Middagsmat - Äter du vad du är sugen på?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Eller äter du kanske "det som finns" eller kanske diverse matlådor från storkok?

Jag åt precis blodpudding bara för att, när jag egentligen ville ha ankbröst i soyasås från en resturang här på Söder.
Jag kunde knappt få i mig styggelsen. :mad:

Hur äter du?

Orkar jag tillaga det så äter jag det jag vill ha.
Affären är 100 meter bort så jag handlar nästan på daglig basis det jag vill ha.

Jag äter det som finns fast lagar aldrig mat. När jag är riktigt ambitiös steker jag upp blodpudding eller felix pytt, men jag vet inte om det räknas som matlagning. Äter ute minst en gång varje dag. Skulle jag skära i matkontot skulle jag bli miljonär direCkt.

beror lite på tid o hur ambitiös man ska va , ser i stort sett bara mat som föda så det ska gå så fort som möjligt o göra skiten , gärna nyttig kontra tid , tur det finns thai o pasta hak man kan handla på sker alltför ofta

Vitlöksmarinerad fläskfile med klyftor, tzatziki och bearnaisesås blev det idag. Äter det jag vill (på vintern) men försöker se till att få i mig tillräckligt med protein och kolhydrater.

För intresserade kan jag rekommendera ett matlagningsprogram på åttan. Underhållande av andra anledningar än tänkt.

Edit: Går just nu.

Jag gillar att laga mat men mina gastronomiska färdigheter är minst sagt begränsade. Dessutom äter jag ofta hos mina föräldrar efter träningen - det är billigt, gott och praktiskt! :tummenupp

Gillar mat och matlagning och äter hemlagat 9 av 10 middagar varav det mesta är gott och vällagat. hade jag däremot vart singel hade det nog varit 1 av 10 hemlagat och resten skräp.
Jag kan ägna timmar åt matlagning om jag lagar åt minst en annan person men är jag själv hemma orkar jag knappt rosta bröd. Kan utan problem tappa två kilo om cheyen är borta en weekend....

Jag kan ägna timmar åt matlagning om jag lagar åt minst en annan person men är jag själv hemma orkar jag knappt rosta bröd.
Tror det är största problemet, plus att allt i affären är dimensionerat för minst 3 personer (nej frysa in är inget alternativ). Vill minnas att jag ibland stod vid spisen när jag hade sambo.

Jag har nästan allt jag behöver hemma för att äta "nästan" vad jag vill. Oftast hänger det dock på hur hungrig jag är och hur snabbt jag behöver mat.

Blandat. Jag har börjat käka blodpudding en gång i veckan för att det är så jävla billigt men oftast brukar jag fixa det jag är sugen på, har oftast en full kyl och tycker om att laga mat. Idag blev det currypanerad sejfile med kokt potatis och kall sås, mums. :)

För intresserade kan jag rekommendera ett matlagningsprogram på åttan. Underhållande av andra anledningar än tänkt.

Edit: Går just nu.

two fat ladies
eller
Masterchef goes large

Och självklart äter man det man e sugen på. Dum vore man ju om man lagar mat man egentligen inte vill ha. :va
Skillnad är ju iofs om man blir bjuden.

eftersom att jag råkar älska nötkött så brukar det bli detta i en eller annan form :tummenupp i övrigt äter jag det jag är sugen på så länge som det passar in på ett ungefär mot mina makron.

Jag lagar oftast min mat, på veckorna 99% hemlagat.
På helgerna äter jag 1-2 måltider ute eller hämtmat då man är impulsiv och har svårare att planera måltiderna.

Blodpudding går väl ner, men det blir inte oftare än 3-4ggr per år och då gärna med lite bacon.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing