Michelin TX-25

Kolla datumet om du ska köpa ett sånt. De har inte varit i ropet sedan 90-talet. Annars är de motsvarande Pilot Race, fast med några år gammal teknologi.

Mattias skrev:
fast med några år gammal teknologi.
Med några år gammal lära om tekniken?
Teknik är INTE samma sak som teknologi.
Så ÄR det! :fakta

jaja....nu är det för senat att kolla nåt datum då däcket redan sitter på fälgen

walste skrev:
jaja....nu är det för senat att kolla nåt datum då däcket redan sitter på fälgen

Nejdå - du kan kolla de tre (eller möjligtvis fyra) siffrorna som står inom en oval, vilka står för vecka och år och på så vis få reda på däckets produktionsvecka och -år.

Fast det kan ju förstås kosta en del att byta ändå :D

Hade förresten själv ett på min gamla ZX-6:a på 90-talet å det var väl ok, vad man minns, med bra grepp även om livslängden nog inte var den bästa...

/F

Mattias skrev:
Kolla datumet om du ska köpa ett sånt. De har inte varit i ropet sedan 90-talet. Annars är de motsvarande Pilot Race, fast med några år gammal teknologi.

Jag har kollat datumet nu och det står 118 och en trekant eller pil efter :confused:

craze skrev:
Med några år gammal lära om tekniken?
Teknik är INTE samma sak som teknologi.
Så ÄR det! :fakta

Vet man inget om däck får man märka ord. Vill du slåss?

Edit: Däcket är tillverkat vecka 11, 1998.

Fan det skulle du tänkt på igår!
TOOOOOOOOOOOOONNNNNNIIIIIIIIII hade garanterat fixat fram ett bra/billigt däck. Eller också kanske Norrköping.

Chefen Alabama skrev:
Fan det skulle du tänkt på igår!
TOOOOOOOOOOOOONNNNNNIIIIIIIIII hade garanterat fixat fram ett bra/billigt däck. Eller också kanske Norrköping.

hahaha....jaa TOOOOONIIIIIIII kan man lita på

Jag har det däcket bak på RG:n., dock slut nu Var nöjd med det, även om jag trillade 2 ggr på Rörken med bakhjulssläpp (förmodligen inte beroende på däcket iof).

Har aldrig släppt i acc rakt fram, vilket är ett bra tecken.

Blev ordentligt/tillräckligt varmt vid bra tempo på väg.

/J

lutning

du lutar väl inte cyckeln mer än 2 grader så det är väl ingen fara att det släpper i alla fall. synd om jag ska låna den nån helg :öl :skrämd

Mattias skrev:
Vet man inget om däck får man märka ord. Vill du slåss?
Jag brukar använda svarta däck.
Slåss? Huvva, nej du, en sån fighter som dig slåss jag inte frivilligt med! :3freak

Re: lutning

D@nne skrev:
du lutar väl inte cyckeln mer än 2 grader så det är väl ingen fara att det släpper i alla fall. synd om jag ska låna den nån helg :öl :skrämd

Hehe....det är väl snarare så att jag bara har 2 grader kvar innan jag ligger helt med marken :D :rock :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon