till en psykopat.

E det bara jag som stör mig på denna cirkus???
Tänk lite längre än längden på näsan. Ett mord på en utrikesminister kan mycket väl vara början till en statskupp.

Jaja tänkte väl nästan att det bara var jag som kände såhär :confused:
Hoppas bara barnmördaren får lika strängt straff också!!

xXx40 skrev:
Vet faktiskt inte, men det förvånar mig ju inte isf :död
Det förvånar inte mig heller, eftersom den snubben uppenbarligen var rejält psykiskt sjuk, så det var inget förvånande i det domslutet.

sgtpepper skrev:
Det förvånar inte mig heller, eftersom den snubben uppenbarligen var rejält psykiskt sjuk, så det var inget förvånande i det domslutet.

Han var ju dessutom på permission från sjukhuset när han utförde dådet.

Chris Ash skrev:
Han var ju dessutom på permission från sjukhuset när han utförde dådet.
VAAAA det visste jag inte, men det e väl skönt för dom att kunna ta sig en bensträckare på helgen och gå ut o lufta sig lite, kanske gå en sväng på krogen o varför inte knivhugga ner lite folk när man ändoså är ute. Tycker inte vi ska beröva dom stackars intagna på den rättigheten/möjligheten.

*ironi*

Mavve skrev:

valmers skrev:

Nu är det ju inte riktigt så, va... Jag säljer klockan till förmån för andra saker, eftersom det är ett snabbt sätt att få in tillräckligt mycket pengar för just det ändamålet.

Vad är då ändamålet, frågar ni? Jo, en resa. En resa som jag verkligen vill göra. Jag kan resa utan att sälja klockan, men då behöver jag verkligen leva på existensminimum. Eftersom jag inte vill det, är valet enkelt. Klockan säljs, jag får pengar. Jag reser, kommer hem och köper en ny klocka. Capisce?

Det finns bara en enda anledning till att han vill sitta i Serbien och det är att där kommer han att bli hyllad o leva gott i fängelset. Varför?
Jo alla där nere hatade Anna Lindh, dom gav henne skulden för att USA bombade Serbien o skyddade kosovoalbanerna, där nere är han en hjälte!

Rejvis, intressant. Första gången jag hör det påpekas. Motivet letar de fortfarande efter, eller hur? Sannolikt hade han väl kontakter med sina landsmän...

Nja! det är väl bara att hoppas hans plan störtar ner och bara han dör men då hyllar väl de honom som martyr. Men skitsamma för då behöver vi inte betala hans fängelsevistelse här hemma!

Ravetrancer skrev:
Det finns bara en enda anledning till att han vill sitta i Serbien och det är att där kommer han att bli hyllad o leva gott i fängelset. Varför?
Jo alla där nere hatade Anna Lindh, dom gav henne skulden för att USA bombade Serbien o skyddade kosovoalbanerna, där nere är han en hjälte!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back