Midlanda 2005 (Film)

Kul o se lite slangning på bana också. :tummenupp

Är faktiskt grymt sugen att prova på banåkning till sommarn, och då blir det just mittsverige... Men samtidigt så är man lite rädd för att man kommer att "fastna i träsket", och det har man inte råd med...

Hur är Mittsverigebanan om man jämför med andra banor? Roligt? Svår? Bra? o.s.v Hade vart kul o höra lite åsikter av er kunniga.

:tummenupp Längtar redan till sommaren och fler bandagar! Kommer att bli en lång vinter... :gnissla

Last edited:
Dit upp kanske jag också ska och åka i sommar... Pirrigt värre lär det bli första varven på bana... När jag har åkt ett varv har ni åkt 10 eller något skulle jag tro om man jämnför hastighet ;)

Ja usch ja. Det här var ju icke hälsosamt.

Tur man ska till Spanien och köra om 2 veckor :D

Var där och körde 5 dagar i år :)

I juli var det 27-28 grader och i september knappt 10 (4 på morgonen).

....Va det där nödvändigt ??????????????? Nu blev jag så där "äckligt" sugen
på att åka igen.... :) Skön film ! Gav en lite av den där åk/körkänslan på bana...... :tungan

Synd att ni inte filmade från tanken och framåt i stället för från bankanten och bakåt. Man får ju ingen åkkänsla alls på det viset.

Min känsla första gången jag körde på bana för två somrar sedan var, "jävlar vad det var tvära svängar här det går åt helvete!!" Hankade mig runt som en kvalitetsfegis men var ändå såld på bankörning. Sålde den fina ZX-9:an och köpte en välanvänd ZX-6:a banhoj och förbättrade teknik och tider. Nu är den hojen också såld och nya projekt är på gång. Längtar också efter sommaren. :huvet

Vilken dag filmade ni det här? Var det på en måndag eller tisdag? Fick känslan att det bara var licensierade förare som körde?

Palmas skrev:
Min känsla första gången jag körde på bana för två somrar sedan var, "jävlar vad det var tvära svängar här det går åt helvete!!" Hankade mig runt som en kvalitetsfegis men var ändå såld på bankörning. Sålde den fina ZX-9:an och köpte en välanvänd ZX-6:a banhoj och förbättrade teknik och tider. Nu är den hojen också såld och nya projekt är på gång. Längtar också efter sommaren. :huvet

Vilken dag filmade ni det här? Var det på en måndag eller tisdag? Fick känslan att det bara var licensierade förare som körde?

Det är från en/flera licensträningar, dvs från en tisdag.
Hoppas du hittar något skojjigt projekt till nästa sommar.

Palmas skrev:

Klippen kommer från två olika Tisdagsträningar med NRS i Juni, synd bara att de var så lite trafik på banan.

Abloy skrev:
Klippen kommer från två olika Tisdagsträningar med NRS i Juni, synd bara att de var så lite trafik på banan.

Skulle gärna köra med er som kan lite men risken är ju att man agerar bromskloss på banan, eller risken... Det är väl ganska överhängande chans att det är så ;). Så jag får väl ta och öva lite själv först ;). Ska IAF upp och köra banan nästa sommar.

Hinkas skrev:
Skulle gärna köra med er som kan lite men risken är ju att man agerar bromskloss på banan, eller risken... Det är väl ganska överhängande chans att det är så ;). Så jag får väl ta och öva lite själv först ;). Ska IAF upp och köra banan nästa sommar.

Någon gång ska vara den första och alla har vi varit där själva. Säg bara till att du inte kört förut så hjälper vi till, vi har alla intresse av att fler vill åka bana. Blir det inte bra första gången så är det lätt hänt att det inte blir någon fler gång.

Sen är ingen ivägen, de som är snabbare kommer alltid förbi, bara att tuffa på i sin egen takt och spår så går allt bra.

Ses på banan till sommaren :tummenupp

Jag körde bara måndagar och en bandag, ingen licens. Hann inte ta den i våras. Hittade fler bra filmer på din profil, kul att se så man kan lära sig lite nya spårval i lugn och ro. Det är så jobbigt att försöka hänga på någon när man är på banan och svettas. Här kan man sitta fåtöljen och lugnt memorera för att testa till våren. :lol

Ny maskin skall införskaffas, det finns bara så mycket att välja på. Funderar faktiskt på en GSXR 750, känns som lämplig storlek, bra knuff utan att vara totalt hysterisk.

Palmas skrev:
Jag körde bara måndagar och en bandag, ingen licens. Hann inte ta den i våras.
Norra Roadracing Sällskapet www.n-r-s.se kör ny licenskurs i 13-14 Maj nästa år har jag för mig. Håll utkik efter exakt datum på hemsidan. Var med då och ta licensen så kan du förutom köra Måndagar även köra på RR-träningen på Tisdagar. Gå även med i klubben NRS om du inte redan är med. I år löste vi träningsskort. 2500:- för att köra 20st Tisdagskvällar :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back