Midsommarfirande??!!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vad ska alla hitta på i midsommar? Finns det någon festplats i Uppsala med omnejd som är allmän?

Skulle som vanligt ha åkt till dalarna, men varken jag, Milla eller Marlene känner att vi orkar efter att precis ha kommit hem från Gotland. Alternativet var party i Almunge, men det blev också avblåst då det visade sej att hela släkten (till den som har stugan) skulle dyka upp där.

Tips?

// Ullis

Alla tycks åka upp till Dalarna till midsommar, varför kommer det sig? Har varenda svensk norr om Malmö släkt i Dalarna eller vad handlar det om? Jag bor själv i Dalarna (men snart i Uppsala) och jag vet ingenting som händer i midsommar.

Alla tycks åka upp till Dalarna till midsommar, varför kommer det sig? Har varenda svensk norr om Malmö släkt i Dalarna eller vad handlar det om? Jag bor själv i Dalarna (men snart i Uppsala) och jag vet ingenting som händer i midsommar.

Jag åker upp då jag umgåtts mycket med dalmasar. Sen har jag en klubbkompis där & vi har alltid haft fest hos henne då hon bott bra till & det funnits plats för alla. Sen finns det en stor tomt så man kan köra gräsklippare......med släp :D

För dej är det väl bara att ta dej till grusgropen i Leksand. Där är det väl en jäkla fest jämt?

Nu hamnar vi iaf i U-Väsby med lunch, lekar & grillning. Så nu var det färdigfunderat ang midsommarfirandet :)

Jag har inte heller planerat något inför midsommarafton (idag). Om inget speciellt dyker upp så åker jag ut till kusten och chillar.

Alla tycks åka upp till Dalarna till midsommar, varför kommer det sig?
Jag trodde att alla dalmasar hoppade runt majstången vid midsommar iklädda folkdräkt. Skall du förstöra min stereotyp av dalmasen nu?! :mad:

Last edited:
Jag trodde att alla dalmasar hoppade runt majstången vid midsommar iklädda folkdräkt. Skall du förstöra min stereotyp av dalmasen nu?! :mad:
Attans, förlåt! (Men jag bor ju faktiskt delvis i Uppsala, ni har förstört mig)

För att stilla dig så följer här en bild på mig och en kompis.

Bifogat

• 0573_Lo_2.jpg
    0573_Lo_2.jpg
    7.9 KB · Visningar: 285
Glad Midsommar!

Snygg bild måste jag säga...att klä sig i folkdräckt är snyggt särskilt när det är Sverigedräkten.
Synd bara att de är så förskräkligt dyra att köpa.

Här kommer det bli en lugn midsommar...max att jag tänker sätta mig i bilen och åka på bilbingo i Vendel, med resterande familj.
Ja garva ni, men man kan ju faktiskt slö bort någon timme med familjen utan att behöva engagtera sig särskilt mycket. Allmänt trött idag!
Ett billigt nöje när man vinner pengar villsäga.

GLAD MIDSOMMAR!
Och ta det lugnt i trafiken....
Om det varit en blöt midsommarafton kan prestationsförmågan vara påtagligt nedsatt dagen efter trots att promillehalten är noll. Man bör därför avstå från bilkörning nästa dag. I praktiska försök med bilkörning i kritiska situationer har det visat sig att körförmågan kan vara nedsatt med ca 20 procent dagen efter.
Både bakrus och trötthet är livsfarligt i trafiken - låt bilen stå dagen efter, sov ut ordentligt och chansa inte!!!
C:a 20 procent av alla dödsolyckor i trafiken är alkoholrelaterade och 30 procent av dödade personbilsförare är berusade.

Last edited:
Blir nog lite hojmek, byta några skruvar och fylla på olja så kanske man kan ta en tur..

Sen sitter jag nog hemma och slappar :nicka

Då var partyt över.Men två av Missnöjd Mc:s medlemmar blev det både sillunch, grillning & femkamp. Kul, kul :D

Edit: ja just det, glömde nästan det viktigaste. Det blev skeden också :tungan

Det blidde Borgholm å tre nätter på Kapelluddens Camping.
Blandat sol å regn, men kul ändå.

Nyss hemkommen efter 3 nätter i tält å 60 mil på hojen idag.
Ont å trött

Bilbingo är toppen
insats 120 kr och drog hem 500 så man kunde ju bjussa familjen på middagen på max efteråt :):tummenupp

Kanske skulle vi ha MC bingo eller göra en resa till bilbingo för att sätta MC prägel på det hela *tihi*

Back