midsommar...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
...och kunden ringer idag kl 0800 och vill ha en på jobbet snarast. Det är inte för inte som man kallas prostituerad eller konsulthora...det är lika kul varje gång. Så nu vet jag inte om man skall fira midsommar eller jobba....nu ligger det i min projektledares händer, hon e GUD....

Nu ringde hon, kanske man slipper jobba:)

Själv har jag beslutat att lägga ner stora delar av mina midsommarplaner på grund av vädret, som inte inbjuder så värst till MC-körning. Så vad göra? Sätta sig med en bra bok framför stereon, slänga på Hendrix' electric ladyland och slöa med en kaffekopp och 3:a nyponsprit på bordet :)

mb skrev:
Själv har jag beslutat att lägga ner stora delar av mina midsommarplaner på grund av vädret, som inte inbjuder så värst till MC-körning. Så vad göra? Sätta sig med en bra bok framför stereon, slänga på Hendrix' electric ladyland och slöa med en kaffekopp och 3:a nyponsprit på bordet :)
Faan va gott det låter. Har nu fått reda på att jag är "ledig" tom lördag :fyllisar
Men på söndag så skall jag infinna mig 0900 för tjänstgöring :mad:
Jaja, jag jobbar bara där 2veckor till sedan byter jag jobb, volvo penta here i come :tungan
Då kan VCC försöka ringa mig 0800 på en midsommarafton...

Midsommar är årets mest överskattade dag...och det blir alltid katastrof!

Jag skulle gärna jobbat just nu :tråkad

Dez skrev:
Midsommar är årets mest överskattade dag...och det blir alltid katastrof!

Jag skulle gärna jobbat just nu :tråkad

Även kallat amatörernas afton av vissa (syftar på ragg)

Jobba midsommar rockar! Drog tre trettontimmarspass när jag slog sönder sprit... ehm... lastade väskor på Arlanda. Hur många flyger på midsommar? Saftig timlön för att ligga och sova tio timmar av tretton... :yoparty

Midsommar är favorithögtiden hos mig :) Förutom julen om det finns någon förbaskad snö, då är det helt klart favoriten! :banana

Midsommar ska firas på landet, med ett gäng bra vänner och äta lite typisk midsommarmat, grilla, spela kubb eller annat skoj. Bara umgås i sommarvärmen :)

Idag blev det dock jobb och sitta hemma hela kvällen då det ska upp tidigt imorrn med och jobbas. Men jag klagar inte :)

The_FacultyGirl skrev:
Midsommar är favorithögtiden hos mig :) Förutom julen om det finns någon förbaskad snö, då är det helt klart favoriten! :banana

Midsommar ska firas på landet, med ett gäng bra vänner och äta lite typisk midsommarmat, grilla, spela kubb eller annat skoj. Bara umgås i sommarvärmen :)

Idag blev det dock jobb och sitta hemma hela kvällen då det ska upp tidigt imorrn med och jobbas. Men jag klagar inte :)

Klart att du inte klagar, du har ju suttit och pratat med mej hela kvällen ;)

Glad midsommar!

Plåtniklas skrev:
Välkommen i gänget. Jag har jouren över hela helgen och räknar inte med mycket ledigt. :crash
:fakta

fan va det suger att vara ensam hemma och alla polare har åkt iväg, jag kan inte hänga med då jag ska jobba i helgen :huvet

roar mig med att ladda hem massa BASE Jumping-filmer och räknar ihop när jag kan ta fallskärmslicens :)

Här är en till som jobbar hela helgen, började 07:30 nu, och har legat och sovit cirka 2h framför datorn på jobbet ; ). Det ringer inte speciellt mycket när det bara är betal support för företag öppet, och jag hoppas verkligen att det inte ringer mycket mer kl 10:00 när privat persons supporten öppnar... Än så länge har jag tagit 1 samtal som varade i 7 min. Ganska hög procent av tiden man inte gjort annat då... Lyssnat på musik och snarkat ljudligt på arbetplatsen ; ).

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo