Midsommar i Holland

Ja fan bilen är nog kanske att föredra, jag skulle dööö, om det började regna eller nåt när man hojjar, sen så är mig knarr ingen långfärdshoj alltså.. MotoGp på midsommar kanske alltså.... :va
Låter ju lite ballt..

Kiel-färjan med bil, 4 pers, hamnar på 1155 kr per huvud. Gbg-Fredrikshavn ligger på ca 570 kr per skalle, men där blir det ju fler mil att köra och lite mer bensinpeng.

Så visst går det att trixa en hel del med priserna...

Skrutten skrev:
Kiel-färjan med bil, 4 pers, hamnar på 1155 kr per huvud. Gbg-Fredrikshavn ligger på ca 570 kr per skalle, men där blir det ju fler mil att köra och lite mer bensinpeng.

Trolleri..... ja vi får se... det blir mycket med hojkort mm där på en gång. Om ja vinner på lotto så har ni mitt ord på att jag följer med...

ja kanske ska köpa en lott nu..

Skrutten skrev:

Vi åkte (bil iofs) en annan väg ner förra året. Vi tog färjan mellan Helsingborg - Helsingör. Sedan åkte vi genom Danmark till Rödby och tog därifrån färjan över till Putgarten. Sedan körde vi genom tyskland och in i Holland. :)

Vet inte riktigt vad som blir billigast dock...

Skrutten skrev:
Biljetter kostar runt 50 Euro för lördagen, sen gäller det ju att hitta nåt billigt och bra boende. Färjebiljetter går på 2000 inkl hytt (kanske går att kolla andra alternativ där man kör mer själv).

Ingen gratisresa kan man ju konstatera..

Tillägg: Kollade just Trelleborg-Travmünde och den färjan blir ca 500 spänn billigare men lite mer att köra själv då'rå.

2000 spänn för färjan j.vlar va dyrt någon som har kollat bron det är ju inte mer än 100 mil ner blåser vi ju ner på en dag har för mig bike skrev att det är 70 mil från Malmö

jag är på men inte för 2000 spänn för färjan då kan man ju flyga ner billigare

Vi är 12st från Skåne (RR) som ska ner. Vi har bokat vandrarhem och biljetter redan. Vi ska ta färjan från Trelleborg till Rostock.
Har ni lust kan vi mötas i tyskland eller så kan ni ju ta samma vandrarhem.

Ansvarig person kan PMa mig för mera info.
Här är våran tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69735

Ps. De flesta av oss ska köra hoj. Men vi kommer ha en följebil.

Mr K skrev:
Vi är 12st från Skåne (RR) som ska ner. Vi har bokat vandrarhem och biljetter redan. Vi ska ta färjan från Trelleborg till Rostock.
Har ni lust kan vi mötas i tyskland eller så kan ni ju ta samma vandrarhem.

Ansvarig person kan PMa mig för mera info.
Här är våran tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69735

Ps. De flesta av oss ska köra hoj. Men vi kommer ha en följebil.
Vill vi åka med Danskarna?? :confused:

ja kan kolla det med kiel färgan, det kanske går att pilla lite på det där. kollar detta under dagen!

nu kanske jag till och med har en sportslig att ha råd.... :D

Jahaja.. nu verkar det som det finns ett visst intresse från några hojbröder och systrar i Norrköping. Kanske är så att man kan göra en liten sällskapsresa av detta. Buss rent av?

Får kolla lite på det där och återkomma.

Skrutten skrev:
Jahaja.. nu verkar det som det finns ett visst intresse från några hojbröder och systrar i Norrköping. Kanske är så att man kan göra en liten sällskapsresa av detta. Buss rent av?

Buss ? Då försvinner ju hela idén med det hela...

Skrutten skrev:

Buss kan ju funka också :) bekvämare resa om inte annat och ju fler desto bättre. Jag skriver upp mig som intresserad också.

Mattiaz skrev:
Vi åkte (bil iofs) en annan väg ner förra året. Vi tog färjan mellan Helsingborg - Helsingör. Sedan åkte vi genom Danmark till Rödby och tog därifrån färjan över till Putgarten. Sedan körde vi genom tyskland och in i Holland. :)

Vet inte riktigt vad som blir billigast dock...

Ja den vägen blir ju lite längre om man räknar mil man kör...
Men det e nog lätt den billigaste vägen ner till tyskland...
D e ju den vägen alla tar om man skall handla öl i tyskland... Så varför skulle dom som åker ner typ en gång i veckan inte välja det billigaste sättet?
Kan nästan lova att det blir billigast men då e det ju helt plötsligt lite längre å köra...

Skrutten skrev:

Vet inte vad jag gillar bäst om jag skall vara helt ärlig, kluven :va

Antingen åka båge ett gäng ner, ascoolt...
Eller dricka öl hela väääääägen ner till Assen? :va

Det här blir inte lätt... jag hade ju tyckt det vart ballare med båge, tro det eller ej...

JONQAS skrev:
Vet inte vad jag gillar bäst om jag skall vara helt ärlig, kluven :va

Antingen åka båge ett gäng ner, ascoolt...
Eller dricka öl hela väääääägen ner till Assen? :va

Det här blir inte lätt... jag hade ju tyckt det vart ballare med båge, tro det eller ej...
Har du verkligen tänkt igenom detta uttalade då måste du vara nykter säkert 75% av tiden. Jag vill helst ta hojen men är på vilket som :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
instämer! För min del är det hojåka som gäller....

håller med hojen får det bli om vi ska åka ner och varför inte möta upp RR i skåne det är ett altenativ dessto fler desto roligare :fyllisar sen så får man väl lösa boenden problemet men jag satsar nog på tält och sovsäck ;) vem ska dela Miss_Orchidee :pannkyss kanske

Back