Micron high-pipe på R6 -01?

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Hjälp , Micron high-pipe på R6 -01?

Är det någon här som har monterat ett micron high-pipe på en -01 R6:a?
När man kollar i monteringsanvisningarna så ser det enkelt ut och sen så kollar man på hojen och det ser inte riktigt likadant ut. Där är ju plast ivägen där man ska sätta spacers till höger fotpinne. vet inte hur jag ska få ihopa det? Sliponet är en racedämpare oval kolfiber.

Alla tips och bilder ni kan fixa till mig uppskattas. :tummenupp

Last edited:
PuDDy skrev:
När man kollar i monteringsanvisningarna så ser det enkelt ut och sen så kollar man på hojen och det ser inte riktigt likadant ut. Där är ju plast ivägen där man ska sätta spacers till höger fotpinne. vet inte hur jag ska få ihopa det? Sliponet är en racedämpare oval kolfiber.

Montering av high-pipe kräver att du tar bort orginal blinkers. iaf på min -03. Så det kan vara "flärpen" med blinkers som spökar för dig. Annars borde det inte vara några större problem att montera det. För övrigt så gjorde du ett kanon val av slip-on.. har själv ett micron och det låter utav f*n. Se upp för att gasa för nära bilar, finns en viss risk att larmet går

Fearless skrev:
Montering av high-pipe kräver att du tar bort orginal blinkers. iaf på min -03. Så det kan vara "flärpen" med blinkers som spökar för dig. Annars borde det inte vara några större problem att montera det. För övrigt så gjorde du ett kanon val av slip-on.. har själv ett micron och det låter utav f*n. Se upp för att gasa för nära bilar, finns en viss risk att larmet går

Hehe. tackar tackar. Men det jag tänkte på var inte där bak. utan skruvfästena vid fotpinnen. på min -01 kaross så sitter den ena skruven under plasten som tillhör bakdelen. och trycka in en distanshylsa där skulle kännas lite trångt om man inte skär upp plasten lite. Det var så jag menade.
Blinkisen vet jag måste flyttas. hehe.

PuDDy skrev:
Hehe. tackar tackar. Men det jag tänkte på var inte där bak. utan skruvfästena vid fotpinnen. på min -01 kaross så sitter den ena skruven under plasten som tillhör bakdelen. och trycka in en distanshylsa där skulle kännas lite trångt om man inte skär upp plasten lite. Det var så jag menade.
Blinkisen vet jag måste flyttas. hehe.

Okey så du ska ha lös fotpinnen bak :confused: Har aldrig gjort det men kolla under sadeln. Kanske finns något att skruva i där som har med fotpinnen att göra.

Good luck

Tjena....

Du får ha en avkapad insexnyckel och pula med... Så gjorde jag första gången! :tungan

Sen började jag med att lossa bakre plasten. Alltså den plasten som går upp till passagerar platsen!
Och då kommer du åt mycket bättre... :tummenupp

Tjena alla som följer tråden. Det har varit lite segt nu under vintern för där den står är det inte bra att mecka. Det kommer bilder så fort jag ska köra hem den till päronen och mecka på den. Längtar som fan.
Och allt fanns med i boxen. bara jag som var lite trög att fatta. :va hehe. Även hållare för att sänka ner blinkersen på bägge sidor. Men som sagt. Bilder visar bättre. hehe. :tuttar

Fan vad snyggt! Hur mycket fick du ge för det?

Pirro skrev:
Fan vad snyggt! Hur mycket fick du ge för det?
Gav 3500:- yamaha i hlsb behövde göra sig av med några så dom sålde av en del micron till rövarpriser. Jag högg givetvis till. hehe. Är supernöjd med resultatet. Och den lilla reghållar flärpen kommer åka snart. bara det blir stabilare väder så ska den byggas om lite. :yoparty

Hade micron på min förra & det är bara att konstatera, det ser bra ut och låter gött!! :tummenupp

Alex.J skrev:
Helt underbart snyggt MICRON=:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

:rofl :rofl :rofl hoppas det nu när du har lite meckartid. sen när du släpper ut den så blir det väl ett monster. ryter genom stan.

Är du hemma idag? skubbar du? :7peta

PuDDy skrev:
:rofl :rofl :rofl hoppas det nu när du har lite meckartid. sen när du släpper ut den så blir det väl ett monster. ryter genom stan.

Är du hemma idag? skubbar du? :7peta

Nä, har bara lite ströföreläsningar... Mkt hemmapluggande på universitetsinstans vettu. :)

Jag väntar tålmodigt på kåpan innan jag börjar med annat, det käns inte motiverande att meka med allt om jag inte kan starta uppden och veta att den funkar som den ska.

Kay skrev:
Mehh, mobbo... :3freak
Det blir fin sång i min efter jag fått på ett slip där. :tummenupp
Heheh, min har låtit till sig lite bättre nu när jag stoppa om'et... Har även fått mitt tonade glas nu...

Ska se om jag har en bild... skickar isf...

Hur går det med din nu då???

:hej

hållundan skrev:
Heheh, min har låtit till sig lite bättre nu när jag stoppa om'et... Har även fått mitt tonade glas nu...

Ska se om jag har en bild... skickar isf...

Hur går det med din nu då???

:hej

Ahh, bilder mottages gärna på kåpglaset! mitt pajjade lite vid vurpan... Men kör med det på, till nästa vurpa iaf. :3freak

Jag väntar på tändningskåpan innan jag kan starta upp. Kommer förhoppningsvis på onsdag! Sen blir det bara att skaffa lite nya framblinkers, speglar osv. Tips på speglar som e snygga som passar?

PuDDy skrev:

Någon promille OT men.... Jag har här på forumet sett bilder på micron high-pipe till ZX6R också. Någon som vet vad det kostar och vart man kan köpa?

/ Guy Lafleur
THE RECORD-BREAKER!!!!

Back