michelin slicks

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hej hej, ska till åland nästa helg och tänkte uppgradera däcken lite. nu är det så att jag har michelin slicks liggandes. problemet är att bakdäcket mäter 18/65/17. funkar dom i min husaberg sving ? har elkniv så jag kan ta av för kedja, vad tror ni ? bättre grepp än sporttech m1 ? kanske nån som har eerfarenhet innan man börjar kränga ?

18/65/17- dvs 180 däck, har du 5,5" är det inga problem, men finns det plats för det i en Husa? Rekommenderar att ni skaffar ett 16/65/17 däck istället. (Kräng däcket till någon med Aprilia!)

Jag ska till oxå till Åland nästa helg och har Aprilia. :yoparty
Om du inte får på dom så är jag intresserad om du vill sälja dom istället.

Det kommer att bli för tight!
Bättre att du säljer dom och köper ett par 16/65/17 så blir det bra.

men måter inte michelin på nåt annat sätt. menar ett vanligt 120:s crossdäck är ju som ett 140 michelin. har måttat på ett vanligt 160 och mitt 180 michelin slicks och det skiljer max nån milimeter på alla mått. kränger på det idag och blir det tajt så går jag lös med el kniven !

Är det någon som är interesserad så har jag 4st Michelin motard framdäck. 29A såklart. 1300kr st.

29A står för? :)
Det är hårdheten på däcken och 29A är den blandningen som alla kör med. Som jag har förstått det rätt så är det den blandningen endast vm förarna hade tillgång till. Nu är det enhetsdäck Dunlop så det finns inte lägre någon vm blandning. Räknas som soft men de håller rikttigt bra

Det är hårdheten på däcken och 29A är den blandningen som alla kör med. Som jag har förstått det rätt så är det den blandningen endast vm förarna hade tillgång till. Nu är det enhetsdäck Dunlop så det finns inte lägre någon vm blandning. Räknas som soft men de håller rikttigt bra
Bra grepp och hållbarhet, låter gött :)

Men vad klassas som "riktigt bra" i hållbarhet?
Har en lite begränsad budget, och med tanke på de så vill jag inte behöva köpa däck allt för ofta :tungan

Bra grepp och hållbarhet, låter gött :)

Men vad klassas som "riktigt bra" i hållbarhet?
Har en lite begränsad budget, och med tanke på de så vill jag inte behöva köpa däck allt för ofta :tungan

Kör man inte så fort så räcker däcken väldigt länge.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back