Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nästan alla som tävlar kör med deras motadslicks. Har för mig att de heter SMR. Ska du köra motard är det klart bättre med ett däck som är anpassat för motard. RR slicks är uppbyggda med en annan stomme och har hårdheten i däcket är anpassat för att bara köra asfalt med en hoj som har både mer effekt och väger mer.Jag vet inte, är supermoto-däcket ett racedäck motsvarande omönstrade slicks?
Glasklart! Frågor på det?Nästan alla som tävlar kör med deras motadslicks. Har för mig att de heter SMR. Ska du köra motard är det klart bättre med ett däck som är anpassat för motard. RR slicks är uppbyggda med en annan stomme och har hårdheten i däcket är anpassat för att bara köra asfalt med en hoj som har både mer effekt och väger mer.
Förr året kom det en hårdhet som heter 29A det är det mjukaste du kan köra på tror att michelin kallar dessa för supersoft. Låter mjukt men faktum är att de håller oroligt bra varför de flesa förare använder ändast den hårdheten. Förra året när det var ca 30gra der basrmt på SMet i Örebro valde rutinerade förare som Matrin Lind den hårdheten. Han har efter det valet även gällande varvrekord på den banan
Vill du ha ett däck som håller lite bättre bak kan du köpa deras mediumblanding som heter 14A. Bra grepp i det oxå.
Finns ett bakdäck som heter 22A (medium hard) men det är inganen som kör på det, är lite för hårt för motard kan nog fungera bra om det är supervarmt som det kan vara nere på kontinenten, en supersnabb förare och mycket asfalt och dålig fjädrerinställning.
Fram är det ocå 29A som gäller det är det mjukaste. Sen finns det ett somft som heter 17A och ett medium som heter 15A men medium är det hårdaste så jag vet inte vad Michelin tänkte på när de satte namn på däcken.
Kör på 29A eller 17A, oavsätt däck kommer bakdäcket att ta slut först.
Bra att byta både fram och bak samtidigt.
Det var glasklart!Glasklart! Frågor på det?![]()
Jag har en fråga!Glasklart! Frågor på det?![]()
Varför bör man byta båda däcken samtidigt?Jag har en fråga!![]()
Varför bör man byta båda däcken samtidigt?
För att du alltid vill köra fortare![]()

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |