Microdator, råd?

Idag dök den upp :yoparty... Dock inte de lilla t-bordet så ja har inte hunnit testa så mycke än... Men har testat lite olika filmklipp iaf å de klarar den me bravur, har inte testat nåt 1080p än dock...

Visst är det ljud via HDMI?
Klarar den 720p utan lagg?
Klarar den 720p över wifi utan problem? Verkar den ha hyffsad mottagning eller måste den ligga intill den trådlösa routern för att klara sig?

Last edited:
Japp, ljud via hdmi... 720p me bravur, inte testat 1080p än men har kanske nåt klipp på datorn så ja kan testa... Har inte testat å streama nåt än å e noob på sånt här så ja vet inte hur man gör heller :hihi... Mottagningen e klart bättre än på min SGS3a iaf, där den har 2 staplar har denna manick 4 av 5... Hittills e ja helnöjd, bara hoppas att t-bordet e nåt å ha när de kommer :yoparty

Hittills e ja helnöjd, bara hoppas att t-bordet e nåt å ha när de kommer :yoparty
Hur skriver man ÅÄÖ med de däringa kina-tangentborden.

Funderar på dessa två för totalt 98$:
http://w2comp.com/detail.asp?catid=74585&subcatid=51474&pdtid=625731&private=
http://www.w2comp.com/detail.asp?catid=76362&subcatid=73093&pdtid=633348&private=

Har börjat överväga det där tangentbordet då det känns som om det borde bli lite smidigare att sitta med ett aningen större tangentbord som man kan hålla med två händer och som har med separerade knappar.

Edit:
Blev ovanstående två produkter men från Dealextreme. Det blev 9 dollar dyrare men där "vet" jag iaf att allt kommer fram till slut. Såg någon nätsida där någon beklagade sig över att de fått tulla efter att ha handlat på w2comp, på DE slapp jag iaf tulla sist..

Last edited:
Har inte den blekaste hur man får fram ÅÄÖ men de ser ja som ett smalt problem... Såg att de fanns en svart på DE som ja tänkte ta först men i de paketet hade nätadaptern USA-plugg å de hann ja se i precis sista sekund... F.ö slapp ja oxå tull vilket får ses som ett stort plus!

Har inte den blekaste hur man får fram ÅÄÖ men de ser ja som ett smalt problem...

Vill man surfa och skicka mail o.s.v. kan det ju vara skönt att ha tillgång till åäö.

Att det skiljer på kontakterna tänkte jag inte en tanke på.. Kan vara värt att ha i huvudet nästa gång man skall beställa något.

Har du testat den något mer? Lagt på några nya appar? Wifiat något?

Såg att de fanns en svart på DE
DE verkar ha en näst intill identisk version som finns i fler färger och som är ett par dollar billigare, skillnaden ligger i att den billigare versionen har mindre ram 528mb istället för 1gb. Den svarta 1gb-versionen hade som sagt US-kontakter med flatstift...

Hur tycker ni att era inköp fungerar nu när ni haft dem ett tag?

Jag är också sugen på något liknande. Kraven är egentligen bara att det ska vara litet, fungera bra att koppla upp den mot en filserver och att det ska flyta att spela upp 1080p.

Jag har hittills funderat på att bygga på en sån här. Jag föredrar en riktig pc som man har lite mer kontroll över men det behöver inte vara ett hundraprocentigt krav.

Hur är det med era Androidmaskiner, om man inte vill använda respektive kanals play-appar, fungerar det bra att surfa in och kolla dem direkt i webbläsaren som på vilken dator som helst?

Ja e nöjd me min! Har inte testat 1080p än dock :gnissla... Webbläsaren e väldans trög dock tycker ja, de enda ja streamat från webben kommer från dreamfilm å de funkar hyffsat... De ja stör mej mest på e att videospelaren som medföljer funkar kalas sålänge de inte vankas extern sub, å,ä,ö finns nämligen inte... Vlc beta funkar men går tungt å klarar inte ens 720p (iaf den film ja testat)... Har inte sökt efter fler videospelare då ja främst tankar dvd-rip me inbrända subs för min slöa linas skull...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park