Midsummer run 2010

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Hoj
00 KTM LC4
Riders Stockholm bjuder på Midsummer run.

Våran broder Humungus startade denna körning, må du åka i frid broder, 2009 och vi bibehåller seden.

Samling kl 12oo OKQ8 Märsta/Arlanda stad.
Avfärd 12.30 sharp

Uppskattad sträcka i timmar, 4 timmar.
Tempo, Riders tempo! (vi väntare hellre än vänder om och samlar ihop dig från ett dike)

Efter körningen får dom som vill följa med på grillparty på privat ställe, medtag egen mat och dryck!

Tiderna är utsatta för att hållas! Ni har 30 min på er att fylla däck, mage, tank osv. ALLA är välkommna.

Håll tråden vid liv tack!

Tror inte ni väntar så gärna på mig... :) ÖVNINGSKÖR ännu... :(

Vet itne vad som händer på midsommar än men kanske hakar på!
Men måste det vara Riders tempo? Jag vill ju köra fort!!!! :)

Vet itne vad som händer på midsommar än men kanske hakar på!
Men måste det vara Riders tempo? Jag vill ju köra fort!!!! :)

Jag ska INTE köra själv!!
Du hinner sverige runt innan ja e ikapp!
Då kommer du hata mig för resten av livet!!!:krama

Jag ska INTE köra själv!!
Du hinner sverige runt innan ja e ikapp!
Då kommer du hata mig för resten av livet!!!:krama

Hehe skönt! Men det ingen fara bara däcken inte hinner bli allt för kalla när man väntar i korsningarna! Men i så fall tar jag med däckvärmare så det lugnt! :tummenupp

Är det på midsommaraftonen:confused:? hellre safe than sorry. Hagis... har du fått ihop hojen? den såg ganska nedplockad ut sist jag var förbi garaget

Hojen är inte klar förens om 3 veckor typ, men jag har fått låna en 690 supermoto :)

Mad, det är sedvanligt temp, ta täten du så ligger vi andra lite bakom, du vet hur det funkar :tummenupp

Och om någon nu är orolig över hastigheterna, vi väntar! Det är så det är sagt från början och det är så vi behåller det!

Riders tempo:
Vi har tidigare aldrig haft några problem med detta. Dom som vill gasa gasar och kör då indirekt i en egen grupp. Vi talar om under samlingen vilken rutt vi kör, så dom som vill gasa vet reda innan vart vi har återsamlingen. Vi andra som kanske inte kör lika fort försöker hålla ihop resterande grupp och kör efter egen förmåga och dom gruppkörningsdirektiv som finns. Dvs vänta i korsningar, hand signaler vid stopp, hinder i vägen osv. Som sagt, vi väntar hellre in än vänder om och samlar ihop någon!

Jag kommer ta det lugnt då jag har en lånad hoj som jag aldrig förr kört och det har varit för många bara i år som kört åt helvete och jag har ingen avsikt att fylla på den statestiken!

Lord Humungus startade denna körning förra året så vi håller igång traditionen. Vår avsikt är att ha en rolig dag med skön körning och efteråt har vi en privat grillning med nära och kära. Men till körningen är alla välkomna oavsett vilket tempo folk kör i :tummenupp

Är det på midsommaraftonen:confused:? hellre safe than sorry. Hagis... har du fått ihop hojen? den såg ganska nedplockad ut sist jag var förbi garaget

Det är på midsommarafton! Kommande fredag :tummenupp

http://www.hagis.nu/riders/index.htm

Last edited:
Får se hur vi gör, Gubben jobbar så jag kanske dyker upp med finaste Norrlandsbesöket :)

jag taggar nog på har inga planer på kvällen heller så hänger gärna på och grillar sen med :-)

Ni är hjärtligt välkomna.
För er som vill grilla sen, finns begränsad plats vid grillen men ni är givetvis välkomna. Tänkte bara så det inte blir någon stress att få i sig käket om alla tar med sig 1.5 kg flintastek :va

Tänkte faktiskt komma imorn och hoppas att det kommer några så att det blir lite åka! :tummenupp

körningen är idag fredag, midsommarafton 25e juni :tummenupp

Vilden, gör gärna det! Du kan vägarna och jag skulle i så fall uppskatta om du tog täten så jag får focusera på snickaren! Jag har en plan så oroa dig inte, du kommer få gasa satan om du vill :yoparty

Lite sent ute, svänger man av mot Arlanda stad om man kmr från Solna hållet?

Lite sent ute, svänger man av mot Arlanda stad om man kmr från Solna hållet?

Ajjamen det stämmer bra det! :tummenupp

Nu drar jag på mig skinnstället och åker upp dit! Jävlar om det inte gasas på ordentligt där då åker jag hem!! :tummenupp

Last edited:
Back