Migrän...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Vad är det? Varför får jag det nu? Vad kan man göra åt det? Spyr som en katt och lipar nästan så jävla ont gör det...

Sjukvårdsupplysningen är det ju megakö på...

Gaaaahhhh :4skrika :mad: :huvet :näsblod :zpy :gråta

hållundan skrev:
Vad är det? Varför får jag det nu? Vad kan man göra åt det? Spyr som en katt och lipar nästan så jävla ont gör det...

Sjukvårdsupplysningen är det ju megakö på...

Gaaaahhhh :4skrika :mad: :huvet :näsblod :zpy :gråta

Om du inte har starka värktabletter (läs kodein) så är sömn det enda som hjälper.

Pellert skrev:
Svenska Migränförbundet har nog en del svar på sin sida.

http://www.migran.org/smif/index.php
Tack. Ska kolla där.

Trodde det var bullcrap med alla som pratat om detta innan. Det är helt sinnessjukt. Jag trodde fan inte smärta kunde göra såhär jävla ont...

Hela högersidan är nedsatt, lite förlamningskänsla nästan... Ser skitdåligt och mår hur illa som helst...

hållundan skrev:
Tack. Ska kolla där.

Trodde det var bullcrap med alla som pratat om detta innan. Det är helt sinnessjukt. Jag trodde fan inte smärta kunde göra såhär jävla ont...

Hela högersidan är nedsatt, lite förlamningskänsla nästan... Ser skitdåligt och mår hur illa som helst...

Är det första gången du har det? Om det är så borde du kolla upp det där. Kan ju vara något annat också.

Om du inte har några recept belagda mediciner mot migrän (typ imigran) så kan du ju prova recept fria vanliga treo. Ibland kan de funka. Försök få i dig mycket vätska trots att du mår illa för vätske bristen gör bara huvud värken ännu värre. Hoppas du blir bra snart.

Gixxer-Anders skrev:
Inte mycket mer att göra förutom att försöka sova då. Överdosera inte Citodon, risk för leverskada....
Sant. Tänker inte ta fler nu. Knaprade på tok för många sådana vid vurpan...

Passa dig för värktabletter och smärtstillande när du har migrän.

Migrän beror oftast på att blodkärlen i huvudet krymper, medans en normal huvudvärk beror på det motsatta, alltså att blodkärlen blir större. En normal värktablett/smärtstillande får blodkärlen att krympa ihop, vilket tillsammans med redan förkrympta blodkärl är en väldigt dålig kombination.

Kevorkian skrev:
Är det första gången du har det? Om det är så borde du kolla upp det där. Kan ju vara något annat också.
Hade exakt samma smärta igår, inte lika illa som nu, men snudd på...

Innan dess har det inte besvärat mig alls.

Tilläggas ska faktiskt göras att det har startas av "viss fysisk intim aktivitet". Fan... :(

ta dom starkaste tabletterna du har i typ trippel dos, lägg dig ner i ett mörkt rum med en blöt handduk över ögonen och pannan. Icke att förglömma att det ska vara knäpptyst. Har läst nya rön att den bästa medecinen mot migrän ska vara cannabis, dock lite jobbigt att glida ut på stan och leta dealers då man ser blixtar och känner att man bara vill dö :död

hållundan skrev:
Har tagit Citodon. De var kvar sedan min vurpa med hojen. Det känns inte som om den hjälper just nu faktiskt...

Ibland kan Citodon hjälpa fast nästan bara tillsammans med primperan som stillar illamåendet lite så citodonet kan stanna i magen tillräckligt länge för att gå ut i blodet. När anfallet gått över beställ en tid hos en läkare och få medicin utskriven som du kan ha hemma ifall det skulle komma tillbaka.

Kia skrev:
Ibland kan Citodon hjälpa fast nästan bara tillsammans med primperan som stillar illamåendet lite så citodonet kan stanna i magen tillräckligt länge för att gå ut i blodet. När anfallet gått över beställ en tid hos en läkare och få medicin utskriven som du kan ha hemma ifall det skulle komma tillbaka.
Ska ringa till sjukan imorgon och försöka få en tid. Vad är det för typ av läkare man ska kontakta? Eller är det vårdcentralen ---> Remiss till lämplig läkare = 1240987 års väntetid som gäller?

hållundan skrev:
Ska ringa till sjukan imorgon och försöka få en tid. Vad är det för typ av läkare man ska kontakta? Eller är det vårdcentralen ---> Remiss till lämplig läkare = 1240987 års väntetid som gäller?

Ring till vårdcentralen och kräv en akut tid helt enkelt. Begär att läkaren du får träffa skriver ut nån migrän medicin och en remiss till nevrologen. Vissa sjukhus har åxå en smärt klinik dit man kan vända sig till. Var tuff och berätta hur jäkla ont du har så förhoppningsvis får du en remiss med förtur och då ska du inte behöva vänta så jätte jätte länge. Lycka till!! :tummenupp

Kia skrev:
Ring till vårdcentralen och kräv en akut tid helt enkelt. Begär att läkaren du får träffa skriver ut nån migrän medicin och en remiss till nevrologen. Vissa sjukhus har åxå en smärt klinik dit man kan vända sig till. Var tuff och berätta hur jäkla ont du har så förhoppningsvis får du en remiss med förtur och då ska du inte behöva vänta så jätte jätte länge. Lycka till!! :tummenupp
Tack. Jag ska ringa det första jag gör imorgon. Inte ofta jag utnyttjar sjukvården, får hoppas att jag har lite tur.

Jag har annars riktigt hög smärtröskel och brukar inte "gnälla" för lite huvudvärk, men detta är verkligen :död :3freak

hållundan skrev:
Tack. Jag ska ringa det första jag gör imorgon. Inte ofta jag utnyttjar sjukvården, får hoppas att jag har lite tur.

Jag har annars riktigt hög smärtröskel och brukar inte "gnälla" för lite huvudvärk, men detta är verkligen :död :3freak

Jag vet, migrän är verkligen över jävligt att råka ut för. Man tror att huvet ska gå i tusen bitar och det bara skär i hela skallen. Tänk bara på att vara tuff och kräva akut tider och verkligen påtala att det här är jäätte jobbigt, för de kommer naturligtvis att säga att de inte har några tider, långa köer osv osv men bråkar man lite och står på sig så vips brukar det på nåt mysko sätt gå att ordna. Man måste våga vara lite elak ibland.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D