micke.a irreterad

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
micke.a irriterad

jag kompis och min sambo var på Harrys i lördags kväll!!!!

Jag har tränat boxning i 10 år inga slasmål utanför Ringen
men i dag (lör) så var där en michkael cooooleone
lokk a like och hans hajduke som ville bråka med mig
men avstyrde det i sista stund och rätt som det var var vi
världens bästa kompisar jag börja dansa med min sambo, efter en kvart tjogo min, då jäklar kom micke corlione igen och sa att hans hejduk kunde slå ner mig på ett slag och jag sa ok
då och sluta bry mig. Men efter två sek kom corleone hejduk och en till och skulle slå mig Då blev micke.a ARG och tog den största och slog till bristningsgränsen för min Sambo, rent tyst blev det på hela Harrys och blodet spruta över hela dans golvet. Gjorde jag Fel eller Rätt, hatar att slås men någon gång så blir man jäkligt arg och då händer tyvärr något sådant här som jag helst inte vill vara med om.Hoppas på posetiva svar men gärna också negativa.

Mvh// micke.a :(

Last edited:
Brukar inte slåss, men det har hänt ett par gånger, då jag blivit så arg, att det har svartnat framför ögona på mig och gått berserk på den som gjort mig illa eller mina nära och kära illa... :(
Alla har sin bristnings gräns, och tycker inte att folk ska leka med den, om folk e puckade nog att alltid testa gränserna hos andra och provocera fram slagsmål, isf får dom ta koncekvenserna, :fakta
Folk fattar inte alltid att man vill bli lämnad i fred och har inte alls lust att bråka, man säger åt dom flera gånger och dom bara fortsätter komma... Usch vilka jobbiga människor.. :mad:
Tycker inte du gjort nått fel, steg dom över din gräns så tycker jag dom får skylla sig själv och ta den snoksmällen :crash :tummenupp

Tråkigt att du fick en ett sånt slut på kvällen, aldrig ql när sånt händer, hoppas bara inte det blir rättsliga återgärder av det hela...
Hoppas iaf Söndag blir bättre och att veckan och nästa helg blir trevligare....

Mvh A©

Om de inte va ditt blod så gjorde du HELT rätt

annars ... :(

Bra gjort, svinen behöver lära sig.
Då e du sugen på att avreagera dig lite till på hojen i eftermidda kanske?????????

NoMac skrev:
Då e du sugen på att avreagera dig lite till på hojen i eftermidda kanske?????????

Kan tyvärr ej i dag? min sambo har tvingat mig till att sticka
och köpa färg för att måla uterummet idag men men
kanske lite senare i kväll om jag är klar :hej

micke.a skrev:
Ja, en liten tur sen i kväll när vinden lagt sig också :squid

Var var du i onsdags när jag hindrade ett par killar från att sno bla min digitalkamera o laptop? Jag fick tillbaka mina grejer men fortsatte ändå att käfta med dom, vilket ledde till att den ene klev ur bilen dom satt i :skrämd . Han var jävligt stor o knuffade till mig o undrade om han skulle slå ihjäl mig... ¨Öh nej tack!¨

Jag har har hans namn, personnummer o adress, så nästa gång du känner att du vill avreagera dig så hör av dig till mig! :tummenupp

Hatar verkligen sådant. :mad:

Det är inte ofta jag hamnar i sådana situationer och nör jag gör det så backar jag ganska så ofta, jag har en ruskigt lång stubin när det gäller folk som vill bråka med mig, om dom tycker att dom är häftiga för att dom får mig att backa så får dom tycka det. Men när det gäller folk som går på mina kompisar så brukar det snarare vara mina kompisar som får dra mig därifrån, när någon jag känner råkar illa ut så tänder jag blixtfort.

Angående denna händelsen så tycker jag att du gjorde helt rätt. :tummenupp

Du agerade fel eftersom det skulle kuna fått mycket otrevliga följder för dig själv. Den genomsnittlige svenske domaren anser att man skall springa ifrån sådana situationer och i vart fall inte bruka mer våld än nöden kräver (dvs freda dig och din flickvän med minsta möjliga våldsanvändning). Av din beskrivning att döma fick killen det han bad om och vad han förtjänat, vilket alltså var mycket mer än nöden krävde.

Det kan inte vara så roligt att hamna inför rätta och bli dömd för grov misshandel - vilket är en vanlig konsekvens av sådana här situationer. Bortsett från det och förutsatt att han inte fick några bestående men, har jag personligen svårt att se något klandervärt i ditt agerande. Snarare kan man se någon form av rättvisa eller ironi i att de gick på dig istället för någon som inte kan ge igen. Kanske lärde de sig något på kuppen...

Betygssättningen ur legalt respektive vardagsmoraliskt perspektiv blir alltså:

legalt: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
vardagsmoraliskt: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

:( Det är aldrig kul att behöva slåss... men provocerar dem och det handlar om att bli slagen eller slå, så väljer jag självklart att slå...

Jag har faktiskt varit med om en tjej på Etage(ja, ja nu tänker killarna CATFIGHT) som provocerade mig på dansgolvet genom att skicka sin beniga armbåge i ryggen på mig...

Jag var spiknykter och flyttar på mig, men hon följer efter och fortsätter att provocera på olika sätt.. och problemet är inte att det är trångt, det var gott om plats...

Till slut lackade jag, halvfinne som jag är, och satte min armbåge, inte benig men kraftfull, i revbenen på henne. Hon såg ut som en fällkniv en kort stund men blev riktigt förbannad sen. Jag vände mig om och tittade lugnt på henne, men tänkte typ: "oops, det var kanske lite onödigt" och "sparkar jag henne i magen så blir det inga synliga skador men det stoppar henne definitivt"... :notme

Det hela slutade utan slagsmål, tack och lov, men jag hade inte tvekat en sekund om hon gjort utfall mot mig...

micke.a skrev:

Hehehe, så går det när man slåss, då får man måla som straff...
Hmm, hur var det nu, uuuuuuuup dooooooooown, uuuuuuuuuup dooooooown (för er som inte var med på 80-talet så var det där Karate kid).

Micke, för min del får du gärna fortsätta påbörjad bana, det finns många puckon i den här stan som kan behöva smaka "the big hammer"... :D :D

I övrigt tycker jag väl som alla andra, du gjorde helt rätt. Visst, man kan vända o gå men ska man verkligen behöva det? Har man inte rätt att få lov o gå ut o ha skoj utan att stöta på sånna här förbannade puckon???

Är man så jäkla puckad så man retar upp nån o påstår att man kan slå ner hitanditan så får man vara beredd på att få däng också. Så är det bara.
Hoppas inte det blir några sviter av det bara.

Back