Mijailovic fick livstid

Någon som kan presentera en intressant teori om varför han teg konstant i dom sista prövningarna?

Inget oväntat; blodtörsten är stor i massmediala sammanhang. Iofs tror man att oavsett om han placerats i rättspsyk så hade hans hemland omvärderat domen till fängelse eftersom de inte har samma sätt att se på psykisk tillräknelighet.

mb skrev:
Inget oväntat; blodtörsten är stor i massmediala sammanhang. Iofs tror man att oavsett om han placerats i rättspsyk så hade hans hemland omvärderat domen till fängelse eftersom de inte har samma sätt att se på psykisk tillräknelighet.

Såg du Aktuellt i tisdags? De besökte både det fängelse han lär hamna i och det sjukhus han skulle hamnat i.

spectre skrev:
och när han väl kommer dit så får han väl 23 kg stryk av internerna :tummenupp

www.dn.se:
Mijailo Mijailovic har förklarat att han är orolig för hur han kommer att behandlas av de andra intagna. Peter Johansson tror inte att de kommer att ha något särskilt emot honom.

- Det är inte precis ett gäng SSU-are som sitter här, utan ett klientel med andra värderingar. Att ha mördat utrikesministern är inget man förlorar på i de här sammanhangen.

- Det är många som har dömts för mord på kvinnor som kan fungera i kollektivet, berättar Britt-Marie Johansson.

Hörde nått om att han skulle sitta av straffet i sitt hemmland eller får han sitta här i sverige? Hörde bara nått om det i bakrunden på radion i går eller när det var?

Evil M skrev:
Hörde nått om att han skulle sitta av straffet i sitt hemmland eller får han sitta här i sverige? Hörde bara nått om det i bakrunden på radion i går eller när det var?

Han vill sitta i Serbien, han har dumpat sin svenska nationalitet så teoretiskt sett borde det inte föreligga hinder för förflyttning. Däremot kan Serbien neka honom pga att han inte har anknytning till landet.

Avsade han sig inte svenskt medborgarskap?
Han borde då kunna få sitta i det land han hör hemma i.

Men med den här personen är det ju nytt var dag, alla har idér och ska få uttala sig, man är less på skiten.
Får se hur länge den här domen ska gälla.

Evil M skrev:
Varför vill killen sitta i serbien? Måste väl ändå vara sämre där än i ett svenskt fängelse?

Ja, det kan man lugnt säga. Han mår väl inte så bra, jag menar: vad är konstigast av att vilja sitta i fängelse med sämre standard eller att hugga ihjä en brud på NK?

Att han sade upp sitt medborgarskap beror väl på att han hoppades på att slippa straff helt har jag för mig. Tydligen så har någon annan brottsling gjort så tidigare och på något sätt sluppit påföljden helt..
Jag hörde det på radion för ett tag sedan ,kommer inte ihåg exakt.

Evil M skrev:
Varför vill killen sitta i serbien? Måste väl ändå vara sämre där än i ett svenskt fängelse?
Han är väl skraj för hämndaktioner här i landet eller så skäms han bara.

mb skrev:
Han är väl skraj för hämndaktioner här i landet eller så skäms han bara.

Jaa den fege jäveln (om man får säga så) är rädd för ev. obehag i fängelse.. Jag säger bara : Hur mycket obehag har han inte orsakat den dödes närstående+svenska folket genom sin gärning?? Och så lyssnar rättsapparaten till hans fega gnyende om att han vill si o så??? Som man bäddar får man ligga! eller? Jag tycker det är helt fel att överhuvudtaget GE vederbörande NÅNTING överhuvudtaget! HAN ska plikta hädanefter... INGET annat.
Tack för ordet.

crf 450 skrev:
Jaa den fege jäveln (om man får säga så) är rädd för ev. obehag i fängelse.. Jag säger bara : Hur mycket obehag har han inte orsakat den dödes närstående+svenska folket genom sin gärning?? Och så lyssnar rättsapparaten till hans fega gnyende om att han vill si o så??? Som man bäddar får man ligga! eller? Jag tycker det är helt fel att överhuvudtaget GE vederbörande NÅNTING överhuvudtaget! HAN ska plikta hädanefter... INGET annat.
Tack för ordet.
Det är lugnt, han kommer att få sitta och hacka tänder i Serbiskt fängelse. Om nu inte Amnesty Ynkryggnational kommer till undsättning.

iNNEBÄR DENNA LIVSTIDSDOM(oj, caps lock) att han kommer sitta resten av sitt liv i fängelse?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back